Sinds ik weer aan het werk ben heb ik een gastouder voor Dean. Een normale vrouw van 42 jaar met 2 kinderen en een man. Nu zijn er een paar punten waar ik mee in mijn maag zit: * Ze neemt Dean mee in de draagzak, op de fiets. Dit vind ik zelf echt niet fijn en ik doe het zelf ook niet. Vanuit het gastouderbureau mag het . Bij het evaluatiegesprek tussen mij, de gastouder en de bemiddelaarster zei ze dat ze het niet meer zou doen als ik het onprettig vond. Nu heeft ze het van de week toch weer gedaan. * Ik kwam Dean afleveren en ze nam hem gelijk van me over en zei tegen hem: "Vanmiddag ga je lekker met mama mee naar de tandarts". Ze had het dus niet over mij, maar over zichzelf! Is het gebruikelijk dat gastouders dit zo zeggen? * Dean heeft altijd honger als hij terugkomt van haar. Ze beweert dat ze hem om 5 uur warm eten geeft en om 7 uur nog een fles, maar ik geloof haar niet. Van de week heeft Dean bij een andere gastouder moeten vertoeven omdat mijn eigen gastouder met vakantie was. Van die andere vrouw kwam hij veel uitgeruster, relaxter en absoluut niet hongerig terug. * Ze brengt 1,75 per maaltijd in rekening (als Dean mee eet). Als hij straks ook brood mag kost dit 1,25. Ik vind dit niet normaal en neem dus zelf wat voor hem mee, maar volgens haar is dit niet goed omdat kinderen juist iets willen dat de rest ook eet, en niet iets dat hun moeder meegegeven heeft. Wie heeft tips? Of stel ik me aan en is dit de normale gang van zaken?
Ik vind het onverantwoordelijk dat ze fietst met een draagzak! Dat mag absoluut niet! Staat ook in de handleidingen volgens mij. En dat gastouderbureau lijkt me dan ook niet goed, als zij zeggen dat het wel mag. Dat ze zichzelf mama noemt, vind ik ook belachelijk! Ik zou me daar heel rot bij voelen. Geef Dean gewoon zijn eigen eten mee! Als hij naar de peuterspeelzaal gaat (duurt nog even) nemen ze toch ook hun eigen tasje met eten en drinken mee? Je koopt per slot van rekening een heel brood voor 1,25! Nee, dit lijkt me geen goede gastouder. Zou eerst eens goed met haar praten, en als dat niet helpt, een ander zoeken. Je moet wel vertrouwen in haar hebben, anders ga je volgens mij ook niet lekker naar je werk. Succes, meid! Als je al het eten voor Dean meegeeft, precies afgemeten, dan kun je nagaan of alles op is als je hem op komt halen.
Goed idee van dat eten agepast meenemen! Nu staat er gewoon een pak voeding bij haar in de kast en 2 flesjes. Ik kan dus niks nagaan...maar wel een goed plan!
ik geef zowiezo altijd me iegen eten mee voor alicia en dar is nooit ene probleem van gemaakt. ik vond de kosten voor een broodmaaltijd ook erg duur en gefe het zelf wel mee.Ik zet daar me eigen luiers, billendoekjes, en flesvoeding neer en elke dag geef ik in haar rugzakje 2 boterhammen gesmeerd en wel mee en een tuitbeker sap . kind dragen op de fiets in een draagzak zou ik echt niet toestaan en is levensgevaarlijk. als ze toch dolgraag wil fietsen met hem zijn er tal van andere mogelijkheden zoals baby-mee etc die ze kan aanschaffen. zowie zo vidn ik het niet nodig dat een gastouder zou gana fietsen met hem. het is en blijft werktijd en hoeft dan geen boodschappen ofzo te doen toch waardoor hij mee moet op de fiets. mijn gastouder brengt haar eigen dochter naar school maar dat wel te voet met een kinderwagen en vind dat stukken veiliger. ook het feit dat ze zichzelf moeder noemt vind ik wel een beetje eng. ik benoem de oppas tot oppas maam of gewoon bij der naam maar om zich nu als mama te bekronen vin dik erg eng hoor en zou dan ook een andere gastouder zoeken. uit je verhaal begrijp ik dat je er al over gesproken hebt maar het op een of andere manier niet snapt of wil aanpassen en dus zit er nisk anders op dan een andere gastouder zoeken. je moet je wel een voelen met de gastouder en jij bepaalt de regels en niet andersom succes
