Oke, begrijpelijk. Alleen voor de discussie hier zou het wel handig zijn om het even in volwassentaal te doen, dan weten we allemaal waar we 't over hebben @TO: Ik zou me niet te druk maken, je dochter gewoon naar "school" laten gaan en 'r goed in de gaten houden. Zodra ze ziek wordt is 't goed voor d'r om rust te krijgen en verder de standaard leefregels (veel drinken enzo) bij griep in acht te nemen. Je kunt 't echt overal oplopen en aan de gewone griep overlijden ook jaarlijks mensen, maar dat komt niet in het nieuws.
Ik zou er ook naar school laten gaan, je komt het nu overal tegen dus dan kan je dr voor alles wel thuis houden. Maar is natuurlijk puur je eigen keuze. Mijn dochter van 1 jaar en ikzelf hebben het momenteel ook, moet zeggen, na 2 dagen tamiflu zijn we weer helemaal fit....
joh, niet meteen in paniek raken. Manlief en ik zijn deze week (man vorige week ook al) flink ziek geweest met hoge koortst. Mijn broertje heeft in de zomer de MG al gehad en onze dochter is nog kerngezond hoor. En als ze het wel krijgt, gewoon goed in de gaten houden en je niet af laten schepen. Dan gezonde kindje dat is overleden is door de huisarts verteld dat ze maar een pcm moesten geven. Dat gebeurt nu vast niet meer...
Symtomen zijn. Hogen koorts 39/40. En benautheid mocht ze dus hogen koorts krijgen dan in de gaten houden en niet onder deuken met een zetpil Tja alemensen en kinderen die nu ziek worden hebben de mg
Poeh, wat een hoop reacties van moeders die zeggen dat je je kind gewoon moet laten gaan en dat de MG niet erger is dan gewone griep...ik vind het knap dat jullie er zo over denken. Ik ben blijkbaar meer een stresskip Ik ben normaal gesproken een zeer nuchter type. Maar nu, ik vind de MG doodeng. Omdat er mensen aan overlijden die voorheen gezond waren. En ik weet niet of dat ook het geval is bij de gewone griep. Zijn het bij de gewone griep niet alleen ouderen en mensen met complicaties die daar aan overlijden? Als het antwoord nee is dan ben ik erg ontwetend over de 'normale griep'. Ik weet nu maar één ding: de berichten zijn enorm tegenstrijdig. In dat geval ga ik achter mijn eigen gevoel aan en dat is dat als een moederkloek mijn meisjes wil beschermen. Dus ik zou mijn kind een week (net zolang als de incubatietijd) thuis houden. Dan zit je er zelf bovenop en kun je direct tot actie overgaan als er MG symptomen komen. Er zijn mij teveel gezonde mensen binnen 24 uur ernstig ziek geworden, het gaat erg snel blijkbaar. Ik zou het mijzelf niet vergeven als één van mijn dochters het zou krijgen doordat ik ze toch naar school/bso/kdv heb laten gaan, wetende dat er kinderen zijn geweest die de MG hebben gehad. Eerlijk gezegd zal ik blij zijn als deze hele toestand voorbij is. Ik voel het echt als een bedreiging voor mijn gezin. Mijn moeder heeft vandaag de normale griepprik gekregen en heeft het gehad over het vaccineren van kinderen. Haar huisarts zou het niet doen (en doet het bij zichzelf ook niet) omdat er veel gifstoffen in zouden zitten waar veel mensen slecht op reageren. Tja, dus nu weet ik het niet meer wat nou verstandig is.
Joh van die mensen die zijn overleden aan de mg zijn er toch wel meer als de helft al ziek geweest. Stond vorige week zaterdag in de krant. En als er iemand is overleden zeggen ze nu eerst op de tv dat het misschien de mg was ookal blijkt na onderzoek dat het niet zo was. Heb je wel al weer half nederland in paniek. De media geeft er te veel aandacht aan, in nederland gaan er per week ongeveer 20 mensen dood aan de gewone griep....hoor je nooit iets over.
