Ons kindje ligt al vanaf 25 weken in stuit. Vandaag een echo gehad bij de vk en ze was nog steeds niet gedraaid, maar alwel bezig met indalen. Ik ben daarom meteen doorverwezen naar de Gyn en daar heb ik morgen een afspraak staan. De Gyn gaat dmv een echo kijken of er een reden is, waarom ons ukje nog steeds in stuit ligt en of er eventueel een versie uitgevoerd kan worden. Deze versie zal dan deze week nog gaan plaatsvinden. Stel nou dat dit niet mogelijk is of de versie lukt niet, dan zou mijn voorkeur nog steeds uit gaan naar een natuurlijke bevalling. (mits de gyn dit verantwoord vind uiteraard) Ik weet dat geen enkele bevalling te vergelijken is, maar ik zou graag ervaringen horen van mensen die ook voor een natuurlijke stuitbevalling hebben gekozen en of ze hier de volgende keer weer voor zouden kiezen. Ons kindje ligt trouwens in een onvolkomen stuit.
Onze uk lag tot voor een paar dagen ook in stuit. Gelukkig nog uit zichzelf gedraaid. Was me toch al wel aan het inlezen over een mogelijke versie. Een onvolkomen stuit is voor veel ziekenhuizen een contra-indicatie voor een uitwendige versie. Dus mogelijk is versie bij jou dus niet mogelijk. Wat betreft een stuitbevalling: zowel positieve als negatieve verhalen ken ik er van. Het wordt bij een eerste kind doorgaans niet geadviseerd (mij dus ook niet, maar dat is nu niet meer aan de orde). Hoop dat er vrouwen zijn met eigen ervaringen. Sterkte!!!
Wat fijn dat jullie kindje nog gedraaid is! Ik ben ook heel hard aan het duimen dat ze uit zichzelf nog gaat draaien. Vandaag gesprek gehad met de Gyn en hij adviseerde om een versie t eproberen. Aangezien ik dat ook wel in mijn hoofd had, hebben we meteen een afspraak gemaakt. Ons kindje was aan de kleine kant en ik had nog genoeg vruchtwater, dus hebben we de versie voor volgende week dinsdag gepland. Heeft ze nog een klein weekje om het zelf te proberen Ik vind het wel enorm spannend allemaal. Hoop hier nog wat ervaringen te lezen.
Kleine van ons lag tot gister ook in stuit en was ook al aan het nadenken over hoe dan verder. gister de versie gedaan et voila het is gelukkig gelukt en al was het ff met veel pijn en moeite en heeft de gyn flink werk moeten verzetten, ben ik blij dat ik het gedaan heb. En oke heb 10 minuten ff flink pijn gehad, maar een stuitbevalling of keizersnede is ook niet alles lijkt me. Nu hopen dat de kleine zo blijft zodat ik niet alsnog de keuze moet maken tussen stuitbevalling en keizersnede. succes volgende week en hopelijk gaat het lukken.
Hey, Ik heb dan geen eravring met een natuurlijke bevalling mara wel met het verhaal van een onvolkomen stuit vanaf 25 weken. Ik heb ook een versie poging gehad met 37 weken. Persoonlijk zou ik dit nooit meer doen. Behalve dan dat er 20-25 minuten lang een gyn aan mn buik heeft lopen sjorren, was er geen resultaat. Later bleek dit ook compleet onverantwoordelijk. Hij hefte wel even snel met een echo gekeken of alles goed lag, maar niet goed genoeg. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een keizersnede omdat dan het risico bij de moeder ligt en bij een stuitbevalling bij het kind. Voor mij een hele makkelijke keuze dus. Na de versie heb ik me verschrikkelijk beroerd gevoeld een week lang.... terwijl de rest van de zwangerschap heel makkelijk is verlopen. Na die week braken mijn vliezen... omdat ik nogh 3 uur moest wachten tot mijn vriend ook in het ziekenhuis was, heb ik alle weeen meegemaakt tot aan 8-9 cm en toen konden we met grote haast door naar de OK. In plaats van een beetje bewegen voelde ik flink gesjor aan mn lijf. De kleine zat goed vast. Hij had de navelstreng twee keer om z'n nekje zitten. een draaipoging had helemaal nieet gemogen en met een normale bevalling had hij het nooit gered door zuurstof gebrek. Ik heb dus absoluut geen spijt gehad van de keizersnede! productie van BV kwam gewoon goed op gang dus had daarover geen klagen. Ik zou als ik jou was nog even goed nadenken bij wie je het risico wil leggen maar blijft natuurlijk je eigen keuze. Een draaipoging... no way dat ik dat nog een keer doe. Dan maar direct een keizersnede.
