Even wat kwijt hoor! Ik heb de agelopen week van verschillende mensen gehoord dat ik een behoorlijke buik heb, zeker voor een eerste zeggen ze dan.... Okeej, ben inmiddels ook wel bijna 27 weken zwanger! In klilo's valt het dacht ik best wel mee, namelijk 5,5 kilo.... En dan nog iets, het is alleen mijn buik, mijn benen, billen, armen zijn nog gewoon zoals ze waren, misschien zelfs wel slanker! Ik weet ook wel dat ik me er niets van aan moet trekken hoor! Herkennen jullie dit?
Ik herken dit helemaal. Maar heb inmiddels ook al geleerd, dat niet ieder buikje hetzelfde is. Ik heb van nature een leuk speklaagje eromheen zitten, vandaar dat je buik dan ook iets dikker is. Maar ik word er wel gestoord van hoor, dat je dat iedere keer weer hoort.
Het is zo wisselend bij mij. De meeste zeggen dat ik al een behoorlijke buik heb en vandaag in het ziekenhuis op de poli (niet gyn) vroegen ze of ik net bevallen was , ehh nee zei ik, ik moet nog 11 weken. Nou, dan heb je ook een kleine buik ! Het wisselt zo wat de mensen denken, maar bij mij wisselt de buikgrootte ook wel een beetje per dag. Ik zeg dan altijd het gaat om de inhoud en die doet het goed (loopt zelfs voor op de groei). Ik ben helemaal niet aangekomen tijdens de zwangerschap (zelfs afgevallen). Liefs, Tanya
herken het zeker! maar het gekke is, de een zegt zow hey dikke buik voor je termijn, en de ander zegt zow hey mooi subtiel buikje. daar wordt je toch niet goed van! Wat ik wel heb gemerkt is dat als ik donkere kleding aan heb dat iedereen mijn buik een buikje vindt en denken dat ik nog lang moet en als ik lichte kleding aan heb denken ze dat ik al overtijd loop hahahaha geen enkele buik is hetzelfde.
Volgens mij kun je echt niet op de buik afgaan. En jij weet zelf toch of je te zwaar of juist goed bent. Als de rest nog 'op z'n plaats' zit, dan zou ik me echt geen zorgen maken hoor. Wat een nare mensen, dat ze denken dat ze ongevraagd dat soort commentaar op je mogen leveren...
Ik heb een gigantische buik, vooral voor de eerste. Ik kreeg zelfs veel vragen of het geen tweeling was Ik ben trouwens ook best veel aangekomen, ongeveer 20 kilo...
Mensen willen gewoon wat te l*llen hebben, blijkbaar geeft het hen een goed gevoel om over de lichamelijke kenmerken van een ander te praten Idd de ene buik is de andere niet en zolang je babytje goed op schema ligt is er niets aan de hand! Toen ik zwanger was van Lotte kreeg ik ook regelmatig de vraag of ik zwanger was van een tweeling en bij 6 maanden zwangerschap stond ik volgens de meesten al op springen..heb me er toen ook ongelooflijk aan geergerd, nu weet ik wel beter..
bij mij vraagt iedereen ineens of ik al met verlof ga, of het mijn laatste week is enz.enz. Nou ja, ik moet nog 'maar' 6 weken voor ik met verlof ga!
Bij mij dacht ook iedereen bij 24 weken al dat ik bijna was uitgerekend. Nu vind ik mijn buik niet dikker als bij anderen... Misschien trekt het nog bij?
Gelukkig ben ik dus niet de enige die zich hieraan stoort! En inderdaad niet iedereen is het zelfde...... Groetjes Tamar
Hier nog 1...maar tis maar net wat voor kleding je aan heb hoor! Valt wel op dat het zoveel gevraagt wordt..dat houd dus in dat onze buikjes gewoon "normaal" zijn, maar de mensen gewoon wat te zeuren en te zeggen willen hebben! hahahahahaha
Hihi, bij mij denken ze soms ook dat ik al op 5 mnd of zo zit, maar soms zien ze niks, ligt ook een beetje aan de kleding en aan het moment, heb momenten dat mijn buik veel dikker is dan andere...
Bij 13 weken moest ik echt al positiekleding gaan dragen omdat mijn normale kleren niet meer pasten. Iedereen riep inderdaad ook bij mij dat het een tweeling zou worden. Ik ben nu ruim 35 weken zwanger en ruim 10 kilo aangekomen, maar er wordt al helemaal veronderstelt dat ik "op klappen" sta Ik vond het wel leuk dat je het zo snel zag en ik ben vooral heel blij dat ik verder nergens aangekomen ben (behalve dan heel veel bij mijn borsten, maar die horen nu eigenlijk bij de buik... ). Geniet er gewoon van en laat iedereen maar lekker kletsen!
Zo kreeg ik ook naar mijn hoofd geslingerd, dus weer zwanger gefeliciteerd hoor! en de kilo's vliegen er weer aan zie ik wel! Nu ben ik in totaal 2,5kg aangekomen tot nu toe deze zwangerschap. Bij mijn vorige zwangerschap was ik door een schildklierprobleem wel 30 kg! aangekomen. Dus ik vind die 2,5kg niet eens zo erg raar en ben er wel blij mee dat ik niet weer zo'n 10 kg per trimester aankom. Hij schrok dan ook toen ik zei hoezo? het is maar 2,5 kg hoor. Mijn buik zag er zwaarder uit zo zei hij. Mensen hebben geen idee dat ze je kunnen kwetsen of onzeker maken door zulke opmerkingen ik laat ook gewoon merken dat het mij stoort zulke opmerkingen. Een mooi weerwoord dat ik hier op het forum eens had gelezen is: ja maar ik ben zwanger! wat is jou excuus?
Mensen hebben echt geen idee... Ik ben al negen kilo aangekomen, en de reacties wisselen van, zeker bijna aan je verlof toe, tot zo dat doe je netjes ,mooi buikje hoor.... Wat echt eg was : een paar dagen geleden, een vrouw in een winkel die heel verbaasd reageerde ,toen ze begreep dat het kinderborduurpakket voor mijn eigen babykamer was... ben je zwanger dan.......? Ja die buik die hier zit is normaal plat hoor.... Echt mensen hebben er allemaal geen idee van. Dus lekker laten praten.
Idd om niet goed van te worden, daarom ben ik het met bovenstaande ook eens. Ik kreeg met 2 a 3 maanden al te horen...zon dikke buik al en je moet nog zo lang, dat word wat terwijl ik 0.6 ben aangekomen en iedere buik anders is...dat zou iedereen toch onderhand wel moeten weten! Vind het vaak beledigend overkomen als mensen zomaar over je buik, of gewicht of zelfs borsten beginnen...als je zwanger bent denken mensen zomaar op je los te kunnen kwebbelen gr
in die periode waar jij nu inzit, Tamar, groeide ik het hardst (tot nu toe dan), en iedereen zei: "Ooooh, ik zie je met de dag groeien!" nu is dat wat minder geworden. Ach, ze moeten wat zeggen...