Zoals de titel het omschrijft, wat is dat toch? Dat je met je 1e kindje door jan en allemaal tot de nok toe verwend wordt en dat het met een 2e of meerdere niets krijgt.. Ik las het boekje terug van mijn dochter haar zwangerschap daar stond elke 2 week wel iets in van een berichtje dit gekregen van die and so on. En nu dus niks.. Ik ben nu 25 week zwanger van een jongen en het lijkt wel of dit kindje er niet tot doet. Van niemand zelfs ouder/schoonouders heb ik nog niks gekregen terwijl dat het bij onze dochter wel het geval is. Het lijkt ook wel of deze zwangerschap niet interessant en vanzelfsprekend is. Soms baal ik er best van, en tuurlijk koop ik zelf uiteraard van alles. Maar het valt mij een beetje tegen van mijn omgeving. Ervaren jullie dit ook zo?
Ja herkenbaar. Het wordt steeds minder, de interesse, cadeautjes, kaartjes...etc. Ik ben nu zwanger van de 3e maar er wordt écht amper interesse getoond. Mensen vragen niet eens hoe het gaat ofzo Net alsof het maar weer normaal is allemaal. Ze roepen wel allemaal "als dit een meisje wordt dan..." allerlei plannen en weet ik het.. Net alsof een manneke nu helemaal niet leuk meer was Best jammer
Nee ik ervaar dat niet zo. Mijn schoonvader heeft al een aantal kledingsetjes gekocht. Mijn zus en broer zijn ook al langsgeweest met kadootjes. En van een vriendin heb ik ook al wat gekregen. En er wordt met grote regelmaat door heel veel mensen aan mij gevraagd hoe het met mij en de baby gaat. Hoe mijn dochter het vind dat ze straks grote zus is van een meisje.
Tja, ik begrijp het wel. Bij onze dochter kochten de oma's alles wat los en vast zat. Deze keer 1 klein knuffeltje gehad.... Ik vind het niet erg, maar dacht er laatst ook aan. Het nieuwe is eraf... We hebben alles al... Zoiets?
Hier precies hetzelfde.. Ik heb mij er maar bij neergelegd... En ik vond dat ik mijzelf daarom mocht verwennen en heb daarom een mooie koeka voetenzak gekocht en een snoozebaby wikkeldeken voor in de Cosi! Ach dan maar zo! Zelf let ik er wel heel erg op dat ik hetzelfde doe als bij de eerste. Ik hou bijvoorbeeld ook een weekdagboek bij en maak ook weer foto's.
Verschillende ervaringen dus. Ik vind het wel heel jammer, de interesse ligt er wel ook met vragen van hoe gaat het ( ben schildklierpatiente en heb zwangerschapshypertensie) ook wel tegen dochterlief want ze heeft het altijd en overal over haar kleine broertje. Mijn man en ik vinden het bijzonder dat wij nog een keer ouders mogen worden, en dat laten we ook aan elkaar merken. Zo schrijven we ook in een weekboekje en maken we foto's maar we geven elkaar ook cadeautjes voor onze kleine ventje. Soms denk ik zal ik erover praten met mijn moeder en schoonmoeder? met beide heb ik een hele goede band. Maar ik wil ook weer niet overkomen als een schrooier ofzo Wie weet veranderd het nog, of niet ik blijf wel door shoppen voor alles wat ik nog nodig ben, maar een beetje hulp was ook niet verkeerd geweest.
Ik ben zwanger van de 4e, voor ons nog net zo bijzonder maar voor de rest .. Wordt me wel eens gevraagd hoe het gaat, of het allemaal lukt en dat het wel druk zal worden. Maar verder? Ach .. lekker laten gaan. Zelf lekker gaan shoppen en schrijven voor je kindje, dingentjes klaar maken en dan gaat het vanzelf wel weer 'leven' denk ik dan maar. En als straks die kleine er is, is iedereen weer net zo blij en verwonderd als toen!
