Kindje krijgt teveel voeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door san68, 22 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Teveel aankomen bij bv-kindjes bestaat niet .
    Naarmate je kindje ouder wordt, wordt dit vanzelf minder. Mijn zoontje groeide ook op een gegeven moment 400 gram per week, ik was er blij om!
    Heerlijk dat hij zo goed groeit op mijn melk.
    Wat de krampjes enzo betreft, igv hyperlactatie is blokvoeden een goed idee.
    Mocht dit nou niet lukken zou ik echt een lactatiekundige bellen. www.borstvoedingsforum.nl zijn ook vrijwilligers van de VBN actief, daar kan je je vraag ook stellen.

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

:)

Heerlijk hè als het na zo'n tijdje tobben ineens beter gaat!

3. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Oke, er zijn er dus meer met dit probleem.

Ik heb vanochtend de lactatie deskundige gesproken en we zijn er achter gekomen dat ook ik teveel melk heb.
    Ik was al begonnen met afkolven heb net 1 borst gedaan want we wilde overgaan op flesje.

Maar dit is een beter idee! Ik ga nu lezen hoe ik dit precies moet aanpakken...

Lang leve het forum!

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb ook last gehad van overproductie. Een paar tips van mij: houdt je borsten heel goed in de gaten zodat je geen bo krijgt. En ik vond het wel een poosje duren voordat de productie zich had genormaliseerd, maar het was wel de moeite !

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Fijn dat je verschil merkt.

Ik zou niet vaker dan eens per twwee a drie dagen de boel helemaal leegmaken, omdat je anders de overproductie in stand houdt.
    WEL meteen leegmaken als je borsten hard gespannen aanvoelen, rood zijn of warm aanvoelen!

Borstcompressie is een soort diepe massage van de borst tijdens het voeden of kolven waardoor er eerder vette melk vrijkomt.

6. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Vrijwel alles wat ik hier lees hebben Arend en ik ook gehad. Na iets meer dan drie maanden was het aanbod beter afgestemd op de vraag. Gelukkig!
    Arend kwam wel eens 1500 gram aan in drie weken. Daar werd niets van gezegd bij het cb. Het is allemaal goed gekomen, mede door maar 1 borst per keer aan te bieden en goed te laten boeren.
    Het is niet leuk he, als je kindje zo huilt en strekt bij het voeden, daar word je zelf ook verdrietig van.
    De krampjes werden met twee maanden al stukken minder.
    Succes!

7. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Even een update:

Ik baker mij kindje al een tijdje in en hier wordt het inderdaad rustiger van, maar toch heeft hij moeite de slaap te pakken. Ik ben sinds een aantal weken op een hypoallergeen dieet omdat hij ook een schrale huid kreeg. En ik ben langs de huisarts geweest ivm mogelijke reflux en heb Zantac voorgeschreven gekregen. Nu lijkt mijn kindje rustiger te worden en beter in zijn vel te zitten, al weet ik nog niet waar het aan ligt. Maar dit moet ik de komende weken gaan testen....

Succes allemaal

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou vooral eerst maar eens gaan genieten van de rust voordat je dingen gaat testen! Fijn dat het beter gaat, geniet ervan!

9. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hier een update:
    Ik heb een wolk van een baby sinds een paar dagen..!

Per keer voed ik 1 borst, en let heel goed op, als ze zelf een keer loslaat, of gaat sabbelen, koppel ik af. Meestal is dit na ca 12 minuten. Tussentijds laat ik even een boertje, en even pauze en verschonen, bij elkaar ca 20 minuten.

Geen krampjes meer..
    Geen onrust. Geen groene poep.
    Verder slaapt truusje in haar bakerzakje,heerlijk rustig!

Mijn melkproductie neemt wel weer toe. Ik heb tussentijds pas een keertje gekolft.
    Morgen gaat manlief met de opbrengst voor het eerst en flesje geven, een mooi moment!

Vanochtend onder de douche mijn borsten goed gemasseerd onder de warme kraan. Ga vanavond voor het slapengaan de borsten goed leegkolven. Vannacht sliep Anne door van 22.30 tot 05.00 uur! Alleen werd ik om half 5 wakker met een doorweekt t-shirt..

De venkelthee en sterrenmix (waarvan ik koppen dronk omdat ik dacht dat het goed was, evenals de borstvoedingsolie laat ik staan.

Ik hoop dat het zich wat gaat normailseren de komende tij..

Vooralsnog ben ik al supertevreden!

10. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ma2be, wat fijn dat het zo goed gaat zeg!

Ik heb ook nog een paar vraagjes, hopelijk kan iemand die beantwoorden, het is bij mij niet zo dat de melk eruit spuit, maar tijdens het drinken is het al huilen en loslaten en overstrekken, dan wordt ze boos omdat ze honger heeft en zo zitten mama en dochter allebei huilend op de bank :(
    Ik probeer nu goed op te letten hoe ze drinkt en het gaat al iets beter, alleen na het drinken krijst ze het uit. Dan valt ze in slaap om vervolgens na een klein poosje weer huilend wakker te worden. Een speentje wil ze niet alleen mijn pink is goed genoeg.
    Mijn borsten zijn continue gespannen en omdat ik 2 weken geleden een borst ontsteking heb gehad ben ik hier weer erg bang voor.

Afgekolfde melk in het flesje is geen probleem dat drinkt ze ook heel rustig leeg en daarna gaat ze weer heerlijk slapen,
    wat is verstandig, afkolven en flesjes gaan geven? Of toch maar doorgaan en hopen dat het minder wordt?

(heel verhaal, maar ik vind het zo zielig dat ze door mijn melk zoveel last heeft dat ik af en toe denk dan maar geen bv meer en dat wil ik eigenlijk echt niet denken)

11. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hoi
    Er is nog wat, verder gebruik ik ook nog Sab Simplex druppels, na de voeding op een speentje krijgt ze die als ik even de indruk krijg dat de voeding 'verkeerd valt'. Als ze meteen al gaat overstrekken en krijsen, want dat doet ze sommige voedingen nog.

Ik heb ook een paar keer gehad dat ik echt even twijfelde om te stoppen met bv. Heb zeker wel een paar traantjes gelaten, en voelde me schuldig tegenover mijn lieve baby'tje als ze zich niet goed voelde dat ik niet wist wat er aan de hand was of hoe het op te lossen. Maar het gaat steeds beter!
    Het gaat nog niet vanzelf, maar denk wel dat we samen onze weg erin vinden.

Het is een heleboel aankijken en proberen.. maar wil echt graag dat het lukt! Ik ga voor minimaal het half jaar.. maar het is wel doorzetten hoor,pffffft...

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Er zijn denk ik een paar dingen die je doen kunt.
    Allereerst zou ik tijdens het voeden borstcompressie gaan doen, dan krijgt je kindje sneller vette melk, dat geeft een lekker gevoel in het buikje. En ik zou ook eens proberen haar gewoon aan de leegste borst aan te leggen als ze zo huilend wakker wordt. Dat is lekkerder dan een pink, en van de vette drupjes die ze dan krijgt slaapt ze beter.

Deel Deze Pagina