Ik heb zo'n Angelsound gekocht en iedere keer als ik em op mijn buik zet, gaat die kleine er kei hard tegen trappen. Alsof ie zegt, haal dat ding weg! Vind het wel een beetje verontrustend, ook bij de VK ging ie helemaal tekeer tegen die dopler. Zij zei ook (voor de grap) "gedraag je een beetje" Maar iedere keer gebeurt het weer, en laatst dacht ik, ik wacht tot mn kleine slaapt en probeer het opnieuw, maar ook dan krijgt mn angelsound weer rake tikken! Zelf zonder dopler heb ook wel contact proberen te maken, maar dan reageert ie nooit! HEel vreemd! Heeft iemand dit ook?! Weet nu niet of het wel zo betrouwbaar is!
Ik weet niet of het normaal is. Maar onze kleine doet het ook. Als ik me ongerust maak omdat ik de hele dag nog niets gevoeld heb. Pak ik de doppler. Ik hoef er dan vaak nog maar mee in de buurt van mijn buik te komen of de kleine begint te schoppen. Heb het alleen bij de verloskundige nog niet mee gemaakt. Succes
Als ik mijn laptop of een leesboek tegen/op mijn buik houd (in bed bijvoorbeeld) schopt het kindje daar keihard tegenaan. Tegen mijn hand doet ze dat nauwelijks. Ook bij de Echo schopte ze tegen dat ding aan. Hetzelfde met de autogordels trouwens... Ze voelt de druk ergens van en gaat dan schoppen. Misschien is dat met de doppler ook zo? Plus dat daarbij ook nog geluidsgolven je buik in worden gestuurd die niet heel fijn schijnen te zijn voor je baby.
Ik denk dat je je niet te druk moet maken en dat je kindje inderdaad reageert op de druk. En misschien ook wel een beetje op de lichte spanning? Omdat je kindje het ook doet bij de dopler van de vlos, moet je er maar vanuit gaan dat het geen kwaad kan denk ik. En voor jezelf; je checkt met de angelsound om te kijken of je kindje nog in orde is toch? Nou als het dan gelijk begint te trappen krijg je misschien weinig kans om een hartje te horen, maar je doel is wel bereikt. Dus als je af en toe kort luisterd, lijkt het mij geen probleem.
Een dopler zend toch geen geluids golven? Is toch alleen maar een versterker om de geluiden te horen. Anders moet je het eens proberen zonder dat hij aan staat. Schopt het kind nog dan ligt het niet aan geluids golven of wat ook maar aan t feit dat t wat anders is als mama's hand. Mijn eerste begon altijd fanatiek tegen het matras te trappen zodra ik op mn zij in bed lag.
ik heb hetzelfde hoor maar ik heb het idee dat ie gewoon nieuwsgierig is en als het ware komt kijken wat ik op mijn buik heb
In wezen werkt dopler net als bij een echo: er worden geluidsgolven uitgezonden en die worden weerkaatst. Dat is ook wat je hoort: je hoort de hartslag niet direct, maar de weerkaatsing daarvan. Daarom klinkt de hartslag ook heel anders als je het op een gegeven moment met een rolletje kan horen (je partner dan ), want dat is wel direct. Die van mij schopt ook tegen het matras aan trouwens... En tegen haar vader! :-D
Onze kleine schopt ook tegen de dopler maar idd ook vaak als ik op mijn buik lig...of de laptop half op mijn buik heb staan ofzo...dus denk idd gewoon de druk die ze voelt
Jup herken het... Schopt overal tegenaan. Als ik met een kat op mn schoot lig, of inderdaad de angelsound. Op bed, als ik een beetje met mn buik tegen het matras aanlig hihi. Weet ik meteen of ie er nog is
Het kan dus wel zijn dat je kindje echo's of dopplers minder prettig vindt. Het kan geen kwaad, maar ik zou dan niet veel en niet lang luisteren met de Angelsounds.
Zelfde hier, baby schopt tegen zowat alles aan als het tegen mijn buik komt; soms wel wat vervelend als je op je zij wil slapen . En op de Angelsound reageert hij ook, ik moet zelfs de hartslag niet zoeken, gewoon ding op mijn buik en hij zwemt er vanzelf naartoe en dan hoor ik het hartje. Bij de gyneacoloog is hij ook steeds actief bij de echo, gyneacoloog zegt dan ook steeds dat het wel een hevig baasje is .
Hier net zo...heb zelf geen angelsound, maar bij de VK of in t ziekenhuis CTG dan schopt ukkie er driftig op los. En in t begin liet ook echt niet zn hartje horen..haha dan schoof hij/zij steeds weg van dopler haha. Als ik nu met een boek, laptop of bord op mn buik zit chopt ie ook...hahah komt gewoon door de druk denk ik. Want als ik tegen hem/haar aanduw krijg ik ook een schop
kindjes vinden dopplers niet zo prettig. het is niet schadelijk maar er zijn ook vk die onder een bepaald aantal weken nog niet luisteren met de doppler. ook omdat de kindjes dit niet fijn zouden vinden maar dat is wat ik er over gehoord heb.