mijn zoontje van vier maanden zit nu nog op vijf voedingen. ben begonnen met een beetje fruit tussen twee ochtendvoedingen in (twee eetlepels) . hij krijgt nu om 7.30. 12.00.1600.1930 en 11.00 uur zijn fles. fruithapje om 10.00 uur. nu is het advies van het cb om één voeding een papvoeding van een bordje te geven. en vanaf vijf maanden ook groente erbij. maar ze had het erover dat de laatste fles pas vanaf 6 maanden eraf gaat. krijgt hij dan niet teveel? hij drinkt nu 5 keer 200. hij drinkt nu overigens met moeite zijn eerste fles leeg. wou daarom de ene helft fles en de andere helft pap geven. moet ik dan wanneer hij groente erbij krijgt naar vier voedingen? wat voor schema zou ik dan aan moeten houden? we moeten hem voor zijn laatste voeding meestal wakker maken, maar hij drinkt er nog wel ongeveer 170 van op, soms helemaal.hij is nu 62 cm en 6300 gram. Alvast bedankt.
Onder de 6 maanden is het de melk waarvan ze voornamelijk groeien. Fruit en groente moet je dan zien als extra. Pap kan je geven, maar is nog geen must. Als je dit wilt doen kan je zelf kiezen welke voeding je neemt. Een flesvoeding vervang je dan voor de pap. Meestal geven de kindjes zelf aan wanneer ze weer een fles minder kunnen. Aangezien de laatste fles bijna op gaat zou ik hem nog even geven. Ilja