vandaag controle gehad bij de vk, al vanaf week 30 ligt ons kindje ingedaald. Vorige week kreeg ik te horen dat het kindje al zover in het bekken ligt dat het in principe niet meer eruit kan. De afgelopen dagen heb ik nogal last van drukkende pijn boven in mijn buik, ik krijg ook reacties van mensen die zeggen 'he je buik zit ineens veel hoger' ook ben ik kortademiger....vandaag bij controle bleek dat alles goed was maar dat kindje niet meer is ingedaald en dat baarmoeder hoger zit. Ik voel nu onderin mijn buik ook bewegingen die ik eerder niet heb gevoeld, dus ik geloof meteen dat ze het goed heeft. Daar twijfel ik niet aan. Vraag mij alleen af hoe het kan dat het kindje ineens niet meer in bekken ligt. Betekend dit ook dat de bevalling nog lang niet gaat beginnen? Mochten de vliezen nu breken schijnt dat ik moet gaan liggen en moet bellen. Ik begin nu pas na te denken en heb vanmorgen eigenlijk niets gevraagd, maar nu zit ik er over na te denken (wat eigenlijk helemaal niet goed is)
Hier blijven ze maar gillen dat je kindje ook pas kan indalen bij de bevalling zelf! Hier is hij nu ook ingedaald maar hij is wel een sterrekijker! Kennelijk kan dat zelfs nog draaien en zou het andersom ook nog kunnen tot de daadwerkelijke bevalling! Ik zou je dus niet al te druk maken, de vk's weten wel hoe ze hun werk moeten doen dus ik zou het aan hun over laten
Zeker bij een tweede (of volgend) kindje hoeft het niet perse ingedaald te zijn om de bevalling te laten beginnen. Ik ben van de tweede ingeleid geworden ivm zwangerschapssuiker.... nou ze zat nog zowat in mn keel heb gewoon Cytotec tabletten gehad... snachts begonnen de weëen..... uurtje of zeven kreeg ik vreselijke persdrang... mn vliezen sprongen, ze daalde in en twintig minuten later was ze er ook al.
ok...ik wist niet dat je kindje ook pas kon indalen bij bevalling. Had ze wel even mogen zeggen en uitleggen, maargoed ik had er ook naar kunnen vragen alleen bij mij komen de vragen pas later als ik er over na ga denken overigens vond ik het wel prettiger toen het kindje ingedaald lag, ik merk echt dat baarmoeder en kind boven in zitten.
Mijn derde was ook niet ingedaald. Ook ik ben ingeleid en om 19.18 had ik 5 cm ontsluiting en was hij nog niet ingedaald en om 19.28 was hij geboren Indalen kan dus tijdens de bevalling gebeuren. Gr MB2005.
hier bij alle 3 thuis bevallen en geen van de 3 was in gedaald.pas tijdens de bevalling.en 3 hele snelle bevallingen gehad dus niet te druk maken hoor lekker genieten van je kleintje komt allemaal goed