Zijn er hier ook dames die na een gastric bypass zwanger zijn geworden? Voor mij is het in oktober een jaar na mijn operatie en wij zitten er aan te denken toch voor nog een zwangerschap te gaan. Tegen welke problemen zijn jullie aan gelopen en hoe zit het met aankomen. Ben heel beniewd
Jups, ben binnen het jaar zwanger geworden na me gastric bypass. En tot nu toe tegen geen enkele probleem aangelopen wbt de gastric bypass
Krijg je wel extra controle enzo dan voor ijzer tekort of vitamine tekort? Hoeveel ben je afgevallen en nu met je zwangerschap aangekomen?
Omdat ik binnen een jaar zwanger ben geworden loop ik onder controle van de gynaecoloog. Heb deze zwangerschap 3x moeten bloedprikken om alle waardes in de gaten te houden. Alles gaat perfect, heb alleen een B12 tekort maar had ik al voor de zwangerschap en krijg daar dus injecties voor. Heb ook 2 groeiechos gehad en hieruit blijkt zelfs dat onze ''kleine'' 3 weken voor ligt op groei. En daar gaat het ook allemaal super mee. De dag van de zwangerschapstest woog ik 92.5 (kom van de 143 af) en heb met me zwangerschap op zijn lichtst 83.3 kilo gewogen. Vanmorgen op de weegschaal dus met bijna 38 weken zwangerschap woog ik 90.3. Ik heb wel een slecht begin gehad van de zwangerschap, wat dit geweest is weten we niet. Ik ben namelijk in 1x gestopt met me maagbeschermers en heb flinke pijnen gehad dat ik in een korte tijd snel ben afgevallen omdat ik niet kon eten drinken of wat dan ook.... Achteraf gezien is dit waarschijnlijk een darminfectie geweest... Wel heb ik andere maagbeschermers gekregen, dus weet niet welke je slikt of je ze slikt maar sommige kunnen niet samen met een zwangerschap.
Zwanger zijn, afvallen en je kindje groeit goed hoe fijn is dat! Ik slik geen maagbeschermers alleen vitamine en calcium tabletten verder niets. Ik ben nu 57,5 kg kwijt en wil de -60 kg gaan bereiken voor eind oktober dat is mijn streven. Maar om je eerlijk te zeggen ben ik als de dood om weer aan te komen. Stom hè. Ik heb voor mijn gb de implanon laten plaatsen dus gaan we echt voor een 2de kindje dan moet die er natuurlijk uit en hoop ik stiekem wel snel zwanger te zijn. Heb me voorgenomen als we er helemaal uit zijn we vanaf januari aan het " klussen" gaan
Moet zeggen ben ook heel bang geweest om aan te komen de zwangerschap. Ben bij de meiden hiervoor extreem veel aangekomen ( en dan ook echt extreem) en dat was me grootste angst om dat weer te krijgen. Maar gelukkig is dat niet gebeurd. Wel spannend zeg voor weer een kleine Hopenlijk is het snel raak... Houd er overigens wel rekening mee dat je niet de ''normale'' vitamintetabletten mag slikken. Daar zit (meen ik) teveel vitamine A in.
Hier 7 maanden na de operatie zwanger! Per ongeluk en volledig ongepland, pil werkte blijkbaar niet goed door omstandigheden, antibiotica na een oor/bijholteontsteking.. Ik 'loop' gewoon bij een VK omdat ik geen morbide obesitas meer heb, was al 57 kilo kwijt na 8 maanden. Heb en had verder ook geen lichamelijke klachten. Ik krijg nu alleen een beetje maagzuur nu de baby steeds meer plek inneemt. Verder is het niet anders dan m'n eerste zwangerschap zonder GBP. De baby ligt, net als de eerste, een paar weken voor op de groei en de verwachting is dat hij 8 pond zal wegen bij de geboorte en is langer dan gemiddeld. Dus minder eten zegt ook niks over hoe groot je baby zal worden Het enige waar je goed op moet letten volgens mijn diëtiste is je eiwitten. Normaal ook als je niet zwanger bent maar tijdens een zwangerschap extra belangrijk omdat de kleine ze anders van jou gaat 'weg-eten' waardoor je problemen krijgt met je gebit/tandvlees/botten etc.