Kindje loopt 1,5 week voor op groei

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ilja27, 5 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Hallo

Ik ben 23 weken zwanger en het kindje loopt 1,5 voor op groei.
    Dit door een schatting in termijn die niet klopt met de eerste dag van de laatste menstruatie.
    De rest komt door de zwangerschapsdiabetes
    Het kindje wordt via een keizersnee gehaald in de 38ste week zoals het nu staat.
    Ik mag absoluut niet gewoon bevallen.
    Maar wat als het zo door groeit?
    En groeien de longetjes ook mee?

Als ik mijn zorgen uit naar de gyn zegt deze komt wel goed

Wie heeft hier ervaring mee?

Over 3 weken weer een speciale groei echo en over 7 weken weer een speciale groei echo

2. Martinelli

Martinelli Actief lid

4 mei 2015
    352
    13
    18
    Ik lees niet echt iets om me echt zorgen over te maken ;)
    Mijn meisje liep vanaf 20 wekenecho steeds zo'n 2 tot 3 weken voor op groei, en ik word vandaag dan ingeleid!
    Longetjes gaan niet sneller ontwikkelen als ze groot zijn maar in de 38e week is het wel veilig hoor :D
    Mijn gyn wilde wel zo dicht mogelijk bij de 39 weken zitten, dat is wel gelukt!
    Waarom mag je niet gewoon bevallen?

3. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    hier ook zwangersschapsdiabetes en de kleine man loopt ook voor. HOeveel weken op dit moment weet ik niet maar ben ben 33 weken zwanger en de kleine wordt qua gewicht nu op 3300gr geschat. Dit houdt in dat de kans groot is dat ik met 36 a 37 weken al ingeleid wordt. Er is dan een riscico dat de longetjes nog nat zijn. Als dit het geval is zal de kleine man enkele dagen in de couveuse door moeten brengen. Ook is er met grote kinderen meer kans op een schouderdystocie (achter het schaambeen blijven hangen met een schouder) maar dit is alleen bij een vaginale bevalling.

OP dit moment sta ik onder verscherpte controle naast de normale diabetes controle bij de de gyn. Dat houdt in dat ik om de dag voor een ctg naar het ziekenhuis moet en dat zodra de baby het niet meer naar de zin heeft ze actie gaan ondernemen. Inprincipe ga ik gewoon vaginaal bevallen doormiddel van een inleiding.

Wat is de reden dat jij een keizersnede krijgt?

Deel Deze Pagina