verkouden en bloedneus 11 weken oud help

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door teigetje80, 11 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje80

teigetje80 Actief lid

27 jan 2006
    188
    0
    0
    zwolle
    onze kleine meid is een beetje verkouden nou nisde ze net en toen kwam er ook wat bloed uit kan dit kwaad moet ik me zorgen maken

2. Niet meer actief

ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Ik neem aan dat het alleen met niezen een beetje meegekomen is?

Het neusje zal wel behoorlijk geirriteerd zijn. (ik geef ook altijd beetje bloed mee met niezen, maar blijf nooit bloeden). Probeer niet teveel te sprayen met zout oplossingen enzo.

Je kan voor verlichting met slapen het hoofdeinde van het bedje iets omhoog doen. (dmv boeken of baksteen onder de poten van het bedje, dan staat het bedje schuin), luuf en een doorgesneden ui.

3. teigetje80

teigetje80 Actief lid

27 jan 2006
    188
    0
    0
    zwolle
    ja het is alleen een beetje met niezen
    ik zal vanavond het eens proberen met het ledikantje

bedankt in ieder geval voor u berichtje

4. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Finn heeft dit ook eens gehad. Ik schrok me te pletter! Ik heb toen zelfs de huisartsenpost gebeld, omdat ik nog nooit een baby met een bloedneusje had gezien, laat staan daarvan had gehoord.

Maar het bleek inderdaad van de verkoudheid te kunnen komen. Het is toen ook bij dat ene bloedneusje gebleven.

Ik zou dus zeggen: maak je geen zorgen. Waarschijnlijk is het slijmvlies gewoon wat geirriteerd.

5. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hier is het wel vaker. maar mijn zoontje wil dan zijn vingertje hebben en komt dan in zijn neusje dan haalt ie hem wel eens open in het begin schrok ik me ook een ongeluk maar zag al snel dat het van zijn nageltje kwam. knip zijn nageltjes tog 1 a 2 keer per week.

6. Creatype

Creatype Lid

11 mei 2006
    55
    0
    0
    NB
    Hoi,
    Het is inderdaad even schrikken. Toen ik vanochtend Ser uit zijn bedje haalde had hij een behoorlijk propje gestold bloed op zijn lipje liggen. Ik heb de huisarts geprobeerd te bellen maar die zijn waarschijnlijk dicht met de carnaval. Toen heb ik de kraamzorg gebeld. Deze vertelde dat het een verkoudheid zou kunnen zijn. Ik zou hem vòòr de voeding met een pipetje wat zoutoplossing in zijn neusje kunnen geven, of neussray halen bij de apotheek. Ook hebben ze daar speciale dingetjes om de neus mee 'uit te zuigen'. Maar ze zei als ik me onzeker voel dat ik toch maar contact op moest nemen met de huisarts... Ik vraag me af wat het nog meer zou kunnen betekenen...

7. teigetje80

teigetje80 Actief lid

27 jan 2006
    188
    0
    0
    zwolle
    Iris heeft er nu geen last meer van kwam echt door de verkoudheid en ik had de zoutoplossing gebruikt en volgens de huisarts kon het daar door komen

8. Creatype

Creatype Lid

11 mei 2006
    55
    0
    0
    NB
    Dus zoutoplossing is ook niet het beste?
    Je hebt trouwens een super mooi meisje. (heb ff op je site gespiekt...) ;)

9. teigetje80

teigetje80 Actief lid

27 jan 2006
    188
    0
    0
    zwolle
    nee volgens de huisarts niet ik heb het gelijk weg gegooit ..

bedankt voor u compliment van op onze mooie meid

laat u nog een berichtje achte in haar gastenboek

zouden wij wel leuk vinden

groet yvonne en iris

10. Creatype

Creatype Lid

11 mei 2006
    55
    0
    0
    NB
    Jij wist zeker dat ze verkouden was. Ik weet het niet. Ik heb wel verwarming aan op de slaapkamer. Zou het daaraan kunnen liggen?
    De thermostaat op 1 (laagste stand). Gemiddeld houd ik de temperatuur daar op 18-19 graden. Er staat wel een bak water bij i.v.m. het vochtgehalte. In de huiskamer vol open en is het 20 graden.

Wat heb je gebruikt of gedaan nadat je die zoutoplossing had weggegooit?

Ik zal een berichtje in het gastenboek zetten. :)

11. teigetje80

teigetje80 Actief lid

27 jan 2006
    188
    0
    0
    zwolle
    ik heb van dat luuf gebruikt dat smeer je op haar borst en rug

is net een soort dampo maar dan voor baby

ook heb ik een soort pompje waar ke het neusje mee leeg kan halen

12. teigetje80

teigetje80 Actief lid