Hallo allemaal, Ik heb even een vraag.. Kan het kwaad als je je haar laat verven tijdens de zwangerschap? is dat schadelijk voor de baby? groetjes saskia
Hoi, De meningen zijn wat verdeeld. Zie hieronder voor 2 verschillende reacties. De eerste is van een verloskundigepraktijk, de andere van een website over zwangerschap. Tja, ik zou even voorleggen aan mijn eigen verloskundige. 1) Mag ik mijn haar verven in de zwangerschap? Ook haarverf bestaat uit verschillende stoffen waaronder pigmenten en waterstofperoxide. De opname van deze stoffen uit de verf is waarschijnlijk gering maar het lijkt verstandig deze niet echt noodzakelijke blootstelling aan schadelijke stoffen uit te stellen tot na de zwangerschap! 2) Zowel haarverf als permanentvloeistof wordt samengesteld uit chemische producten. Hoewel deze stoffen in aanraking komen met je hoofdhuid, kunnen ze in de meeste gevallen weinig tot geen kwaad. Als je echter het zekere voor het onzekere wilt nemen, kun je kiezen voor een natuurlijke haarverf, zoals henna. Een kleurshampoo is ook een goed alternatief voor haarverf: deze is vaak minder agressief. Dit betekent wel dat de kleur ook minder lang blijft zitten en dat je de kleurshampoo dus waarschijnlijk vaker moet gebruiken. Als ik het allemaal zo lees is volgens mij het beste advies: liever niet maar mag wel. Je moet er wel rekening mee houden dat de kleur wat anders kan uitpakken dan je gewend bent (komt door je zwangerschap). Succes!
Hoi, Deze vraag is al heeeeel vaak gesteld op het forum, dus misschien ook nog ff zoeken met de zoekfunctie? Maar wat de meeste kappers er van zeggen is: Je kunt gewoon (laten) verven, ook de meeste VK geven aan dat het gewoon kan. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat het anders uit kan pakken door de hormonen. Groetjessss, Mili
je kunt gewoon laten verfen is mij verteld, heb dit wel gedaan na die beruchte 12 weken! Was niet best dat ik niet kon verfen 9 maand lang want dan had ik er niet meer uitgezien (ben namelijk al een beetje grijs )
als je je haar mag verven dan lijkt mij het dan logisch dat je ook je wimpers en wenkbrouwen mag verven. Trouwens, ik zit elke 6 tot 7 weken bij de kapper. Kan geen kwaad en bij mij is de kleur ook nooit anders uitgevallen. veel plezier bij de kapper dus.
ha ik ben zelf kapster en ja idd. je mag verven of ja ze kunne het niet beweren da thet slecht is maar niet direkt ophalen en het kan anders uitpakken, maar ik laat mijn haasr dus wel kleuren en zwanger klanten ook, dat zou wat zijn loop je er toch ook fatsoenlijk bij toch?
Ik had aan me gyn gevraagd en hij zei dat ik het beter kon later voor na de bevalling en de gyn van me nicht die zei dat je dan de 1e 3 maanden kan laten en daarna verven. Dus iedereen heeft wel verschillende reacties. je kan beter aan je vk vragen wat zij dan zegt. Ik zelf verf het na de bevalling weer, want ik wil een gezonde baby en haar verven kan nog altijd. Groetjes Nazli