Over harde buiken gesproken...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Zara75, Mar 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Ik heb er al weken behoorlijk last van en heb het idee dat ze de laatste dagen pijnlijker worden. Heb het vooral als ik een tijdje gezeten of gelegen heb,dan moet ik een paar seconden echt voorover gebogen lopen, omdat ik het gevoel heb dat mijn bm wordt samengeknepen. Zo pijnlijk.
    Is dit normaal en wordt dit alleen maar erger?
    Zijn dit normale harde buiken of kan ik het ook als een oefenwee beschouwen?

2. Tallie88

Tallie88 Lid

Nov 20, 2012
    63
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook harde buiken tegen het einde van mijn zwangerschap, maar na zo'n 37 weken gingen ze bij mij duidelijk over in voorweeën. Dat verschil was er wel, die voorweeën had ik ook gewoon in blijvende rust, terwijl de harde buiken voornamelijk opspeelden als ik gelopen had of snel opstond.
    Meen me te herinneren dat harde buiken niets meer of minder zijn dan je baarmoeder die al aan het oefenen is voor de uiteindelijke weeën.

Zeer vervelend, sterkte ermee ;)

3. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Zit er een regelmaat in de harde buiken/oefenweeën?

4. nikton

nikton Bekend lid

Jan 10, 2008
    703
    0
    16
    Zara... waar ben je gebleven?!?! Het kunnen inderdaad heel goed voorweeen zijn. Of echte, aangezien je nu niet meer antwoord... (AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH)

5. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

Oct 11, 2012
    719
    0
    0
    Idd... Zara??!!

6. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Hahaha,nee hoor ben nog niet aan het werpen hoor !:D
    Heb gewoon vaak harde buiken,ik hoef maar even op te staan van de bank af en hoppa keihard. Of ik doe niks en hij wordt spontaan hard.
    Enige verschil is dat ze voor mijn gevoel soms pijnlijker zijn dan eerst.
    Regelmaat heb ik niet ontdekt..

7. nikton

nikton Bekend lid

Jan 10, 2008
    703
    0
    16
    Hahaha! Niet morgen he??;)

8. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    1,410
    0
    0
    Ik had al pijnlijke harde buiken met regelmaat vanaf 30 weken (harde buiken al sinds 12w). De laatste 6 weken bleven die om de 5 minuten komen! Heb gewoon een gevoelige baarmoeder die op elke prikkel reageert, dag voor de bevalling pas 3cm ontsluiting /op 39.4 weken bevallen

9. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    De vk zei altijd de baarmoeder is een spier. en een spier kan reageren op een prikkel. het opstaan kan voor jouw die prikkel zijn.
    Het is dus geen oefenwee. oefenweeen zijn echt harde buiken die in regelmaat komen maar meestal max 50sec duren. deze hebben ook een kernmerk niet die echte weeen wel hebben zoals opkomen piek afnemen. maar zijn gewoon hard en houden dan een wat langere tijd aan.

Overigens bij twijfel altijd vk bellen!! want iedereen is anders. en hou jezelf verder goed in de gaten. Misschien kijken of je als je anders opstaat je het niet hebt. bijv eerst op 1 bil gaan zitten en dan van uit zijpositie opstaan. of eerst omdraaien en dan vanuit je "rug" opstaan?

10. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Mijn harde buiken houden soms echt een paar minuten aan.
    Denk zelf ook aan een gevoelige bm, dus probeer er nu verder maar niks achter te zoeken.
    Woensdag heb ik weer een afspraak bij de vk.
    Vanuit mn rug opstaan is btw erg pijnlijk en onhandig, door het gewicht van mn buik.

11. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

Oct 11, 2012
    719
    0
    0
    *rustig uitademt* Oeh gelukkig.. Baby Zara mag nog wel héél eventjes blijven zitten :) Rustig aan meid, harde buiken blijven altijd wel een seintje van je lichaam.

12. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    Zara, ik heb t ook bij opstaan, je spant dan tenslotte je buikspieren ook aan en dat vind hier mn bm niet echt meer een goed plan ;) gaat gelijk in protest.
    Mijn oefenweeen voelen wel duidelijk anders trouwens ;)

Die bij t opstaan zakken bij mij redelijk vlot weer af als ik even een momentje neem om mn buik weer goed te ontspannen :)

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik ben momenteel 17 weken en heb nu al gigantisch last van harde buiken :(
    Zal er denk ik ook mee te maken hebben dat ik sinds donderdag wat ( lees veel ) stress onder vind ivm mn werk.

14. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    als je er echt meerdere per uur hebt zonder inspanning altijd reden om een verlos te bellen. (en urine laten controleren.) sterkte nog met je werk!

15. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou ik heb ze niet elk uur soms wel maar dan soms ook een paar uur niet.
    Urine is trouwens schoon eergisteren bij de HA na gekeken omdat ik dacht een blaas ontsteking te hebben.

16. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    hopelijk heb je dan snel rust! altijd eng veel harde buiken met dit termijn! bah! ik heb het zelf destijds gehad met 15 weken en had er toen zo 5 in een uur terwijl ik rustig op de bank lag. en bleek een blaasontsteking te hebben.

Gelukkig is dat bij jouw niet zo. ik hoop ook dat het op je werk meevalt!

17. Tallie88

Tallie88 Lid

Nov 20, 2012
    63
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat betreft het gezegde dat voorweeën regelmatig komen.. mijn vk zei juist dat voorweeën zich o.a. onderscheiden van echte weeën omdat ze níet regelmatig (hoeven te) komen..
    Nu ben ik sowieso niet echt een believer als het gaat om de kenmerken van 'echte weeën', ik stond niet voor niets te stofzuigen en te schrobben én ook nog eens mijn echte weeën aan te zien voor voorweeën omdat 'ze niet regelmatig kwamen'... Een bevalling kan ook op dát gebied níet volgens het boekje gaan..

Share This Page