weeen of....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door versace cristal, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. versace cristal

versace cristal Actief lid

24 jan 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    #1 versace cristal, 28 jun 2011
    Laatst bewerkt: 28 jun 2011
    Hallo,

Ik heb echt al 2 dagen krampen en nu ook heftige..maar
    hoe weet ik nou of het een wee is bijv gewoon darmkramp..
    Ik heb normaliter wel last van obstipatie en ik weet uit ervaring dat dat ook heftige en pijnlijk krampen zijn...
    Ben dus nu ff in de war of ik weeen heb of darmkrampen...een vriendin van mij die dus pas geleden bevallen is zei dat weeen wel veel weg hebben van goeie darmkrampen..en darmkrampen komen ook nog s om de zoveel minuten...what to do what to do..
    Iemand aub sugesties?? wil ook niet direct de VK bellen namelijk..''

alvast bedankt..

lfs;)

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Als er regelmaat in zit met een duidelijk hoogtepunt qua pijn bij elke kramp (wat dus later weer afneemt), dan denk ik toch echt dat het weeen zijn hoor.

Anders even tegen je VK zeggen. Die vindt het heus niet erg als je haar daarvoor belt hoor. Zij kan duidelijk tegen je zeggen of het weeen zijn of juist niet.

Hoe lang ben je trouwens zwanger?

3. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ik zou idd ook even bellen! ben je gelijk gerustgesteld, hoelang ben je zwanger?

4. versace cristal

24 jan 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    owja ook wel even handig gweest om dat er bij te zetten maar ik ben bijna 36 week...
    En ik heb al wel 2x gepoept vandaag dus beetje vreemd...de ene keer zit er wel ritme in andere keer weer niet...en er is eigenlijk al de hele tijd.. en dat gevoel is wel continu een kramp onder me navel...met regelmaat ook harde buiken...:(

5. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

gewoon even bellen meis!! dan ben je ook geruster!!

6. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Tip (als kraamverzorgende, geweest trouwens):

Even onder de douche..

Vaak nemen weën in frequentie toe als je onder de douche staat..
    Zakt het af, is het ws. voorweeën...

Blijft de frequentie hoog/toenemen, dan even gaan timen, en na uurtje overleggen met de VK.

Ik denk zelf aan 'voorwerk' , maar even een douche nemen (vooral met deze hitte), is ook wel even lekker, en een goede graadmeter.

Heeft mij nu al 3x verteld (tussen de 30 en 32 weken, dat ik weeën had, en ook frequenter werden onder de douche. Ben toen naar ziekenhuis gegaan, en paar uur later aan de weeënremmers gekomen (was toen net 32 weken zwanger, van onze 2de)..
    rememrs gehad to 34 weken..

En iedereen zat te wachten dat ze (te vroeg) zou komen.
    Met 38 weken ingeleid, omdat ik het erg zwaar had, en ze niet van plan was om te komen (ws. door de remmers).

7. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    En, hoe is het nu? Hoop voor je dat het nog even afgezakt is!

8. versace cristal

24 jan 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    Tis nu gelukkig weer rustig...waarschijnlijk toch me darmen met combi van voorweeen...Ben gewoon naast me bed gaan zitten en dan met bovenlichaam op het bed hangend (zwaartekracht gaat immers na beneden) en toen ik dat deed werd het nog veeel heftiger..maar even later moest ik alweer poepen dus...ik hou wel continue kramp onder me navel net alsof je mega ongi moet worden ofzo...en vaak harden buiken maar dat andere is weer ffies weg...Dus vals alarm;)
    Maar toch bedankt voor jullie reacties hoor...:D
    blijft toch spannend zo op het laatst en zeker als je niet weet wat je moet en kan verwachten..

grtzz

Deel Deze Pagina