Lekker hè! Roken als je zwanger bent?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Rosavise, 21 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    Ik moet het toch maar even kwijt: Wat vind ik het walgelijk als vrouwen door roken terwijl ze in verwachting zijn! Het is ten eerste schadelijk voor je kindje en ten tweede ziet het er niet uit! :$

2 vriendinnen van me roken gewoon nog! De een is 10 weken zwanger en de ander 3,5 maand!

En dan tegen mij zeggen, johh je moet je niet zo druk maken en niet zoveel er aan denken! Nou, volgens mij mogen hun er juist wat meer bij nadenken dat ze zwanger zijn!!!

Bah! Ik heb zelf al moeite met zwanger raken en ben nu extra gestopt met roken alleen om iets meer kans te hebben om zwanger te kunnen raken!

Ik kan er niet over uit en weet ook niet zo goed wat ik ervan moet zeggen.

Maar gatver wat vind ik dat erg!

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja klopt maar wat wil je er aan doen?

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    tja ik vind het ook super stom van die mensen hoor, ik ben zelf ook meteen gestopt.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zeg dat soort dingen meestal niet hardop :D

Maaarrrrr... ik ben het wel met je eens. Ik ben zelf ook gestopt toen ik in verwachting bleek te zijn. Helaas niet direct, maar wel geleidelijk steeds meer. Ik vind het verschrikkelijk om te zien dat je met een zwangere buik een schadelijk kankerstokje opsteekt. Het staat zo, eh, alsof je maling hebt aan de hele wereld inclusief je eigen kind. Ik zag het op een bruiloft een tijdje geleden. Ze was hoogzwanger 36 weken ongeveer en een joekel van een buik om trots op te zijn; ze zag er echt mooi gezond zwanger en prachtig uit - en toen stak ze een peuk op. Tja, ik weet het niet, ik vind dat erg jammer!

Nu ben ik absoluut niet heilig en rook ik af en toe ook nog een peuk (voornamelijk zodat ik er misselijk van word en denk: he gats, fijn dat ik gestopt ben, dit is echt té ranzigggg; niet meer aan beginnen) maar nooit waar mijn kind bij is. Ik vind het een slecht voorbeeld en wil hem geen sigaret/shaggie aan mij laten linken.

Oh, en nee, ik ben geen haat-antiroker geworden; ik heb van de 15 vriendinnen 14 vriendinnen die roken. Whahahahaha.

5. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    als jij pas stopt omdat je moeilijk zwanger wordt ben je geen haar beter. Je had anders pas geprobeert te stoppen als je al weet dat je zwanger bent? Dan had jouw ongeboren kind net zo goed rook binen gehad

6. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Hallo reltopic....

Ik ben het met je eens dat roken in de zwangerschap slecht, dom en onverantwoord is. Maar ik vind ook dat je tegenwoordig niet meer het excuus kan gebruiken dat je de gevaren niet kent, dus als je rookt weet je wat mij betreft 100% wat je je kindje aandoet. Als hen dat nog niet remt, gaat jouw mening jouw vriendinnen ook niet remmen.

Je hebt je zegje gedaan, meer kan je niet doen.

Ik snap wel dat als je zelf moeilijk(er) zwanger raakt, het je ook op een ander niveau dwars zit. Jij wil het zo graag en zij hebben het en gaan er zo onzorgvuldig mee om. Als jouw vriendinnen dat niet (willen) zien, zou ik even afstand nemen als ik jou was.

7. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Ik vind het ook echt niet kunnen dat een zwangere rookt! Ik had toen ik zwanger was een vriendin op visite die ook zwanger was en die ging om het half uur een sigaret roken in de tuin, ik zo stom dat ik ook nog mee maar buiten ging in de kou zodat we gezellig verder konden praten haha

8. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    Ik vind het zowieso heel goed van mij dat ik ben gestopt met roken dankjewel! En inderdaad was ik nu niet gestopt met roken, dan was ik meteen gestopt vanaf t moment dat ik wist dat ik zwanger was. Roken is nu eenmaal een verslaving en moeilijk om vanaf te komen.

Maar om gewoon door te roken terwijl je weet dat je zwanger bent vind ik niet kunnen! Ik begrijp niet waarom jij suggereert dat ik dan geen haar beter ben?

9. Jolina

Jolina Niet meer actief

Vindt het ook dom en onverantwoordelijk ....

10. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    Ik denk dat dit het wel goed verwoord. Ik vind het gewoon zo jammer. Toen ik vroeg waarom ze niet probeerden te stoppen zei eentje: het is zo moeilijk. En de ander zei mn moeder heeft ook altijd gewoon doorgepaft en met mij is ook niks mis.:(

Ik neem er ook wat meer afstand van. Ik kan er toch niet meer aan doen dan af toe even te laten blijken dat het toch echt beter is als ze het niet doen!

11. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Ik denk dat haar reactie een beetje te vergelijken is met dat spreekwoord iets met een tang en een varken? ;)

12. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Het is zeker goed dat je gestopt bent met roken!

Voor een ongeboren kindje is het het beste als je stopt voordat je zwanger bent. Aangezien dit in eerste instantie niet is wat je plan was/wat je deed zeg ik dat je geen haar beter bent dan. Ik vind je oordeel over je vriendinnen keihard terwijl je zelf al aangeeft dat het een verslaving is waar je moeilijk (en sommigen helemaal niet) afkomt. Lijkt me niet dat ze moedwillig hun ongeboren kind iets aandoen.

13. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik kan er echt niet wakker van liggen, maar ze moeten achteraf niet komen klagen als er iets mis is. Het kindje zelf zal ik wel reking mee houden/helpen, die heeft er tenslotte niet om gevraagd.

14. Eriva

Eriva Niet meer actief

Ik begrijp het ook niet hoor, zo dom en onverantwoord. Tegenwoordig zijn de gevolgen/ gevaren ook zo duidelijk t.o.v. vroeger. Naar mijn mening kan iedereen stoppen met roken (zelf dik 10 jaar gerookt, alweer 5 jaar geleden gestopt gelukkig. Zelfs mijn moeder van 65 is gestopt na ruim 40 jaar roken).

15. Candle26

Candle26 Niet meer actief

Ik vind dat als je zwanger wilt raken je dan al moet stoppen met roken. Je weet niet wanneer je eventueel zwanger raakt en eentje brengt al schade toe, juist in de aller-allereerste weken..

Ik had ook veel moeite met mensen in onze directe omgeving die in de mmm zaten en elke keer vertelden hoe moeizaam alles ging en boos op de halve wereld waren want hun kregen wel makkelijk kinderen e.d. . En een kwartier laten stonden ze samen in de tuin een sigaretje te roken.. Dat vond ik eerlijk gezegd krom en erg verwarrend!

16. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    Ik ben nu pas gestopt met roken omdat ik er nu klaar voor was. En inderdaad heeft iedereen een keuze of ze stoppen of niet. Maar ik vind als je zwanger bent, heb je geen keuze. Dan moet je gewoon stoppen! Want dan rook je niet meer voor jezelf maar krijgt ook je kindje al die slechte stoffen binnen en als je dat weet en dan toch verder rookt vind het wel moedwillig.

En natuurlijk is het een verslaving en is het soms moeilijk om er vanaf te komen. Maar als je zwanger bent moet je voor veel dingen klaar zijn en het eerste ding vind ik dan als je rookt dat je ermee stopt. Dat ben je je kindje verschuldigd!

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Maar je wacht al anderhalf jaar en je bleef doorroken?? En dan heb je kritiek op mensen die tijdens de zwangerschap roken??

Pppffft ik vind beide net zo dom.
    Roken doe je niet als je zwanger wil worden of bent. Punt.
    En het stinkt, baaaaah.

18. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Roken is sowieso ongezond, zwanger of niet... Maar als ik me druk moet maken om alles wat ik slecht vind.....
    Dan ben ik zelf diep ongelukkig denk ik..

Laat het los en laat hun gewoon... Je meld het 1x en klaar.

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Iemand moet niks. Je mag het slecht vinden zeker, maar het is niet aan jou om te bepalen wat iemand moet.

Sommige vrouwen kunnen beter 4 a 5 sigaretten roken dan stoppen omdat dut soms dusdanig veel stress op kan leveren dat de stress slechter is voor het kindje..

Ik zeg niet dat ik hetzelfde zou doen, ik vind alleen dat het niet aan iemand is om te bepalen wat een ander met zijn if haar leven moet doen...

20. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Met andere woorden, je bent net zo erg;)

Deel Deze Pagina