kindje in aankomst dillema: Trouwen of niet???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door bezigbijtje, 9 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

trouwen?

1. Ja natuurlijk en alles erop en eraan.

2. Nee

3. Nee, wel ger. partnerschap.

4. We zijn al getrouwd voor ik zwanger was

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Hallo toekomstige mama's,

Mijn vriend en ik zijn ook druk aan het klussen, we hebben het er vaak over hoe het met een kleintje zal zijn enzo.
    Nou vertelde ik mijn vriend dat ik graag dezelfde achternaam zou willen hebben als mijn vriend/kind. Wij zijn allebei totaal niet bezig met trouwen, hier hechten we echt geen waarde aan en dit willen we allebei niet. Maar ik wil wel de zelfde achternaam dus waarschijnlijk zullen we dan moeten kiezen voor geregistreerd partner schap. Ook dit doet mijn vriend liever niet, het voelt zo VAST zegt hij hihi... en ja we hechten er geen waarde aan om te trouwen enzo.... maar ik wil gewoon dezefde achternaam dus er is geen andere keus!

Hoe denken jullie hier over? En jullie partners??

Groetjes

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Wij zijn verlooft vlak voor ik zwanger werd.
    Ik wilde niet trouwen met een dikke buik :D

Voor mij is het al genoeg om te weten dat hij met me wil trouwen.....

3. shenoby

shenoby Niet meer actief

wij zijn nog niet getrouwd en ook geen geregistreerd partner.
    we willen toch wel een leuke bruiloft geven.
    hoeft niet super groots maar wel leuk.
    en tja daar moeten wel centjes voor zijn.
    en die zijn er nog niet.
    dus dat komt nog wel.

4. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Toen wij samen zijn gaan wonen hebben wij gekozen voor een geregistreerd partnerschap zodat alles goed op papier zou staan m.b.t. het huis enzo en als er wat zou gebeuren. Maar als blijkt dat we zwanger zijn dan wil ik zeker trouwen en mijn vriend ook. Dit omdat mijn vriend (dan dus mijn man) vanzelfsprekend de vader is en dat is bij een geregistreerd partnerschap nog niet. Vaders moeten de kinderen dan nog erkennen.
    Wij willen alleen op papier trouwen, dus niet met alles er op en er aan. Ik zou het wel heeeeeel mooi vinden maar heb het geld er niet voor over!

5. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland

Maar nu heeft je kleintje niet dezelfde naam als jou?

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik zelf heb altijd graag willen trouwen voor er kindjes komen. Echter hecht mijn vriend er compleet geen waarde aan.
    Afgelopen jaar hebben we ons huis compleet verbouwd en 'afgesproken' dat we daarna voor een kleintje willen gaan. Ik wilde graag nog 'tussendoor' (hoeft niet groot, inderdaad enkel zijn achternaam dragen) trouwen maar dat ziet hij helemaal niet zitten even 'snel' tussendoor.

Ik kon dus kiezen, of wachten met kids en volgend jaar trouwen of het trouwen maar even laten voor wat het is en wel mijn kinderwens vervullen. En zoals je wellicht aan mijn banner kunt zien is het 2e gekozen ;)

Ik hoop nog wel eens te trouwen maar ach, of dat nu volgend jaar is of over een paar jaar maak ik me niet zo druk meer om :)

Edit:
    Overigens hebben we wel een samenlevingscontract en een testement waar het nodige al in staat voor als er kinderen komen.
    Het kindje krijgt zijn achternaam (dit moet ik voor de 26 weken erkennen zelf)

7. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Het lijkt mij zo moeilijk als mijn kindje een andere achternaam heeft als mij:)....

Verder wilde ik je zeggen dat je een kei mooi stukje tekst hebt staan zeg!! echt leuk... (over je kleintje bij je handtekening)

En uhmzz.... je bent zwanger! Super leuk!
    Hoe lang heb je erovber gedaan?

Nou ik ga er vandoor helaas.... ik moet aant werk!

8. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    wij gaan juli 2010 trouwen en hebben al een zoontje van 2 jaar nu.
    ik wil ook graag voor een 2de gaan maar we beginnen daar na onze trouwdag aan omdat ik niet idd dik wil trouwen (terwijl ik het wel mooi vind bij andere) maar lijkt me ook vermoeiend. en ik wil niet het risico lopen dat ik misselijk ben of wat dan ook..

dus nu ben ik aan het aftellen tot onze trouwdag en dat we voor nr 2 gaan...allemaal heel spannend hoor....

maar succes

9. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Hoi Dames!
    Bij ons ligt nu de prioriteit eerst bij samen een kindje, trouwen willen we wel heel graag maar dan ook gezellig en klein..!
    Alleen begin ik me de laatste tijd af te vragen... wat het precies betekend dat de vader het kindje moet erkennen enz.
    Is dit met geregistreerd partnerschap wel gelijk geregeld enz...
    ik weet daar eigenlijk vrij weinig van, misschien kan iemand dit nader toelichten? thnx!

xxx

10. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik heb voor ja gekozen omdat wij 3 maanden voor onze trouwdag de pil weg doen!

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een geregisteerd partnerschap. Toen was ons jochie al wel 1,5.
    Mijn man heeft de kleine wel erkend voor de geboorte, en hij heeft dus ook de achternaam van zijn papa. Ik (nog) niet..

Het GP was vooral om een aantal dingen te regelen qua erven en om het huis op beide namen te krijgen. Ik denk dat we ooit misschien nog wel eens trouwen. Maar dan doen we het met een groot feest, daar was nu nog geen geld voor. GP is voor ons dus de ideale tussenweg.

12. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Ik heb ook ja gestemd. Wij hadden onze trouwdag nl al gepland. Het zwanger worden duurde zo lang, dat we maar besloten te gaan trouwen en nu ben ik dus ook eindelijk zwanger! Als alles goed gaat ben ik 18 weken zwanger als we gaan trouwen.
    Dus gelukkig wel in het goede trimester van de zw-schap.

13. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Wij waren al getrouwd voordat ik zwanger probeerde te raken.

Toen we gingen samenwonen zijn we vrij snel daarna ook getrouwd.
    We waren het er ook samen over eens eerst te trouwen en daarna pas aan kinderen te beginnen.
    Ik zou persoonlijk ook niet willen dat mijn kindje en ik niet dezelfde achternaam hebben.

14. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Wij zijn op maandag naar het gemeentehuis gegaan om onze handtekening te zetten. daarna met onze familie en vaste vriendengroep wezen brunchen.
    Mijn man is internationaal vrachtwagenchauffer en we wilden het graag nu goed geregeld hebben met de kleine op komst.

Daarbij wilden ik heel graag dat mijn man "gewoon" als vader naar het gemeentehuis kan gaan om zijn kind aan te geven, zonder het eerst te moeten erkennen.

15. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik vind de volgorde van trouwen en zwanger worden niet zo belangrijk. Wat ik wel belangrijk vind, is dat je alles juridisch goed geregeld hebt.

Ik ken mensen die hebben samen een kindje, maar zijn niet getrouwd, hebben geen geregistreerd partnerschap en niet eens een samenlevingscontract. Ook had de vader het kind niet erkend. Dat is gewoon niet zo slim. Stel dat er iets gebeurt, heb je een groot probleem.

@Poemelke: als je getrouwd bent, is je partner automatisch de vader van je kind. Als je een geregistreerd partnerschap hebt, moet je partner jullie kind nog erkennen (stelt op zich niks voor, tripje naar het gemeentehuis tijdens je zwangerschap).

Wij zijn expres een jaar eerder getrouwd omdat ik binnen dat kalenderjaar wilde stoppen met de pil. We hebben ons in januari 2009 verloofd en trouwden in juni 2009. Ik wilde niet wachten tot juni 2010, terwijl ik misschien zwanger zou raken in 2009. Ik vond het op zich niet erg om zwanger te worden voor de bruiloft, maar wilde wel graag de bevalling erna (vooral omdat dat juridisch het makkelijkst is, scheelt een boel gezeur).

Uiteindelijk ben ik 3 weken voor de bruiloft gestopt met de pil en tot op heden nog niet zwanger, dus hadden net zo goed in 2010 kunnen gaan trouwen ;)

Overigens heb ik mijn eigen naam gehouden en zullen onze kindjes zijn naam (de familienaam zeg maar) krijgen.

Deel Deze Pagina