Welke weg wordt er doorgaans bewandeld

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door kweb, 15 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Hallo allemaal,

Wij zijn nu zo`n jaar bezig met het proberen te krijgen van een kindje. Met 9 maanden hebben we het zaad van mijn vriend al laten testen en dat was allemaal prima. Met 10 maanden zijn we bij de fertiliteitsarts geweest en heb ik een inwendige echo gehad. Hierop waren geen verontrustende dingen te zien. 4 jaar geleden heb ik een soa gehad (chlamydia) en was erg bang dat dat zn sporen had nagelaten. De f.arts zei dat als de Chlamydia wat had nagelaten waarschijnlijk ontstekingen aan mijn eileiders te zien moest zijn, maar gelukkig was dit niet zo. Met de f.arts hebben we toen afgesproken dat we het de zomermaanden nog zelf zouden proberen en dat we daarna mogen terug komen.

Nu is mijn vraag, wat is de volgende stap en hoe nu verder als we weer terug komen bij de f.arts, zodat ik me een beetje kan voorbereiden.

Alvast bedankt voor de reacties.

Liefs Kweb

2. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Ik zie dat je tempt, dat is handig om een paar maandjes te doen. Kun je die meenemen naar de gyn.
    De gyn zal allerlei vragen aan je stellen. Zie zwangerwijzer.nl.
    Waarschijnlijk wordt er na een tijdje ook een afspraak gemaakt voor een hsg (foto van je baarmoeder).
    Denk dat als de foto ook goed is het kan zijn dat je niet direct behandelingen krijgt, tenzij je al wat ouder bent zeg maar. Het kan denk ik heel goed dat jullie er 'gewoon' wat langer over doen. Succes!!

3. linda73

linda73 Actief lid

22 jul 2009
    114
    0
    16
    Kweb: Toen wij voor het eerst bij de fert.arts kwamen kregen we eerst een gesprek. De gyn. legde alles uit. Wij zijn begonnen met een OFO onderzoek, dwz. het analyseren van je cyclus en om te kijken of je een eisprong hebt. Dit gebeurt via inwendige echo's. Verder moest ik een paar keer bloedprikken en we moesten zaad inleveren. Ook kregen we een samenlevingstest. Dan geeft de arts aan wanneer je gemeenschap moet hebben en dan bekijkt de arts dit onder de microscoop. Bij ons bleek dat het zaad niet optimaal was, niet beweeglijk genoeg. Wij kwamen in aanmerking voor IUI. Vandaag heb ik de 2e IUI. Als je meer wilt weten vraag gerust hoor, succes!

4. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Wij zijn ook na een jaar klussen naar de huisarts gegaan, doorverwezen voor zaad onderzoek. Die bleek matig te zijn, maar genoeg om zwanger te raken. Voor de rest veel uitstrijkjes genomen voor allerlei dingen zoals clamydia, bloed laten prikken diverse keren voor progestron. Was allemaal goed, toen een samenlevingstest gehad. Waren we net 1 dag te laat maar er was nog wel iets bewegend. Toen een laparoscopie (kijkoperatie) gehad. Daar kunnen ze meer zien dan op een HSG foto bij een HSG foto spuiten ze blauwe vloeitstof naar binnen op te kijken of alles goed door gankelijk is maar bij een kijkoperatie ook maar ook gelijk de rest. Toen heeft mijn mannetje nog 2 test moeten doen bleken ook allebei matig te zijn. Maar genoeg om zwanger te raken. Nu zijn we 2 jaar verder en in principe onbegrepen onvruchtbaar en zijn we ook in aanmerking gekomen voor iui. 15 augustus mijn 2e iui gehad.

groetjes lilmomo

5. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    In elk geval geduld hebben...dat is het ergste, dat alles een tijd duurt. Zeker als er geen oorzaak worddt gevonden, dan wordt pas na meer dan 2 jaar over gegaan tot IUI of iets dergelijks...

Deel Deze Pagina