Ik zie mijn gastouder al gaan met Rosalie op de fiets. NO WAY! Zou haar direct weg halen als ik eerder gezegd heb dat niet prettig te vinden. Ook ik zou eigen eten mee geven. Ik deed dat in het begin ook bij Rosalie (fruit) totdat mijn gastouder netjes vroeg of ik het een goed plan vond dat zij vers fruit zou maken omdat zij dat voor haar eigen dochter ook doet. Overigens hoef ik hier niet extra voor te betalen.. Ook luiers en doekjes hoef ik niet zelf mee te nemen. Alleen haar flesvoeding neem ik mee. Dit neem ik elke dag keurig mee in een tasje. je kan ook een voedinstoren mee geven, zo kan je chekken of hij genoeg krijgt. Krijg meer het idee van jouw gastouder dat ze poppen aan het "houden" is (met oog op dat mama verhaal). Kan daar erg slecht tegen zelf. Zou dit bij het gastouder bureau aan kaarten. Denk dat het voor het bureau ook belangrijk is om te weten wat voor een persoon zij is.. Zij kunnen ook uitkijken naar een andere gastouder. Wel denk ik dat je kind een beetje mee moet met het gezin waar het geplaatst is, maar je mag zeker je voorwaarden stellen. Bevalt het niet dat zit je kind niet bij de goede gastouder..(zo zie ik het)
* Ze neemt Dean mee in de draagzak, op de fiets. Dit vind ik zelf echt niet fijn en ik doe het zelf ook niet. Vanuit het gastouderbureau mag het . Bij het evaluatiegesprek tussen mij, de gastouder en de bemiddelaarster zei ze dat ze het niet meer zou doen als ik het onprettig vond. Nu heeft ze het van de week toch weer gedaan. **Net zoals de anderen al zeiden, lijkt me echt levensgevaarlijk als ze vallen dan kun je niet meer tegenhouden dat er echt erge dingen gebeuren. Bovendien vreemd dat ze het wel doet terwijl jij het niet wil! * Ik kwam Dean afleveren en ze nam hem gelijk van me over en zei tegen hem: "Vanmiddag ga je lekker met mama mee naar de tandarts". Ze had het dus niet over mij, maar over zichzelf! Is het gebruikelijk dat gastouders dit zo zeggen? **Vind ik ook een beetje vreemd, zij is toch niet z'n mama dat ben jij! Zou ik zeker melden bij het gastouderbureau! * Dean heeft altijd honger als hij terugkomt van haar. Ze beweert dat ze hem om 5 uur warm eten geeft en om 7 uur nog een fles, maar ik geloof haar niet. Van de week heeft Dean bij een andere gastouder moeten vertoeven omdat mijn eigen gastouder met vakantie was. Van die andere vrouw kwam hij veel uitgeruster, relaxter en absoluut niet hongerig terug. **Tja, je intuitie zegt genoeg! Misschien idd eten meegeven zodat je kunt controleren oid. * Ze brengt 1,75 per maaltijd in rekening (als Dean mee eet). Als hij straks ook brood mag kost dit 1,25. Ik vind dit niet normaal en neem dus zelf wat voor hem mee, maar volgens haar is dit niet goed omdat kinderen juist iets willen dat de rest ook eet, en niet iets dat hun moeder meegegeven heeft. **Weet niet wat je per uur betaald, maar vind het wel veel. Op de creche waar Thijmen naar toe gaat betaal ik 5,60 incl luiers, melk, tussendoortjes, fruit en broodmaaltijd. Alleen groentemaaltijd geef ik zelf mee. En een potje kost echt geen 1,75, dus vers kun je nog goedkoper maken. Ik denk ook dat haar argument niet echt houdt, hij is nog zo klein en heeft het echt niet door dat ie iets anders krijgt. Als ie het maar tegelijk krijgt Wie heeft tips? Of stel ik me aan en is dit de normale gang van zaken? **Denk dat je je zeker niet aanstelt! Als je alles bij elkaar optelt echt heel vreemd. Kan ie niet vast naar je inval gastouder?
Ik heb (nog) geen kinderen, maar alles in mij zegt "RUN!" Dat je zichzelf mama noemt vind ik op het enge af. En dit: Het lijkt mij niet erg waarschijnlijk dat Dean dat onderscheid nu al maakt? Misschien dat er iemand is met een kind van dezelfde leeftijd die hier een mening over heeft? Het lijkt me meer iets voor kinderen die naar de middelbare school gaan, maar niet voor een baby van 6 maand :
Mama....?! Wat een eng mens, ik zeg: wegwezen! Dit soort dingen zijn voor mij redenen waarom ik voor een kdv heb gekozen, ik vind het een vervelend idee dat je geen zicht hebt op wat een persoon doet of niet doet met je kind....
