kindje halen? heb ik daar recht op?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door syllie21, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

ik slik uberhaupt geen medicati meer,kind raakt er alleen maar verslaafd aan.

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ieder moet natuurlijk zelf weten wat zij slikt tijdens de zwangerschap, en ik betwijfel niet dat je ha het je heeft voorgeschreven, maar als ik jou was zou ik er nu toch wel mee proberen te stoppen eerlijk gezegd...

lees hieronder de verschillende "bijwerkingen" bij het gebruik van dit medicijn tijdens de zwangerschap...wordt je niet echt vrolijk van....

· Seresta®: Zwangerschap
    o Er zijn onvoldoende gegevens om de schadelijkheid van dit medicijn tijdens de zwangerschap goed te kunnen beoordelen. Op grond van de werking kan een effect op de pasgeborene niet worden uitgesloten.
    o Dit medicijn niet gebruiken tijdens de zwangerschapsperiode (tenzij de arts anders voorschrijft).

Over het gebruik van oxazepam tijdens de zwangerschap is nog te weinig bekend om met zekerheid te zeggen dat het veilig is. Er zijn tot nu toe geen schadelijke blijvende gevolgen waargenomen bij kinderen, waarvan de moeders tijdens de zwangerschap oxazepam slikten. Echter, kinderen van moeders die vlak voor de geboorte dit middel slikten, zijn vaak zo versuft en slap dat er na de geboorte ademhalingsproblemen kunnen optreden. Slik dit middel daarom niet vanaf de achtste maand van de zwangerschap. (HK)

Hieronder nog een link met een stukje eruit gekopierd…

http://www.hulpgids.nl/medicijnen/medicijnsoorten/oxazepam.htm
    D. Zwangerschap
    Er zijn onvoldoende gegevens om de schadelijkheid van dit medicijn tijdens de zwangerschap goed te kunnen beoordelen. Uit waarnemingen bij de mens zijn aanwijzingen verkregen dat de stof schadelijk kan zijn voor de zwangerschap. Op grond van de werking kunnen effecten op het kind worden verwacht: hypothermie (verlaagde lichaamstemperatuur), hypotonie (verlaagde spierspanning) en matige ademhalingsdepressie. Bovendien is het mogelijk dat kinderen van moeders, die regelmatig aan het eind van hun zwangerschap benzodiazepines hebben gebruikt, lichamelijk afhankelijk zijn en dat zij enig risico lopen in de postnatale periode onthoudingsverschijnselen te gaan vertonen.

hoe "lekker" jij er ook op slaapt, ik zou persoonlijk aan de ha vragen of er geen andere alternatieven zijn die je wel zeker weten zonder risico in kunt nemen....

succes in ieder geval...

gr.smoekie

3. Niet meer actief

helemaal mee eens,ik ben nu net een maad van de medicatie af,en t gaat goed.ik belast het vruchtj er nu in elk geval niet mee

4. syllie21

syllie21 Lid

19 okt 2007
    53
    0
    0
    kapster
    ben net bij me vk geweest en ze doet het niet zoals iedereen hier al zegt
    haar tips waren voor het slapen dat ik een slaappil kon krijgen maar daar mag je er maar 4 van want als je een 5e of 6e neem ben ik en de baby verslaaft en kan je nie tmeer slapen zonder die dingen dat was naar mijn idee een tip waar ik nix mee kon ook kan ik via de apotheek een paar spuiten krijgen die mij voor ong. 15uur in slaap houden zodat ik weer even uitgerust ben en dat na een paar dagen gewoon weer vrolijk herhalen ook dat was naar mijn idee een tip waar ik nix mee kon want dit was ook weer niet echt goed voor het kindje en voor het eten gaf ze mij als tip dat ik tijdens het eten mijn schoonmoeder maar uit mijn hoofd moet zetten(makkelijker gezegt dan gedaan) en als dat niet lukt moet ik haar maar niet meer zien om der te kunne vergeten kortom ben er nix mee op geschoten

ik ben het er mee eens dat als het kindje nog niet vanzelf komt dat het nog goed zit daarbinnen maar met zulke antwoorden ken ik dus helemaal nix :(

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja meid, je kan niks met zulke antwoorden dat is logisch maar het zijn wel de enige antwoorden op hetgeen jij wil...

je wil toch niet ten koste van je kindje dat de kleine eerder komt, en dat is wat het is, het kan ten koste van je kindje gaan...een zwangerschap duurt niet voor niets 40 wkn (soms korter soms langer) dat heeft de kleine gewoon ook echt nodig om volwaardig ter wereld te komen...en wat schiet je er mee op als ik vragen mag als de kleine nu zou komen?

lijkt mij persoonlijk dat je dan nog drukker bent en dat je je "aandacht" wat je er nu al niet bij kunt houden er ook dan niet bij kunt houden...je krijgt enkel nog maar meer aan je hoofd op dit moment...

probeer deze tijd die je "nog rest" te gebruiken om "weer tot rust" te komen, daar zijn jullie beide (jij en de kleine) meer bij gebaat dan dat de kleine nu zou komen terwijl je al niet helemaal lekker in je vel zit...

succes in ieder geval...

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Toch zou ik voor een keer de normison (inslaper) nemen. Krijg je in ieder geval wat meer rust.
    Dat je zorgen maakt om het feit ik kan niets binnen houden en dat is niet goed voor de kleine.....moet je niet doen. De kleine pakt wel wat die nodig heeft. Dus die zorgen hoef je niet te hebben.
    De grote van het kind op dit moment zegt inderdaad niets dat hij/zij er klaar voor is om geboren te worden. Zoals al eerder is gemeld..de longen kunnen er nog niet klaar voor zijn. Daarom wordt een afgesproken keizersnede ook vaak pas vanaf week 39 gedaan om de kans op een "wetlung" te verkleinen.

Vaak is je eigen lichaam er ook nog niet klaar voor. Is de boel van binnen onrijp en ben je moeilijk inleidbaar.

Ik snap dat het geestelijk allemaal heel zwaar voor je is, maar probeer ook te denken aan wat goed is voor je kleine. en op dit moment is die nog het beste af in je buik.

Blijf het wel bespreekbaar houden met je verloskundige.

Veel sterkte.

Kwebbel

7. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    hoi syllie21,

Hoe gaat het nu met je?

knuffel