Welke draagzak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mariya, 29 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Dames, ik ben van plan om voor de tweede een draagzak aan te schaffen. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer! Welke draagzak is aan te raden? Ik wil er wel lang mee kunnen doen en hij moet een stevig kindje aan kunnen.

HELP!! :)

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wij hebben een Manduca. Dit is een ergonomische drager en geschikt t/m 20 kg. Je kunt je kindje ook op de heup en de rug dragen. Bevalt hier prima!
    Er zit een zitverkleiner in waardoor ze er al snel in kunnen. Zelf gebruik ik 'm vanaf een week of 6.

3. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Babybjorn is erg fijn, maar houdt eigenlijk vrij snel op vind ik.

We hebben ook een combicotti (even googlen). Dat zijn 2+1 lappen tricot die je op creatieve wijze op meerdere manier kunt ombinden - als sling, als draagzak op je buik, op je heup, gekruist, recht, whatever.
    Heel erg leuk ding vond ik het. Ukkepuk vond jammergenoeg stilzitten en vastzitten niks, dus het hield snel op ;)
    Nadeel: je moet een maat kopen (jouw maat, S/ M/ L) dus als je met je man verschilt in maat kun je het draagding niet allebei gebruiken.

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik zou voor een Manduca gaan. Die hebben wij ook en is echt ideaal. Babybjörn zit voor een baby veel minder lekker (hangt erg op zijn of haar kruis) en voor jezelf al helemaal niet (hangt erg aan je schouders). In de Manduca zit een baby met z'n beentjes wijd gespreid, dat is een goede houding voor de ontwikkeling van z'n heupen en rug. Je kunt hem zowel op je buik als op je rug dragen en al vanaf hele jonge leeftijd met de baby-insert (soort extra steuntje voor jonge babies). Het rugpand is uitritsbaar, zodat het ook bij grotere babies/dreumessen nog hoog komt en er zit een slaapkapje bij. Als je baby dan in de drager in slaap valt, kun je dat over z'n koppie heen trekken, zodat hij lekker beschut zit en extra steun aan z'n hoofdje heeft tegen het wegzakken.

En je hebt er erg lang wat aan, wij dragen er zelfs onze 3,5 jarige van 16 kilo en bijna 1 meter lang nog in.

5. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik heb de Beco Butterlfy, lijkt erg op de Manduca!
    Dit zijn de ergnomische dragers, dat is de babybjorn niet!

6. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik heb een Beco Butterfly en ik vind 'm helemaal top!

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dubbel topic? staat ook bij babyuitzet

Deel Deze Pagina