Kindje groeit net iets beter dan gemiddeld..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by troeliewoelie85, Sep 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nicolioo

nicolioo Bekend lid

Dec 1, 2008
    901
    0
    0
    Hier ook zo'n joekel, andere mensen willen het meestal graag beter weten, niets aan te doen laat ze maar kletsen.

Ik had net iets van marktplaats gekocht van een vrouw met een zoontje van 3,5 die heeft nu maat 98, Siem kan dat nu bij sommige merken al aan... en is pas 17 maanden:D

Ik heb even gekeken, bij ongeveer 5 maanden was hij 74 cm lang en woog hij bijna 9 kilo... en had maat 80

dus jij hebt maar een kleintje hahaha (zo kijk ik er tegenaan)

Ik houd wel van lekker stevige baby's en mijn Siem is overigens nooit dik geweest, is gewoon erg grof gebouwd met brede schouders , groot hoofd en grote handen en voeten, net z'n vader.

2. Storm

Storm Niet meer actief

Jep, ik herken het. En jep, het wordt nog veel erger. Niet alleen het gezeur om gewicht en grootte, maar straks ook de opmerkingen: praat ie nog niet? Hij praat wel erg slecht hè voor een kind van twee? (mijn zoontje was net 1 ten tijde van deze opmerking)
    En dat hij met 11 maanden los kon lopen, is niemand opgevallen. Hij was toch immers al 18 maand ofzo...
    Lekker belangrijk..
    Vanmorgen nog op zwemmen. Mijn zoontje wordt binnenkort 2. Men dacht dat hij al 3 zou worden. Die probeer ik dan maar als compliment te incasseren. Toch wel grappig dat ze hem al zo kundig en vaardig vinden als een bijna drie-jarige :p

Maar weet je, het maakt niet uit of je kindje groot is, of klein, dik of dun, vroeg praat, laat praat, loopt of niet loopt, commentaar is er toch altijd. Al zou je kindje ook vreselijk gemiddeld zijn.

3. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

Jun 24, 2011
    760
    1
    0
    Ach lengte en gewicht. ik heb 2 jongens nu een van 6 en een van 6 maanden.

De eerste was met 6 maanden dik 2 kilo zwaarder dan dat de jongste nu is, en ze krijgen precies het zelfde.
    Gelukkig zijn we niet allemaal even groot.
    En idd het word vaak steeds eriger, of het nu om lopen of praten gaat, of om speelgoed.
    Geniet van je kind,Elk kindje is uniek op zijn eigenmanier.

4. SekrTak

SekrTak Lid

Feb 12, 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vosje zegt. En schijtenjt hebben aan domme ttrollen op hyves

5. Anta

Anta Actief lid

Aug 10, 2009
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn jongste is ook geen kleintje en ik verdedig dat juist niet meer maar beaam het en zeg er wat positiefs over.In de zin van: heerlijk he, dat hij zo goed groeit en zo tevreden is.

6. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik herken het!

Esmée was laatste keer CB (9 mnd) 9095 gr en 70 cm ook goed inverhouding!

ik krijg altijd te horen dat ze een flinke is, een bolle en zelfs een dikkertje.. ik ergerde me daar zo erg aan en voelde me ook rot.. gaf ik haar dan te veel eten? maar kom op, ik luister eerder na CB dan die 100 beterweters dus nu krijgen ze als reactie; dat is een teken dat ze het goed heeft! :)

tja klaar! :) ik ben trots op mn meisje! of ze nu 9 kilo is of al 15 het maakt me niet uit! :)

X

7. Maia

Maia Niet meer actief

ik denk dat mijn odchter met die leeftijd ook zoiets was.
    Inmiddels is ze bijna 2 en werd ze laatst door iemand (onbekende) 4 geschat. Nou dat vinden we zelf en de naaste familie ook niet maar toch ;) Maar voor 2,5/3 kan ze langzaam qua lengte en bouw wel doorgaan.

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier gelukkig nog niet hoeven doen. Misschien omdat het bij een jongen toch anders gezien wordt denk ik?

Hier overigens 8,5 kilo en ruim 70cm. Nu ook al een paar weken in maat 74.

9. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Schijnbaar is het tegenwoordig een goed iets als je kindje onder de gemiddelde lijnen zit. eeen tenger kindje is beter dan een normale baby. Elise is voor haar leeftijd flink 64 cm en 7 kg maar als je haar lengte tegen haar gewicht afzet (en daar gaat het uiteindelijk om) dan is ze prcies gemiddeld, haar hele leven al. En toch zeggen mensen wat een dikkertje...:(

WHO | Weight-for-length

10. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Volgens bovenstaande link is het gewicht (9,3 kg) en de lengte (75,5 cm) precies in verhouding en toch krijg ik ook heel vaak opmerkingen (ook van bekenden). Word er echt een beetje moe van om elke keer te moeten uitleggen dat hij echt niet te dik is... Hij heeft zelfs een hele tijd met zijn gewicht eronder gezeten, pas sinds hij zijn vaste voeding goed eet is hij wat meer aangekomen en toch krijg ik de opmerkingen alvanaf een maand of drie...

11. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Eigenlijk erg dat kindjes die volgens de norm goed in verhouding zijn door de buitenwereld als (te) dik gezien worden....

12. wannabemom24

wannabemom24 Bekend lid

Jun 26, 2010
    555
    0
    0
    Den Bosch
    Mijn dochter was de laatste keer bij het cb met 3 maanden 67,5 cm en 6990 gr, de cb arts ging even met een andere arts overleggen hoe dat kan omdat wij als ouders helemaal niet lang zijn.
    Euh... ik zeg wat wil je er aan doen dan? Ik kan ze moeilijk in elkaar duwen he....

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mensen moeten toch gewoon een grapje kunnen maken? Ik zou zoiets in ieder geval als een grapje zien en er om kunnen lachen. Mensen bedoelen het echt niet kwaad hoor.

14. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    Hihihihi die van mij waren ook zo rond die lengte hoor op die leeftijd (mr K 72 en Ms K 71 cm)
    Dus in mijn ogen ben je niet verbazingwekkend en zijn het gewone normale lengte's waar je het over hebt.

En je verdedigen, nee dat niet het enige wat ik moeilijk vind is dat ze sneller van dingen af groeien.
    B.v onze zoon is helemaal gek op zijn trekker, we hebben de grootste gekocht, stoeltje staat nu al in de achterste stand, hij is net 5 en we moeten hem nu al duidelijk maken dat hij volgend zomer echt niet meer op zijn trekker zal passen.

15. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

#35 Biancamv2, Sep 12, 2011
    Last edited by a moderator: Sep 12, 2011
    mijn oudste zoon was met 6 maanden 86 cm lang en 12 kilo zwaar en nee geen type fout,hij zat met 6 maanden dan ook al in maat 86 92.kreeg dan toen al van iedereen van kan hij dit of dat nog niet?uhm nee hij is 6 maanden.Mijn jongste zoon was 77 cm bij 12 kilo op 6 maanden,die is nog steeds erg groot want is net 4 en is nu al 1m24 lang en draagt 128 134 en schoenmaat 34.Ben dan ook benieuwd hoe groot kleine meis in me buik gaat worden. Hier dus ook extreem grote kids.

16. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    En wat betreft de opmerkingen.

Ja sommige mensen vragen of ik ze pokon geef
    Ik antwoord dan dat dat helemaal niet nodig is, geef ze gewoon lekker vaak een schop onder de kont ;):D

17. troeliewoelie85

troeliewoelie85 Niet meer actief

Er zijn toch nog een hoop kindjes van mijn dochtertjes lengte lees ik!

Als mensen opmerkingen maken doe ik ook altijd gewoon lief lachen ;)

Haar wipstoeltje is eigenlijk maar geschikt tot 9 kilo, maar ze zit er nog zo heerlijk in voor haar fruit en groente hapje.. zou dat echt een groot probleem zijn?

Voor een kinderstoel zit ze echt nog niet goed genoeg vind ik.

18. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

#38 Biancamv2, Sep 13, 2011
    Last edited by a moderator: Sep 13, 2011
    dat zeg ik dus ook haha. Mensen geloven vaak niet dat mijn ventje net 4 is geworden,juist omdat hij met zijn 1m24 net zolang is als de kids van groep 4. Hij is dan ook de langste van zijn klas terwijl hij ook de jongste is,best een raar gezicht.ook hij is zijn tractor en 16 inch fiets ontgroeit,pas er niet meer op. Ik durf hem dus geen schop onder zijn kont meer te geven,dan schiet hij nog harder de lucht in.lol

19. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    Onze jongste is nu 18 maanden en weegt 16 kilo en is 90 cm.
    Zn oudere broer van 4 en half jaar weegt een kilo lichter en is 1 meter.
    Zo zie je maar hoe verschillend het kan zijn.
    De jongste zit boven de +2 lijn en de oudste onder de -2 lijn hihi

20. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Mijn beide meiden zitten qua lengte en gewicht op de bovenste groeilijn dus 2.5 boven de 0 lijn, tja wat wil je wij zijn beide ook lang.
    Het enige waar ik me altijd kapot aan erger is mn schoonmoeder, die ziet alleen het bolle toetje en hoort het gewicht en roept dan doodleuk dat we dikke kinderen hebben:x
    Toen mijn jongste was geboren kwam de kinderarts de volgende dag op de zaal. Ze keek naar de baby, draaide dr om keek naar mij en weer naar de baby en zei: sorry dat ik het zeg mar ik had mij een dikke baby voorgesteld toen ik het dossier las, maar het is gewoon een hele mooie baby waarbij alle maten goed in proporties zijn....en van een ieder die ons belde nav het geboortekaartje...ohhhh het is wel een dikkerd he, pfff kom maar langs dan kun je dr zien;)

Share This Page