Het spijt me voor de onduidelijkheid van de defenitie school Jelina's psz zit in de basisschool, vandaar dat ik school zeg. Ik probeer me niet te veel zorgen te maken en ik hou haar goed in de gaten, maar het knaagt toch wel aan me, het komt in een keer zo dichtbij.
Maar dat is het nou juist: van kdv, bso, psz en dat soort dingen kun je ze thuis houden als je dat wilt. Van school (de basisschool dus) niet, in ieder geval niet de kinderen vanaf 5 jaar. Die zijn namelijk leerplichtig...kun je nog zo hard willen, maar hou er dan wel rekening mee dat je je kinderen ongeoorloofd thuis houdt, en je dus een boete van de leerplichtambtenaar riskeert. Heb geen idee hoe de leerplichtambtenaren hiermee omgaan.
Bij mijn weten overlijden aan de "gewone" griep ook gezonde mensen. Ik zet daar wel mijn vraagtekens bij en vraag me af of de mensen in kwestie tijdig aan de bel hebben getrokken.
Ik zou mijn kindje thuishouden zoalng het mag. Mijn oudste is 3 en zodra ik hoor dat er MG rondgaat op de PSZ blijft hij thuis.
Het is vandaag zaterdag dus zou ze thuis houden flauw... maar ik zou haar gewoon naar school doen hoor, zolang ze niet ziek is en gewoon in de gaten houden. Hoop dat je meissie niet ziek gaat worden..
Ook aan de 'normale' griep overlijden jaarlijks een heleboel mensen. Alleen hoor je daar niks over in de media, heel veel mensen weten niet eens dat griep (dus de échte influenza) zo ernstig is. De meeste mensen die denken dat ze 'griep' hebben zijn in werkelijkheid flink verkouden (daar kun je overigens ook flink beroerd van zijn met koorts en al). Dus, heel eerlijk? Ik vind wat je momenteel in de media leest, eigenlijk een soort van massahysterie. Veel paniek om niets. Althans: de Mexgriep is en blijft een griep, waar je dus flink ziek van kunt zijn, maar het is over het algemeen een milde griep. Ik zou mijn kind dus gewoon naar school laten gaan. Mocht er eentje ziek worden dan merk ik dat vanzelf, dan is het tijd genoeg om ze thuis te houden en in bed te stoppen.
@ Veraenroy -> ik ken iemand die op dezelfde school zit. Daar de zoontjes van liggen nu beide ziek thuis met waarschijnlijk de mexicaanse griep... Dat hebben ze sinds vrijdag of zaterdag! Is echt zelf overwegen of je je kind wel of niet naar school laat gaan. De incubatietijd is idd verstreken, dus ze draagt het al bij zich of niet. Sterkte! Logisch dat het aan je knaagt, het is zo dichtbij! Ik denk zelf, dat als het bekend wordt bij Joris op school dat ik hem wel thuis hou. Gewoon het idee al... Maar ja, ieder zijn eigen keuze
Wat ik dan weer niet begrijp.... als mexicaanse griep net zo gevaarlijk is als gewone griep.... Waarom worden er nu dan doelgroepen ingeent die niet in aanmerking komen voor de gewone griepprik? en waarom willen ze nu dan ook kleine kinderen gaan inenten en normaal niet.... Vind sommige dingen zo tegenstrijdig dat ik niet meer weet wat ik moet denken...
Mijn man heeft nu de griep. Ik houd Isabella woensdag thuis van de PSZ omdat ik juist niet wil dat die kindjes daar eventueel besmet kunnen worden. Ik weet niet of ze het heeft ( en ik) maar voor de zekerheid.
Volgens mij hoe ik gehoord heb omdat het een nieuw soort griep is, waar we nog niet immuun voor zijn, zodat we er vatbaarder voor zijn. Wanneer deze griep eent ijdje in ons land is heb je hier weer meer weerstand voor en is dat allemaal niet meer nodig.
Ik zou haar ook thuis houden. ook vanwegen dat je anderen kan besmetten. Juist omdat iedereen maar doorgaat met wat ze anders doen blijven de mensen elkaar besmetten. Vraagje: Als je de M-griep al heb gehad, kan je hem dan weer krijgen? Of heb je er dan al stoffen voor aangemaakt? Of krijg je het dan in mindere maten?