Al 4 weken last van spruw

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Timzijnmama, 14 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Hallo,

Ik heb een vraag.
    Ik heb al 4 weken last van spruw. Heb eerst nystatyne voor mijn dochter gehad en nu daktarin. Voor mezelf heb ik al die tijd al miconazol.
    Ik hou me aan de hygiëne voorschriften en ben in contact geweest met de lactatiekundige hier en mijn huisarts. Ze zeggen dat het nu wel over had moeten zijn, maar dat is het echt niet.
    Was gestopt met de medicijnen om te kijken wat er gebeurde, maar na een dag weer begonnen omdat het weer erger werd.
    Nu zag ik op internet de tip om de tepels na de voeding schoon te maken met een compres met verdunde azijn. Dat doe ik sinds gisterenmiddag. En ik gebruik ook geen zoogcompressen meer sinds gisteren (met risico op lekkage ;) )
    Heeft u nog tips voor me?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Nee, terug naar de huisarts, eventueel kijken of het iets anders kan zijn dan spruw. heb je een andere infectie doorgemaakt onlangs, of op andere plaatsen op de huid, of in je lichaam? kijk even kritisch, samen met de huisarts.

azijn heb ik ook wel eens gehoord...kijk maar of je er baat bij hebt.

ik hoor het graag als het nog blijft.
    heidi margit

3. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Bedankt.

Van de azijn werd het alleen maar erger, dus daar was ik snel klaar mee...
    De steken in mijn borst tussen de voedingen door zijn heel erg veel minder (bijna weg) dus het gaat de goede kant op denk ik.

Kreeg als tip om mijn bovenlichaam met lactacyd te wassen (klinkt vreemd, maar op zich best logisch) en het lijkt wel of dat iets doet. Nu maar hopen dat de pijnlijke tepels ook snel verleden tijd zijn.

Deel Deze Pagina