Hoii İk ben momenteel 37 weken en 4 dagen zwanger. İk dacht dat de baby na 37 weken kan poepen in het Vruchtwater. Hoe weet je of de baby gepoept heeft in Vruchtwater als je vliezen nog niet gebroken zijn???? Lijkt mij erg gevaarlijk! Gr. Gulkoc
Hmmm.. Maar dat is toch erg gevaarlijk voor de baby?? Hoe lang mogen ze dan zo in het vruchtwater blijven?
Vruchtwater ververst zich steeds (ze plassen er sowieso in), dus dat is het probleem niet. Waar het om gaat is dat het een teken is dat de baby wat stress/benauwd kan hebben. Maar dat hoeft dus niet per se zo te zijn.
Ik heb wel eens begrepen dat je kindje in het vruchtwater poept als hij/zij het 'benauwd' heeft en er uit wil. Correct me if i'm wrong!
van een ander forum gehaald: als de baby in het vruchtwater heeft gepoept is dat niet als de baby in je buik blijft zitten maar zodra de baby moet gaan ademen kan het wel kwaad dus daarom moet je in het ziekenhuis bevallen. maar zolang de baby in je buik zit en het heeft gepoept kan het geen kwaad!
Ik ben op 38.4 weken bevallen spontaan, vliezen zijn gebroken in het bad en mijn partner vertelde me achteraf ook dat het vruchtwater verkleurd was! Er is me nooit iets daarover gezegd geweest in het ziekenhuis, alles was normaal!
Toch wel, zie bv VERLOSKUNDIGEN KAMPEN - GEBROKEN VLIEZEN (het lukt me even niet om de tekst te plakken)