Hallo Ons kindje ligt 1 week voor op groei. Dit heb ik bij de andere 3 kinderen nooit gehad. Wel eens 1 of 2 dagen verschil. Wie heeft dit ook gehad? En wat bleek het te zijn? Alvast bedankt
Ik denk dat dat niet veel uitmaakt want bv bij 1cm groter dan het gemiddelde geeft het echo apparaat al 1week verder aan. Kan best zijn dat hij bij de volgende echo alweer terug op schema ligt. Zou het verder ook niet weten. Wat zeiden ze dan tijdens de echo?
Ik heb juist het tegenovergestelde gehad. 1 week is verwaarloosbaar is mij verteld, misschien heeft hij net een groeispurt gehad en is hij bij de volgende echo idd weer "normaal" pas als de stijgende lijn doorzet (dus het aantal weken voorlopen groter word) gaan ze zich zorgen maken Beter een weekje voor op schema als twee weken achter
Tot drie weken verschil schijnt zelfs nog "acceptabel" te zijn. Het kan best zijn dat je kleintje net een groeispurtje heeft gehad en daarom ietskes voor loopt. Ieder kind heeft vanaf 12 weken zijn/haar eigen groeilijn. En zoals hierboven gezegd: zodra je kindje "blijft" voorlopen, dan kunnen ze evt een groeiecho etc gaan doen. Zelf ook gehad hoor. Ik liep mijn controles in Duitsland en daar wordt je gewoon bij iedere controle ook even snel gechecked met een echo. Gebeurde toch vaker dat kindje de ene controle een week voorliep en de volgende controle ineens drie dagen "achter".
Vorige zwangerschap liep mijn zoontje bij 20 weken 2,5 week voor op alles Geen zwangerschapssuiker, geen oorzaak Zoontje was 3565 bij 37,1 weken Gewoon een grote baby Deze baby liep bij 20 weken precies 3 dagen achter op alles Je hebt gewoon grote en kleine baby's
Fien heeft continu voorgelopen.. zelfs 2 wk met haar beentjes.. ze was idd niet klein voor haar 38 wk en heeft mooie lange onderbeentjes.. het zijn maar gemiddelden he!
Mijn zoontje liep ook standaard 2 weken voor op alle groei-echos. Bij de geboorte 52 cm en ruim 4100 gram. Ik denk ook gewoon een groter kindje. Ben nu zwanger van ons dochertje en die loopt exact gemiddeld!
Tijdens mijn zwangerschap van mijn dochter had ik dit ook. Ze bleek gewoon heel lange benen te hebben. Ze is met 56 cm geboren wat best groot is en nog steeds is ze met een paar cm verschil de grootste van de klas. Niks ergs aan, de meeste modellen hebben ook van die mooie lange benen Ik zou me er niet te druk om maken. Het lijkt me beter dat je kindje goed groeit dan dat het te klein is.