Hallo, Bijna 4 weken geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter. De borstvoeding is van het begin af aan super goed gegaan. Na 3 dagen zat ze alweer op geboortegewicht en na de eerste week was ze 120 gram aangekomen. Maar toen kreeg ik een borstontsteking, zelf denk ik doordat ik teveel melk had, gezien dat zij ook al veel binnen kreeg. Ik ben hier na een paar dagen weer goed van opgeknapt, heb geen antibiotica gehad, maar met veel rust, warmte, aanleggen en koelte is het goed gekomen. Maar toen was mijn meisje ontevreden, meldde zich elk uur en ben ik eens gaan kolven. De borst waar ontsteking zat gaf maar 10 cc. Ik ben mijn meisje gekolfde melk met fles gaan geven en toen de productie weer wat hoger leek te worden weer gaan aanleggen. Ze drinkt sinds dien weer volledig uit de borst en krijgt af en toe gekolfde melk met fles (als er bv visite is) Ik merk dat de kant waar de ontsteking zat minder voeding geeft, zo tussen de 25 en 50 cc productie. De andere kant geeft tussen de 60 en 90 cc. Ik vind het niet super veel productie maar het is te doen. De goede kant drinkt ze meestal 20 min goed en valt dan is slaap. de slechte kant drinkt ze 20 min goed maar is niet tevreden dus dan bied ik de goede kant nog aan en valt ze na 5-10 min in slaap. Maar ze meld zich vaak na 2,5-3 uur alweer. Ik vind dit vrij kort op elkaar. Mijn vraag is dus, is het normaal dat een kind van bijna 4 weken nog zo vaak moet drinken? Ik ben bang dat ze misschien toch te weinig binnen krijgt en daarom zo vaak meld. Ook omdat mijn kolfproductie zo varieert. Kan ik hier iets mee of moet ik haar maar gewoon zo vaak blijven aanleggen? Na de eerste week is ze trouwens in 2 weken tijd weer 260 gram aangekomen dus ze groiet wel goed.
Hoi, Het is normaal dat ze zo vaak komt nog. Ze zal zelf wel aangeven wanneer ze naar minder vaak drinken kan. Veel vrouwen merken dat 1 borst minder geeft, op zich niets erg. Je kunt best beide borsten aanbieden per voeding. Ze zal dan 20 min. drinken en een toetje aan de 2e kant. Het toetje kan varieren tussen 3 min. en 10 min. Allemaal in orde! Geniet van je meisje! Het gaat hartstikke goed!