Ik kom net terug van de verloskundige, en ze vond mijn buik klein. Ze heeft extra metingen gedaan en toen zag ze dat de buik van het kindje niet meer gegroeid is in drie weken tijd. Met 30 weken lag het buikje al iets onder het gemiddelde, met 36 weken was het bijgetrokken naar gemiddeld en nu, drie weken later, was het nog exact hetzelfde. Dus nu moet ik naar het ziekenhuis om de placenta te laten onderzoeken. Nu zit ik een beetje zenuwachtig een telefoontje van de verloskundige af te wachten wanneer ik daar terecht kan. Wat moet ik me hier nu bij voorstellen? Zouden ze het kindje gaan halen als het niet meer groeit? Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt?
Ik heb niet precies hetzelfde gehad, maar ik had mijn buik ruim 2 weken te groot eerst, extra groei echo gemaakt en de baby was normale maat en zelfs 6% onder het gemiddelde gewicht. 2 weken later was de maat van mijn buik weer normaal. Nu lig ik weer bijna 2 weken vooruit met de buikgroei. Eerst had de baby altijd veels te lange benen, zelfs langer dan max. Nu zijn die weer op het gemiddelde. Denk dat iedere baby een beetje voor zich groeit op zijn eigen tempo. Beste is om gewoon lekker rustig te zijn, we hebben al genoeg aan ons hoofd en rust is goed voor jouw en de baby En wachten wat de vk zegt
Ik ben nu 37 weken en met 27 weken was onze beeb ook te klein. Wat ze bij mij aan controles deden via de gynaecoloog: - 1 x bloedprikken om te zien of een infectie de oorzaak was - 1 x echo in academisch ziekenhuis om te kijken wat zij vonden (die kunnen nog uitgebreidere echo doen) - 3 x week ctg - 1 x week doppler, navelstrengdoorbloeding meten - elke 2weken groeiecho Bij mij was alles goed en sinds maandag ben ik weer terug bij de verloskundige. De kleine groeit goed. Als bij jou blijkt dat de navelstrengdoorbloeding onvoldoende is, dan is de kans groot dat ze er inderdaad voor kiezen om de kleine eerder te halen. Dat is dan in belang van het kind, als die geen voeding meer krijgt is dat gevaarlijk. Maar met jouw termijn zou ik me daar prima bij voelen. Heel veel succes gewenst!
Tijdens vorige zwangerschap met 38 wkn ineens een groeiecho gehad omdat Vk het idee had dat de kleine niet meer groeide, mijn buik hetzelfde was gebleven. De dag erna konden we al komen en tijdens deze echo werd er ook naar de placenta gekeken. Als die idd niet meer goed zou zijn zou onze zoon toen idd eerder gehaald worden. Moesten toen op donderdag voor de echo. Vk had gezegd dat als het niet goed zou zijn we dat wkd al papa eb mama zouden zijn! Gelukkig was alles prima in orde! Als blijkt dat jouw placenta idd niet meer goed is zit er een dikke kans in dat de baby gehaald/ je ingeleid wordt. Succes!
als er iets met de navelstreng of placenta niet goed is, heb je grote kans dat ze je kindje gaan halen, want die heeft dan buiten de baarmoeder betere groeikansen dan erin.