Och wat irritant! Dat eeuwige vergelijken..! Bah! Gemiddelde bestaan doordat er allemaal verschillende maten van kinderen zijn. Niet omdat ze allemaal op de middenlijn moeten zitten. Mijn zoontje is nu 71,2 cm en 9270 gram. De lengte zit op de -1 lijn en het gewicht heel ietsje boven de middenlijn. Hij is dus een beetje zwaarder. Nou en!!! Hij is gezond, eet goed (niet te veel of ongezond). Op het cb zeggen ze er niets van (zouden ze ook niet moeten doen.. ). Maar er zijn wel altijd mensen die zich ietsje verbazen over zijn heerlijke vetjes. Ik noem hem zelf ook vak: ons dikzakje.. Maar ik merk wel dat als anderen daar steeds op reageren dat ik er wel eens wat zat van wordt. Maar goed, wordt het te erg dan geef ik wel commentaar. Heel flauw dat mensen zo moeten reageren zeg.. Misschien kun je een reactie op je hyves zetten dat ze gezond is en dat niet elk kindje hetzelfde is. Of anders het er weer afhalen. Maar goed, wat je ook doet: maak je niet druk! Ze is misschien groot, maar niet uit verhouding!
Mr K heeft nu trouwens een 18 inch fiets maar we hebben de mogelijkheid er een langere stuurstang en zadelstang op te laten zetten met de tijd. Hij is nu 118 cm, vorig jaar viel hij heel erg op in groep 1 en dan niet alleen door zijn lengte. Nu heeft hij een groep overgeslagen en lijkt hij van gemiddelde lengte te zijn tussen de andere kids van groep 3, hij voelt zich ook veel meer op zijn gemak (maar dat heeft niet alleen met zijn lengte te maken)
hmmpf..als ik trots meld dat dochterlief weer gegroeid is en nieuwe schoenen krijgt...krijg ik als antwoord van vele. Ze groeit wel hard he, en ze word wel wat dikkig... Haar curve is mooi rond! loopt niet snel omhoog en ze is idd dikkig..maar niet te dik!! pfffrrrrt....mijn kind en ik ben er trots op.... Ben zelf ook 174 en manlief 194...dus tsjah.... Trek je er zo weinig mogelijk van aan...jij krijgt een mooie lange dochter!!! (dochterlief word geschat op 186.....) ...hoop eigenlijk van niet....maar lijkt er wel op...
Mijn collega heeft een dochter van nu 1.5 jaar en is 77 cm en weegt 10 kilo. (was volgens mij wel een kleintje bij haar geboorte maar weet niet meer zeker). Ik wou niet op haar Hyves reageren, vind dat zo stom. Ieder kind groeit en ontwikkelt zich op zijn of haar manier, klaar. Vorige week begon ze erover dat haar dochter zo klein is en toen reageerde ik wel (negeren doe ik niet aan als iemand tegen mij praat) Maar ze zei het zelf ook al, dat mijn zoon (van 8 maanden) en haar dochter niet veel zullen schelen. Mijn zoon woog gister 10.07 kilo en is 73 cm. Haar dochter ontwikkelt haarzelf overigens goed voor haar leeftijd! En ze is super tevreden, lacht veel, energievol. Wat wil je als moeder dan nog meer? En wat de buitenwereld betreft: F*ck it!
Hier standaard door mn schoonvader: nou.... ze krijgt genoeg he dat zie ik wil. genoeg is dan, max 1 snee brood, (2x per dag) koek eet ze nauwelijks, fruit wel. Nou zeg.. das toch mooi?? Zéker niet teveel. Maar ja ze is kort, schoonvader wordt oud en broos en vindt haar wegen als dieplood!! Ja vind je t gek dan dat ligt aan hem! maar zó irritant he!
troost je, mijn meisje zit compleet aan de andere kant en ik hoor de tegenovergestelde opmerkingen (krijgt ze wel genoeg? etc) .... ze moeten altijd wat te zeuren hebben lang leve de drie L-en Lekker Laten L*llen!!
Mijn dochter is 13 maanden, zit rond de 7.6 kilo. Mijn vriendin heeft een dochter van 7 maanden, zij is bijna 2 kilo zwaarder. Beide kindjes zijn kerngezond, vrolijk en ontwikkelen zich prima! Wij maken er altijd grapjes over Haar dochter begint al met papa en mama zeggen, Simone doet nog geeneens een poging. Ik kan er niet mee zitten eigenlijk