Hee meiden, ik ben nu 13 weken zwanger en krijg al een behoorlijke buik. Het is mijn eerste kindje en wil graag iets in de richting van zwangerschapsyoga of zwemmen gaan doen. Ik ben alleen een beetje bang dat de yoga iets te zweverig voor mij gaat zijn. Ik heb geen ervaring met yoga, is het dan niet gek om hier ineens mee te beginnen? (En met hoeveel weken begin je met zoiets?) Ik wil me gewoon even lekker kunnen ontspannen en bewust kunnen zijn van mijn zwangerschap, gewoon even lekker met mijzelf (en de kleine) bezig zijn. Misschien moet ik maar gewoon 's ochtends zelf naar het zwembad gaan om lekker wat baantjes te trekken? Ik ben niet zo'n meisje die met andere vrouwen haar kwaaltjes wil bespreken. Bovendien ben ik 19, dus alle vrouwen zijn ook een stuk ouder uiteraard.. Wie heeft ervaringen of tips? Of misschien wel iets anders wat je aanraad? Let me know!
Ik vind gewoon baantjes trekken wel heerlijk ! Probeer wel op een tijdstip te gaan dat het lekker rustig is en je niet zo hoeft 'door te zwemmen'. Volgende week ga ik ook beginnen met zwangerschapszwemmen dus ben benieuwd!
Ja precies, ik twijfel nu een beetje om mee te gaan doen met een les of om gewoon zelf te gaan zwemmen. De cursus is iedere week 's avonds, maar ik weet dus niet of ik er wel op zit te wachten om met allerlei andere vrouwen te gaan zwemmen. Maar in m'n eentje vind ik misschien een beetje saai.. En bij zo'n cursus hebben ze wel allerlei bewegingen en oefeningen die je kunt doen. Nog maar even nadenken dus..
Ik ben gister begonnen met zwangerschaps yoga en ik vond het wel leuk en leerzaam .en je leert ook ontspannen heel.belangrijk voor mij haha
Ik ben met 14 weken begonnen met zwangerschapszwemmen. Vind het heerlijk! Lekker gewichtsloos in het water en op je eigen tempo kunnen bewegen. Was eerste trimester ontzettend energieloos dus vind het fijne manier om wat aan conditie te doen zonder snel oververhit of buiten adem te raken. Vind het wel gezellig met andere zwangeren, het is wel aan jezelf of en waarover je wilt kletsen. Zwemmen kun je gewoon keertje avond uitproberen, tenminste bij ons kun je gewoon per les meedoen en hoef je geen cursus af te nemen ofzo. Yoga is echt helemaal niks voor mij haha.
Zwangerschapszwemmen is hier nogal prijzig.. Dus ik ben nu 1x baantjes gaan zwemmen en 1x met aquazumba meegedaan op mijn tempo. De zumba vond ik aangenamer. Baantjes zwemmen ben ik gegaan tijdens het trimzwemmen, was iets te zwaar en spierpijn de dag erop auwtch
Hier kost het 5,15 euro per keer. En ik moet er iedere keer ook heenrijden (zo'n 15 minuten rijden). Maar zwangerschapsyoga kost iets van 120 euro voor 10 lessen.. Mijn voorkeur gaat ook steeds meer naar zwemmen uit.. Ik ga maar eens een keertje mee doen om te kijken hoe het er aan toe gaat.
Ik zou allebei doen. Yoga geeft ook uitleg over van alles tijdens de bevalling. Dus zeker nuttig. Zwemmen is gewoon lekker en blijf je fit van.
En vergeet je verzekering niet te checken. Als je verzekeraar decyoga als cursus ziet, krijg je nog geld terug ook
Ik doe ook beide. Zwemmen zelfstandig baantjes trekken en yoga speciale zwangerschapsles. Ik vind het ook fijn dat je bij yoga ook ademhalings en ontspanningsoefeningen krijgt die je toe kan passen in je zwangerschap en uiteraard met je bevalling!
Ja hier kost het 10 euro voor 1 les, 40 min. rijden (Heen & terug) En de andere les kost 18 euro (Wel een groot deel terugbetaald via ziekenkas, mja wel 18 euro op zak hebben telkens) en is 50 min. rijden. Daarmee was mijn keuze rap gemaakt 5 euro valt dan heel goed mee! Amai wist niet dat yoga zo duur was
Ik doe aan zwangerschapszwemmen, ze noemen het wellness, het is samen met je man. Je geeft elkaar in het water massages en doet samen een soort tai chi oefeningen. Het is zo fijn voor mijn bekken en ik kom er helemaal van tot rust.