Hey Meiden, Ik ga vanaf maandag beginnen als receptioniste bij de gemeente Hellevoet en nou heb ik tussen neus en lippen door gehoord dat je dan kinderopvang vergoed krijgt omdat je bij een overheidsinstantie werkt maar ik kan hier verder niets over terug vinden, weet iemand miss hoe dit in mekaar zit? of is het miss zo dat je dan bij bepaalde kdv voorrang krijgt ofzo?
Hm geen idee. Overheidsinstellingen hebben het over het algemeen wel goed geregeld. Mannen krijgen ook langer verlof na een bevalling las ik laatst hier ergens... Het zou me niet verbazen als ze ook iets dergelijks voor de kinderopvang hebben geregeld. Alhoewel ik niet denk dat het geheel kosteloos zal zijn.
Nee het lijkt mij ook heel stug als je bij de gemeente werkt dat het dan allemaal kosteloos is ... mmm ah jah vanmiddag zal ik het weten ... iig bedankt voor je antwoord
Ik heb laatst nog bij een gemeente gesolliciteerd, ze wilden me ook hebben, maar heb de baan afgeslagen. O.a. omdat ze door bleven zanikken over hoe ik het geregeld had als mijn dochtertje ziek zou zijn, als ze naar de kleuterschool zou gaan (ze is nog geeneens 1 ) etc. Kinderopvang was niks voor geregeld hoor, ging gewoon zoals bij elke andere organisatie. Maar wie weet verschilt het per gemeente.
Ik heb op zich alles geregeld qua oppas, kdv, opa's en oma's en tante's... maar vroeg het me ineens af ... maar goed we zien wel ... @jo, is het niet teovallig een vacature bij de gemeente hellevoet die je hebt afgeslagen?
Hoi, ik werk bij een gemeente en de kinderopvang is niet anders geregeld dan bij andere werkgevers. Dus gewoon via de belastingdienst je teruggaaf regelen en de hoogte van de teruggaaf is afhankelijk van je salaris en aantal uren opvang. Dus jammer genoeg geen volledige teruggaaf bij een gemeentelijke werkgever. Succes met je eerste werkdag!
Maar dat (eigen opvang) hebben sommige grote bedrijven ook! Dat is per werkgever/gemeente denk ik verschillend.
Hoi Mijn man en ik werken beide bij een hele grote gemeente maar zij regelen ook niets. We kregen alleen voorrang bij de creche maar het was al een aantal jaar geleden. Weet dus niet of het nu nog zo is. Maar het zal vast in de cao staan. Onze werkgever is trouwens heel kindvriendelijk, als er een ziek is, mogen we altijd vrij. Dus wat dat betreft mogen we wel in onze handen knijpen.