Hallo, Even een vraagje. Momenteel ben ik net 1 week bezig met de bv overdag af te bouwen. Waar ik naartoe wil is 's morgens rond 7.00 uur bv, dan de voedingen (meestal zijn dat er 3) tot 17.30 kv en dan 's avonds en 's nachts weer bv. Nu heb ik vandaag Jamie om 9.00 uur nog bv gegeven en om 11.15 en 13.45 uur kv. Zijn er meer mensen die de bv eb kv op deze manier combineren of hebben gecombineerd? Ik zou graag willen weten of dit haalbaar is en of de bv dan niet terug gaat lopen. Weet iemand dit? Groetjes Fioon
Dat hangt een beetje van je borsten af. Het is namelijk wel vroeg om tot 3 voedingen af te gaan bouwen, meestal is rond de 9 maanden de productie stabiel en kan dit. Meestal als je het eerder doet, zoals jij nu, gaat het teruglopen. Maar niet in alle gevallen. Je loopt wel een behoorlijk risico dat je borsten zo weinig vraag niet aankunnen. Mag ik vragen waarom je dit wilt doen? Kun je niet gaan kolven (als je werkt tenminste)?
Bedankt voor je antwoord Stranger. Ik ga binnenkort wel weer werken. Werk momenteel nog niet, omdat het slecht gaat met mijn vader, dus daar ben ik nu veel. Wel wil ik dus alvast afbouwen. Ik kan wel kolven, van mijn werk zou dat ook geen probleem zijn. Maar ik werk op een school voor meervoudig gehandicapte kinderen, met in mijn groep een aantal autistische kinderen die kunnen 'flippen'. Ik heb dan altijd zo'n walkie talkie mee als mijn collega alleen staat en ik uit de klas ben. Zo kan ze mij altijd oppiepen als het fout gaat. Ik denk dat ik voor mijn gevoel dan gewoon niet rustig zit te kolven. Dat is waarom ik overdag wil gaan proberen af te bouwen. Ik hoop dat het niet terugloopt. Mocht dit wel het geval zijn, kun je het dan weer op gang brengen of is het dan gewoon afgelopen?
ik heb dit gedaan, vanaf week 7 afbouwen zodat op week 10 het schema was: 7 uur bv 2 x flesvoeding overdag 7 uur bv 9 uur bv (waarom deze voeding zo snel op de vorige moest is mij een raadsel, maar zo had ze het ook toen ze nog volledig bv kreeg). Voor mij werkte dit wel, en was vooral ingegeven door de kolf-problemen die ik verwachtte te krijgne. Ik heb dit tot 5 maand op deze manier volgehouden. Maar op het cb zeiden ze ook al wel dat ik enorm veel geluk heb gehad dat de voeding niet is teruggelopen.
Ervaring met combineren heb ik niet dus daar kan ik geen antwoord op geven. Je productie is eigenlijk altijd wel weer op te krikken. Kan soms wel hard werken zijn ! Maar waar een wil is is een weg.
Ik doe dit nu ook, maar: Als ik wel thuis ben (mammdag/weekeind) leg ik haar extra vaak aan en geef ik geen KV! Verder probeer ik haar 's avonds 3 x te geven (nog een keertje extra als ik zelf naar bed ga). Oh, en probeer niet teveel KV te geven overdag (wel voldoende natuurlijk) dan drinkt hij 's avonds lekker veel. Ik ben daar drie weken geleden mee begonnen, dus misschien dat het nog terug gaat lopen, maar op het moment gaat het nog prima. Mijn meisje is nu 6,5 maand oud. Ze is dus wel wat ouder dan jouw kindje. Overigens krijgt ze duidelijk voldoende, want 's nachts komt ze niet!
Ik kan het redelijk volgen maar ik snap echt niet waarom je dan nu al wil afbouwen... hoe langer je darmee wacht hoe groter de kans dat je borsten straks jou plannetje zullen accepteren... Grote kans dat je kindje straks doorslaapt en je dus maar 2 misschien 3 voedingen hebt (sochtends savonds en misschien laat op de avond) Mij lijkt dat erg weinig. Misschien een mogelijkheid om af te spreken dat je voorlopig in ieder geval minimaal 4 voedingen hebt dus sochtends, in de middagpauze een keer kolven, vroeg in de avond dan en dan voor je naar bed gaat nog een keer (als je zoon straks niet meer wakker wordt dan die ook afkolven) Als je denkt dat het niet goedgaat kan je het idd wel opkrikken maar dat kost behoorlijk wat energie, in dat geval zul je meerdere keren moeten kolven/voeden op een dag. Als je nu al eigenlijk niet wil kolven is dat helemaal een probleem lijkt me. Ik zou toch proberen te voorkomen dat het teveel terugloopt... hoe dan ook succes!
Ik zou ook wachten met afbouwen en dat pas gaan doen een week of 2 voor het werk begint. En ook op een school met auti's heb je toch zeker een gewone lunchpauze. Als kolfpauzes je dan niet uitkomen, dan kun je in elk geval in je lunchpauze kolven. Lukt echt wel hoor een boterhammetje naar binnen werken als je aan het kolven bent.
Ik kolf aan boord van een vliegtuig achter een gordijn waar passagiers zo bij kunnen en komen als ze iets willen vragen. Ik zit met mijn rug naar het gordijn, maar het blijft onrustig. Toch moet je die rust zelf zien te creeren. Ik doe dat doormiddel van mijn ademhaling. Als je graag door zou gaan dan zou ik het eerst proberen als ik jou was. Misschien heeft ze je een keer nodig, maar misschien gaat ook erg goed! Heel veel succes met het maken van de keuze, Groetjes Britt