Tip tegen inscheuren (helpt echt!)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovelylonnes, 1 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Hoi dames,

ik heb een tip tegen inscheuren die echt helpt volgens mijn vriendinnen en v.k. Tja als je echt een cm of wat te kort komt zal het niet meer helpen maar hier komt ie dan:

Neem olie (ikzelf gebruik ingedikte abrikozenpitolie, mn vriending gebruikte vaseline) en smeer het stukje tussen je vagina en je anus hier dagelijks goed mee in.
    Het beste is zelfs als je het stukje echt tussen je vingers pakt en het met de olie masseert. Snachts lekker laten intrekken.

Hierdoor word je huis lekker soepel en kan het tijdens de bevalling beter meerekken.

Wanneer je precies moet beginnen weet ik niet, ik denk rond de 7 maanden/30 weken?

Succes

2. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Je hebt van weleda speciale perineumolie er staat bij vanaf welke week je het moet doen maar uit het boekje kan ik me herinneren met een week of 36 ofzo.
    Nu komt een hele genante vraag van mij:
    Ik heb het idee dat wanneer ik een knip krijg en gehecht wordt na de bevalling wel weer gewoon strak word en dat wanneer alles meerekt ik wijder blijf :oops:
    Of slaat dat nergens op?

3. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    Tegen inscheuren helpt ook, NIET persen als de verloskundige het niet aangeeft.
    dus altijd op het moment wanneer zij zegt dat je moet persen, persen. En niet eerder.

4. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    ik was ingescheurd omdat het zoooooo snel ging helaas (hele bevalling 3 kwartier),misschien bij deze eens olie proberen hihi ;)

ik vond het hechten nog meer pijn doen dan die hele bevalling!

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb daar toen de tijd ook aan zitten denken,maar ja mijn dochter kwam tevroeg dus niet meer aan kunnen beginnen, en het was toch niet nodig geweest want kreeg een flinke knip.
    overigens hechten voelde ik totaal niet.

6. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik ben zooo bang voor inscheuren dat ik nog niet eens durf te persen. ik ga het dus zeker proberen met die olie. vorige keer ben ik flink ingeknipt en gehecht met verdoving.

7. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Thanks voor de tip. Ben alleen al wel bijna uitgerekend, maar ik zal vandaag beginnen. :)

8. augustus

augustus Niet meer actief

Ik help je even uit de droom ik ben dus niet naar achter gescheurd, maar naar voren (schaamlip)..Dan kan je smeren wat je wil daar, maar scheuren doe je dan toch wel..Dus voor mij ging dat smeren en masseren niet op. Hopelijk voor jullie wel.

9. Dragoddess

Dragoddess Actief lid

9 dec 2007
    112
    0
    0
    Eindhoven
    IK heb wel eens gelezen dat kans op inscheuren ook beperkt wordt wanneer je voor bad- water bevalling kiest.

10. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Oeeeeh...ik had dit helemaal niet moeten gaan lezen. Ik krijg er helemaal de kriebels van. Maar ik moet nog even, dus ben hier nog niet op zeer korte termijn aan toe.

xxxies Gea

11. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Ik kreeg ook de tip van mijn bekkenbodum therapeute om mijn ouder lichaam in te smeren en te masseren... Zei adviseerde Kamilosan te gebruiken... Ik denk dat het altijd wel iets zal bij dragen, maar zeker weten doe je het nooit..

Groetjes Catheleine...

12. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ik was bij de eerste ingeknipt en ik heb ook meer pijn gehad tijdens het hechten dan de hele bevalling heb ik het idee.
    wat deed dat een pijn.
    de hele bevalling hebben ze me niet gehoord (de vk vroeg zelfs of ik wilde aangeven wanneer ik een wee had omdat ik ze heel stil opving) maar met het hechten....oei oei, toen hoorde ze me wel hoor!

mejon

13. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    krijg je dan een knip als je te 'dicht' bent? :pale:
    wat vreselijk! liever inscheuren dan

14. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    als je geknipt word... daar voel je toch niets van.. (heb ik althans gehoord) omdat gebeurd tijdens een wee.. en als je epidurale neemt.. voel je er toch zoiezo niet zo veel van. ook niet va het hechten achteraf? zoals ik het begrijp: wie epidurale neemt voelt normaal niets of bijna niets van de bevalling aangezien heel je onderlichaam verdoofd is..?

15. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Oe wat een antwoorden. Wist uberhaupt niet dat je naar voren toe in KON scheuren! de zijkanten en naar achter wist ik wel...

En zo ver ik weet knippen ze alleen als het anders niet past, en dan kun je 3 jaar gesmeerd hebben, dat is dan dus ook voor "niks" geweest.

Maar goed, bij een normale bevalling (wanneer is een bevalling echt normaal zou je denken) zou het smeren je wel kunnen helpen. Mijn verloskundige bevestigde het ook dus...

succes ermee!

Deel Deze Pagina