Bij mij hebben ze vandaag geprobeerd om het kindje te draaien. Het viel mij reuze mee! Mijn verloskundige had mij speciaal doorgestuurd naar deze gyn omdat zij veel ervaring heeft. Ze heeft gisteren uitvoerig bekeken of een versie mogelijk zou zijn, en ik was vandaag meteen aan de beurt (kleine was al een beetje ingedaald). Het was wel even wat sjorren aan mijn buik, maar het deed niet echt pijn, meer ongemakkelijk. Ze heeft niet eindeloos geprobeerd, toen ze het idee had dat het niet zou lukken, is ze gestopt. Poging dus mislukt... Ik moet nu ook kiezen voor keizersnede of stuitbevalling..Vind het erg moeilijk!!! Gevoel gaat uit naar ks, maar aan de andere kant vind ik mezelf ook zo'n watje! Het lijkt een beetje op de makkelijkste weg kiezen.. Maar aan de andere kant, het lijkt mij wel het veiligst voor het kindje! Alleen loop je dan bij een tweede zwangerschap weer meer risico... Pfff lastig! Hopen maar dat het vanzelf nog draait!
Jammer dat het niet gelukt is, maar ik ben toch blij om je ervaring te lezen. Vooral dat ze zijn gestopt, toen het duidelijk was dat het niet ging lukken. Dat heeft onze Gyn ook gezegd, maar stiekem ben ik toch een beetje bang dat ze dan net te ver gaan ofzo. Ons kindje is deze dagen erg rustig, af en toe voel ik nog wel een voetje of een beetje draaien, maar verder niks. Ik denk dat ze ook al aardig aan het indalen is en dat is natuurlijk niet gunstig voor de draaipoging. Nou ja Dinsdag weten we het. Veel succes met je keuze en ik duim ook voor jou dat jullie kindje nog uit zichzelf wil gaan draaien, dat maakt het allemaal toch een stuk 'makkelijker'! ps. je keuze kan nooit goed of fout zijn, neem de keuze waar je jezelf het lekkerste bij voelt! succes!
Mijn schoonmoeder heeft een natuurlijke stuitbevalling gehad. Haar oudste lag in stuit (geen idee hoe precies, of het volkomen of onvolkomen stuit was), en is er toch 'gewoon' uit gekomen. Dit is natuurlijk al wat langer geleden, dus er waren geen echo's, en versies werden ook niet gedaan. 't Was wel een wat kleiner baby'tje, ongeveer 5 pond. Ik weet van een collega dat zij bij haar eerste van de gyn de keuze kreeg voor of vaginaal proberen, of een ks. Zij heeft voor de keizersnede gekozen.
Hey, mijne ligt ook in een onvolkomen stuit, dus met de benen omhoog. Wij hebben op 36 weken en 3 dagen geprobeerd om te draaien in het ziekenhuis, jammer genoeg niet gelukt, maar ik vond het al bij al meevallen. Ze gaven voldoende info, goede controle vooraf en achteraf en hielde heel erg rekening met waar ik aangaf dat de grens lag. Weet niet hoe ze het bij jullie doen, bij mij ging ik eerst aan het infuus voor weeremmend middel (omdat ze toch de baarmoeder gaan manupileren, en er dus risico is dat deze reageert), erna uurtje aan hartmonitor om te controleren hoe de baby in rust zijn hart gaat, draaipoging van 2 minuten, en erna weer halfurtje aan het hartfilmpje om te controleren hoe de baby het ervaren heeft. Dat vergeleken ze dan met de waardes voor de draaiing en op basis daarvan keken ze of het goed ging met de baby. Het draaien zelf is inderdaad niet prettig, maar op moment dat ze mijn buik loslieten was de pijn ook meteen weg, alleen paar dagen erna wat last gehad, net zoals met een blauwe plek van het drukken. Voor ons dus ook kiezen tussen keizersnede of stuitbevalling, onze gyn. geeft aan dat onvolkomen stuit meest optimaal is omdat het dan wel nog een soort van "ronde vorm" beneden heeft vergelijkbaar met de ronding van het hoofdje...wij gaan er voor kiezen om te proberen eerst gewoon te bevallen maar dat ik ook meteen akkkord ga voor een keizersnede moest de gyn aangeven dat het niet lutk of ik zelf op het moment zelf het gevoel hebben dat het niet lukt...vooral op eigen gevoel afgaan is denk ik inderdaad belangrijk. En zoals ge zegt, keizersnede is voor een volgende zwangerschap eventueel weer een nadeel, dus dat speelt ook weer mee in onze beslissing... Succes met de draaiing, ben benieuwd of het gaat lukken!
