Je kunt gewoon gaan naar mijn mening, ik heb hetzelfde meegemaakt 10 weken terug. Mijn neefje had de 5e ziekte en ik ben in intensief contact geweest met hem gedurende de periode dat hij besmettelijk was. Uiteraard gelijk contact opgenomen met de gynaecoloog en hij heeft mij verzekerd dat het alleen de eerste 20 weken gevaarlijk kan zijn voor de kleine en daarna niet meer. Hij heeft er wel een notitie van gemaakt maar geen verder onderzoek gedaan omdat ik dus al voorbij de 20 weken grens was. Ook vertelde hij mij dat de kans dat ik het virus sowieso zou hebben overgepakt minimaal is en wanneer je het zelf vroeger gehad hebt het geen gevaar is. Ik wist overigens niet of ik het vroeger heb gehad. Neem anders voor de zekerheid contact op met je VK. En onthoud wel op een bruiloft kan je gemakkelijk de "besmette" mensen vermijden en op straat lopen er ook mensen rond met besmettelijke ziektes en die kan je ook niet allemaal vermijden. Natuurlijk is het belangrijk dat je er op let, maar ik denk dat je hierin niet moet doordraven. Nogmaals als je helemaal zeker wilt zijn neem je toch even contact op VK die kan je vast geruststellen! Liefs!
Volgens mij heb je er heel goed aan gedaan om advies in te winnen en je te laten prikken. Ontzettende muts op het afnamelab; vakantiekracht of zo, zonder enige medische kennis? Maar fijn dat je het al eens gehad hebt, en nu zonder zorgen naar de trouwerij kunt. Jammer van het weer, maar een mooie bruiloft is ook mooi met regen. Veel plezier!
Ja inderdaad, balen van het weer. Maar het zou vanmiddag opklaren en de huwelijksvoltrekking is pas halverwege de middag. Ik hoop voornamelijk dat het 's avonds droog is, want het is een tuinfeest... Wel met tent uiteraard, maar dan nog kan dat fris én een bende worden! Weet ook niet hoe lang d'r jurk is, maar die krengen zuigen iedere druppel vocht van de grond op!
Mijn dochter is overleden door de gevolgen van bloedarmoede..... Echter dit kwam niet door een infectieziekte. Waardoor wel is nooit helemaal duidelijk geworden. Mocht je de vijfde ziekte oplopen dan kan je kleine idd bloedarmoede krijgen. Ze zullen dan bloedtransfusies moeten uitvoeren. Echter het verloop van die vorm van bloedarmoede is niet accuut volgens mijn gyn. Als ze van te voren weten dat je eventueel besmet bent kunnen ze je testen..... Ik zou niet gaan iig.
Dames, even teruglezen. Ik heb de VK gesproken, die raadde AF om te gaan als ik niet zeker wist of ik antistoffen had. Heb bloed laten prikken en blijk de ziekte dus al gehad te hebben. Ik kan dus gewoon gaan!
Ik vind de verschillende verhalen wel lastig. Op mijn werk os een kindje met de 5e ziekte en mijn huisarts riep meteen dat het geen kwaad kon omdat ik de 12 wekn al voorbij was en dat iedereen wel deze ziekte heeft gehad en dat het net als met andere virussen was... Ik heb hem gewezen op de site van RIVM... Nou, hij ging ze bellen want ze maken mensen onnodig ongerust etc. Nadat hij het gelezen had zwakte hij iets af.... Mocht in ieder geval gaan prikken. Hij had er nog nooit op geprikt en moest opzoeken waar hij op moest prikken....