Herken het inderdaad wel. Heb wel veel kleertjes gekregen van een vriendin die ook een zoontje heeft even oud als mijn dochter. Maar de oma's doen nu ook minder. Toevallig kocht mijn schoonmoeder deze week 1 paar sokjes alsof ik die niet al genoeg heb. Haha
Heel herkenbaar! Toen ik zwanger was van onze tweede dochter, kreeg ik helemaal geen leuke reacties. Toen ze geboren was heb ik op een paar naaste familie leden na, geen enkele bezoek gehad. Ik heb er enorm om gehuild. Ik snapte niet dat niemand dat mooie meisje wou bekijken.. ik vond het echt verschrikkelijk. Toen ik zwanger bleek van onze derde was het heel anders. Er werd op gereageerd alsof het mijn eerste was. Nu nog..Zelfs mijn eigen moeder is veel enthousiaster bij deze zwangerschap als bij de vorige.
Heel erg herkenbaar helaas Tot nu toe 2 kaartjes gehad. 1 knuffeltje van m'n schoonzus en een houten decoratie ding van m'n sm... Ik vind het van bepaalde personen erg tegenvallen. Vooral van 1 vriendin. Van mij hoeft ze ook niet veel meer te verwachten als zij ooit nog een 2e krijgt, dus...
Ik had dit kunnen schrijven. Mijn eigen familie toont gelukkig wel veel interesse. Maat mijn schoonbroer en -zus.. inderdaad... Er wordt niet eens gevraagd hoe het gaat. Heel apart...
Voor mij eigenlijk totaal niet herkenbaar.. Ik heb van vriendinnen en familie kaartjes gekregen, van m'n moeder en schoonmoeder al wat kleertjes.. Kan me wel voorstellen dat je er heel verdrietig om wordt als er geen interesse getoond wordt..
Ja heel herkenbaar, ben benieuwd hoe het met de derde zal zijn waarschijnlijk zal ik dan gecondoleerd worden ipv gefeliciteerd denk ik.
Ik herken het niet. Hier pakjes gekregen een babyshower, vooral mijn smoeder lijkt nu de smaak van het oma zijn wat meer te pakken te krijgen. Veel van mijn vriendinnen zijn nu zwanger/net bevallen dus weten allemaal Hoe het is zwanger te zijn.
Helaas heel herkenbaar. Bij mijn. Vorige zwangerschap kreeg ik allemaal cadeautjes nu nog 0,00. Wij zijn net zo blij met nummer 2 en net zo trots. Nummer 1 ben je bijzonder en vragen mensen er vaak naar nummer 2 lijkt wel normaal zo jammer
Ja hier ook wel herkenbaar. Misschien komt het ook omdat ik vrij snel weer zwanger was. Mijn dochter is 10 januari geboren en in augustus zwanger van nummer 2. Moet eerlijk zeggen voor ons ook een kleine verrassing. Heb me er ook best wel een beetje schuldig over gevoeld... Maar hier merk ik ook wel dat er minder interesse is vanuit de omgeving. Minder kaartjes, minder berichtjes en ook wat minder cadeautjes. Heb wel een babyshower gehad en dat vond ik echt superleuk. Bij mijn dochter was ik overtijd en kreeg toen dagelijks berichtjes. Nu weer overtijd en hoor amper wat.
nee, niet qua kadoos, kreeg die bij de eerste ook niet. Wel dat het voor broers/zussen minder intressant is
Ik herken het ook wel deels! Cadeautjes krijgen we zat.... maar er is gewoon minder interesse in de zwangerschap. Alsof het allemaal maar gewoon is. Nu is het wel de 4de, dus daar zal het um wel in liggen. Het ergste vind ik nog, dat de gene die zelf tot nu toe nog geen kindje heeft mogen krijgen toch wel het meeste interesse toont. Dat vind ik zo lief!!!! Maar voor de rest..... Het blijkt ook maar weer dat mensen niet goed luisteren. Kreeg in een week tijd 2 telefoontjes met de vraag : De kleine komt er al bijna aan hé? Uhhh ik moet nog 10 weken!!!! Scheelt even een kleine 2,5 maand.