Mijn nichtje is in stuit geboren. Tijdens de echo met 36weken lag ze goed, maar ze heeft zich nog weten te draaien. Me nichtje heeft een paar maanden met spreid broekje aangelopen.Even geboortekaartje gepakt: 48cm en 3145 gram. Me zus had hechtingen (ingescheurd), had de dagen daarna veel pijn met zitten en opstaan. Ze is s`morgens in het ziekenhuis bevallen maar mocht s`avond weer naar huis met me nichtje. Nichtje is nu bijna 3 en het gaat hartstikke goed. Jaar geleden heeft me zus nog een zoontje gehad, en die is thuis geboren, en dat ging hartstikke goed. Als je iets meer wilt weten kan ik het altijd aan haar vragen.
Jeetje, Hier maandag ook naar het ZH om te kijken of we onze kleine nog kunnen draaien, maar weet ook niet wat de bedoeling is, volgens mij moet ik eerst naar het ZH voor info, en gaan ze naderhand pas een afspraak maken om het eventueel te draaien als je dat wilt!! Ben best een beetje zenuwachtig, ik heb echt een zwangerschap om van te dromen, en dit is best een domper, wil zo graag natuurlijk bevallen, maar een stuitbevalling lijkt me niet echt fijn, per slot van rekening is het aantal wat alsnog naar de OK moet tijdens een natuurlijke stuitbevalling best groot, en dat vind ik wel een teleurstellende gedachte!! Probeer hier wel mee te blijven volgen, ben erg benieuwd hoe het jullie vergaat!! Hier 35wkn zwanger!! Succes allemaal, XXX
Mijn eerste lag in stuit, daar kwamen we bij de bevalling achter, met 2 cm ontsluiting. Door naar het ziekenhuis en dan moet je kiezen. Ze is natuurlijk geboren en ik vond het een eitje. Maar goed, daar zullen anderen misschien anders over denken.
onze jongste lag in onvolkomen stuit,ze hebben een versie geprobeerd maar is niet gelukt. toen gekozen voor een natuurlijke bevalling en het was zo gepiept,deze bevalling was vele malen makkelijker als de eerste. maar het was dus wel ons 2e kindje en dat maakt ook een groot verschil natuurlijk. als de gyn ons aangeraden had om een keizersnede te doen had ik dat ook gelijk gedaan. succes met je beslissing,het is hartstikke lastig......
ik heb inderdaad ook al vel verschillende verhalen gehoord...dus toch ook moeilijk om daarop een beslissing te maken. Zorgen dat ge in een ZH, bij een gyn.team komt waar ge vertrouwen in hebt, en dan kiezen wat u gevoel aangeeft... ik hoop dat de mijne snel komt, ben morgen 39 weken, dus zal jullie laten weten hoe het is gegaan
Tnx!! Deze nacht zijn mijn vliezen gebroken, op controle geweest int ZH, maar nog geen weeën dus maar weer naar huis... als het morgen nog niet begonnen is wordt het ingeleid, dus vandaag of morgen kan ik jullie vertellen hoe het is gegaan
VanEke hoe gaat het nu met je, ben je al moeder geworden? Devil81 hoe is jouw versie gegaan? Hier vandaag versie gehad, maar helaas niet gelukt. Het draaien vond ik behoorlijk vervelend, maar er werd tussendoor regelmatig 'gepauzeerd' zodat ik even bij kon komen. Helaas uiteindelijk toch niet gelukt en toen maar een stuitbevalling of keizersnede besproken met de Gyn. We kiezen voor de natuurlijke stuitbevalling, maar zijn ons er erg van bewust dat dit makkelijk op een keizersnede kan uitlopen. Ach we zijn dan in ieder geval op de juiste plaats. En wie weet draait ons ukje net voor de bevalling nog netjes in de goede positie..wie weet!
Hallo, Ik ben ondertussen moeder geworden op 11 oktober, 10 oktober braken mijn vliezen en 24 uur later begonnen de weeen. Bij controle met toucheren in het ZH bleek uiteindelijk toch 1 of 2 voetjes beneden te liggen v oor de "uitgang" wat een tegenindicatie was voor stuitbevalling, had wel al 3 centimeter ontsluiting, dus de bevalling was wel al soort van opgestart. Kiezersnede bleek echter toch beste optie, dus hebben we daar toen ook voor gekozen. Keizersnede zelf viel prima mee, herstel is alleen toch best wel intensief, nu week later begoint mobiliteit beetje terug te komen maar vooral buikspieren hebben het nog hard te verduren! Ben benieuwd hoe het bij jullie gegaan is?? Groetjes VanEke
Van Eke van harte gefeliciteerd met de geboorte van Elke!! Ik lees je berichtje nu pas sorry! Jammer dat het toch een keizersnede is geworden, maar fijn dat toen alles voorspoedig is verlopen. Beterschap met aansterken en geniet van het moederschap!