Wat een weirdo! Ik zou mijn kind daar niet langer brengen hoor. Sowieso belachelijk dat ze zelfs nog een keer met hem in de draagzak is gaan fietsen, terwijl ze wist dat je dit niet goed vond, gevaarlijk en bovendien lapt ze jouw regels hiermee aan haar laars. Dat van die maaltijd is helemaal kolder, dat kinderen niet iets willen wat hun moeder heeft meegegeven, wat is dat nou voor een onzin. Ze wil gewoon dat jij voor die maaltijd gaat betalen. 1,75 voor die drie happen brood die hij misschien binnen krijgt? Je bent gekke Henkie toch niet? Wegwezen daar zou ik zeggen!
Ieeeuw het idee alleen al dat een ander zich mama nooit naar jou kindje toe ... brrr .. Vind het echt belachelijk dat ze gewoon is gaan fietsen met een draagzak terwijl jij al aangekaart had dat je daar niet van gediend bent... Krijg echt de rillingen van dit verhaal... En dat Dean zo uitgehongerd thuis komt is ook geen goed teken, miss geeft ze hem wel geen eten ... het idee alleen al .... En 1,75 vragen voor een broodmaaltijd mijn hemel zeg, zit daar een goud randje om heen ofzo , daar kan je een heel brood voor halen ... Mijn tip: Gastouderbureau bellen en zeggen dat je iemand anders wilt ik zou deze miep geen seconde langer bij Dean laten.... Succes ....
Hallo meiden, Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het is gegaan. Ik ben zelf gastouder en heb me te houden aan de wensen van de ouders van de kindjes. Ik reken zelf 1 euro per dag voor: ontbijt, tussendoor, lunch, fruit en diner. Billendoekjes koop ik zelf. En alle kosten die ik maak geef ik op aan de belasting om af te trekken van mijn inkomen. Luiers kopen de ouders wel zelf omdat zij wel weten waar ze te kopen, welke ze moeten en in de gaten houden als er een aanbieding is. Ik neem mijn eigen baby wel mee in de draagzak op de fiets. Voor mijn idee net zo 'eng' als in stoeltje etc. Maar met een ander kindje zou ik het nooit doen, zeker niet als de moeder er tegen protesteert. Ik heb regelmatig een evaluatie vanuit het gastouderbureau mét de ouders en daar wordt alles besproken. Ik vraag me af bij welk gastouderbureau je ingeschreven staat, want ik vind dit niet door de beugel kunnen.
Ik ben zelf ook gast ouder, en nee ik laat mij nooit mama noemen of noem mij zelf zo wel vraag ik altijd aan de ouders of zijn er accoord mee gaan dat ze mij bij mijn voor naam noemen of dat ze iets anders gewend zijn. Ook hier mogen de kinderen gewoon hun eigen eten meenemen. Ook fietsen met een draagzak is hier noway, zou ik zelf ook niet doen als ik een kind had dus met een kind van een ander al helemaal niet. groetjes Ilona
naast al die dingen die al genoemd zijn neemt ze jouw zoon mee naar de tandarts!?! Dat zou voor mij al reden genoeg zijn om hem daar weg te halen! Ze moet gewoon thuis blijven als ze op jouw kind past, zeker geen dingen voor zichzelf gaan doen!
Nou Guppie, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Uiteraard plan ik zoveel mogelijk buiten mijn oppastijden. Soms gaat het alleen niet anders. En bij een normale baan, vraag je er dan vrij voor. En als je oppast kan je met de ouders overleggen of het goed is dat de kids meegaan. Zo doe ik dat altijd. Daarnaast vroeg ik me af of je geen contract hebt opgesteld waarin bijv staat hoe ze jouw kind mag vervoeren. Ik heb bijv. in elk contract staan: lopend vervoeren óf in goedgekeurde kinderzitjes in de auto. Als ik het toch anders doe kan ik op basis van contractbreuk het contract kwijt raken.
Ik heb nu nog 3 weken om een andere oppas te zoeken, want zij wil niet meer op Dean passen. Ze vind mij een slechte moeder (letterlijk), omdat hij onder het ecxeem zit en ik van 9 tot 5 werk. Mij verweet ze dat ik hem niet behandel; echt onzin, want ik smeer hem elke dag 3x in! Lang verhaal, ben nu te moe om het helemaal op te schrijven (heb er de hele nacht van wakker gelegen)