sinds een dag of 3 vind mijn dochtertje het leuk om haar kaken op elkaar te zetten, tijdens het drinken :x ze neemt een slok zet dr kaken op elkaar kijkt heel fel... erg fijn dus...NIET! hoe moet ik hier op reageren? het is erg irritand en pijnlijk! dus ze heeft al meerdere keren melk van een lepeltje gekregen maar dit duurt met kolven en voor dat ze het op heeft ongeveer bijna 2 uur! dat ga ik dus niet lang meer volhouden... snachts slaapt ze gewoon en word niet wakker voor haar voeding... ze nu bijna 5 maanden... betekend dit dat ze "klaar is voor andere voeding" of gewoon uitdagen en kijken hoe mama reageerd?
Sylvia, Mijn dochter begint dit ook te doen!!! Vandaag nadat ze er genoeg van had om bij mama te drinken voelde ik een flinke "bijt"....Ze heeft dan nog geen tanden maar voelde het wel duidelijk.... Echt een teken dat de borst leeg is of dat de toestroom niet hard genoeg gaat!! Toen ik daarna de andere borst probeerde dronk ze weer vrolijk verder zonder dr kaken te gebruiken! Met 3-4 maanden kunnen ze je echt nog niet uittesten....dus boos worden heeft ook geen zin. Tuurlijk mag je wel laten blijken dat wat ze doet mama niet prettig vindt. Ik verhef mn stem een beetje en roep AUW hahah Als je ziet dat ze niet meer goed drinkt kun je haar er mss al eerder vanaf halen zodat ze geen kans heeft om te bijten.....
Auuuuuw! Herkenbaar, mijn zoontje doet dit ook af en toe tegenwoordig, hij gromt er dan ook nog bij. Lijkt wel een wild dier wat ik aan de borst heb dan, hihi. Maar echt grappig is het niet. Ik roep dan hard auw! maar tot nu toe maakt dat nog weinig indruk. Ik kijk erg op tegen de dag dat hij tandjes krijgt, want dan wordt het echt bloeden als hij dat doet... Kan je geen tips geven hoe ermee om te gaan helaas...
Hier ook zo'n typje. Eigenlijk doet hij dat al vanaf de geboorte, maar sommige periodes doet hij het heel weinig en dan komt het weer terug. Bij mij zet hij zijn kaken op elkaar en trekt zijn hoofd dan heel snel opzij (onder een hoop getier van mij, want dat doet pijn!). Ja, hij gromt ook regelmatig, dat deed mijn dochtertje niet.
gelukkig ben ik dus niet de enigste... dus het word gewoon doorzetten en even mn eigen tanden op elkaar... kijken hoe lang ik dat ga vol houden
hier ging ze dat ook doen: heel consequent (hoe schrijf je dit?!) boos blijven worden hielp hier wel na een tijdje. Uiteindelijk bleek het een voorbode van de eerste tandjes en deed ze het niet meer toen die doorwaren. Nu wil ze het weleens doen als de melk niet meer hard genoeg loopt. Dan haal ik ze er vanaf en wordt boos. Nu is ze al 10 mnd dus heeft ze het ook echt goed door dat dit niet mag. iig suc6 ermee
Nu afleren. Straks zitten er tandjes in die kaken en dan zit je pas echt tegen het plafond. Het is echt het verkennen van wat ze allemaal met haar lichaam doen kan. Maar als ze dit doet: meteen pink in haar mond en rustig 'nee' zeggen. En dan weer aanleggen. Wees heel consequent, niet je tanden op elkaar doen, maar elke keer losmaken als ze klemt!
Hoi, Mijn zoontje heeft dit ook gedaan vanaf een maand of 4, heel pijnlijk!!! Proberen af te leren, ik zei continue "auw" met een zelfverzekerde stem, dan keek hij me aan en dronk daarna normaal verder, bij de volgende voeding ging het gewoon weer zo, maar het hoort erbij denk ik? Deze fase gaat vanzelf over. Mijn zoontje heeft nu een blaas fase, ook erg fijn...dan doet hij de tepel in zijn mond en gaat er op blazen, dan vliegen de melkspetters om je oren (oke, moet er nu om lachen hahaha...). Hij heeft ook een fase van afleiding gehad...wilde alleen maar spelen met alles wat maar in de buurt was en zodra hij maar iets hoorde liet hij ook gelijk los!
Dat heeft mijn dochter ook gedaan, die maakte er dus wel een spelletje van! Dacht het ook te negeren al keek ik naar der deed ze niet keek ik wel hapte ze! Nu inmiddels 4 tanden en heel toevalling beet ze me vanmorgen even, net na dat ik zei: schiet op tuthola (ze drinkt altijd in 5 a 10 min en nu lag ze er al 40!) lagen lekker in bed dat wel maar net als wat dirksmama zei even loskoppelen en dan verder gaan. Dat werkte hier wel, en toen dat was uitgewerkt duwde ik de vaak(zachtjeS) even naar mijn borst toe dan was ze gelijk afgeleid (maar toen was ze al ouder als jou kindje)
@Winniethepooh; hahaha, die melkspetters herken ik wel ja!! Hier ook zo'n klets-blaas-periode!! Als ze klaar is met drinken gaat ze praten met mn tepel in dr mond. Nou hahaha, dan zie je allemaal flieberbelletjes en hoor je scheetgeluidjes en daar kan ze zo om lachen!!!! Ik trouwens ook hoor hahaha Volgens mij heeft iedereen wel last van zulke fase's lijkt het. Ik ben benieuwd dat als de tandjes komen hoe het dan gaat met de bv