hi, mijn zoontje van 3.5 maanden drinkt nog steeds om de 3 uur 120cc. ik heb geprobeerd om hem om de 4 uur 150 of meer aan te bieden maar lukt gewoon niet. hij is er zo erg aan gewend om zijn flesje om de 3 uur te krijgen. het is natuurlijk wel een beetje vermoeiend voor mij om hem iedere 3 uur te voeden, maar kan het ook kwaad voor hem. hij is onderhand 3.5 maanden oud en moet eigenlijk 150/180cc op kunnen maar hij kan niet meer dan 120cc op iedere keer. kan het zijn dat zijn maagje niet meer aankan. of wil het zeggen dat hij niet goed genoeg ontwikkeld? hij drinkt iets minder en vaker. dus totaal komt hij in 24 uur op 8 voedingn of soms op 7 voeding uit en drinkt hij toch genoeg uiteindelijk. hij is verder heel vrolijk en normaal kindje. heb je tips voor mij wat ik kan doen om hier verandering in te brengen?
Voeding a drie uur kan geen kwaad voor je zoon en staat los van zijn ontwikkeling. Maar ik kan me goed voorstellen dat je er graag wat meer tijd tussen wilt zien. Ik neem aan dat hij zijn flesjes makkelijk drinkt. In ongeveer 20 minuten of eerder fles leeg. Probeer eens een voeding tot 4 uur te rekken en biedt hem dan ens 150cc aan. Wil dit echt niet helpen dan zul je moeten wachten tot hij zelf in een ander schema komt. Het ene kind is daar eerder aan toe dan de andere. Succes. Ilja
hi, bedankt voor u antwoord. hij doet vaak 20 min over 1 voeding maar soms toch ook wel 30 min ofzo. hij is overdag wat meer afgeleid en daarom doet hij er meer dan 20 min over. ik heb speentjes geprobeer met wat grotere gaatje maar ik merkte dat het te snel ging en hij dronk erg onrustig. ik gebruik nu speentje level 1 en daarmee doet hij er soms langer over dan 20 min. hij neemt er echt de tijd voor. NewMum