Hier een dochter met een chromosoomafwijking. Ook zij zal beperkt zijn in wat ze kan en wij weten dat ze niet zelfstandig kan wonen en niet naar regulier onderwijs kan enz... Maar wij zijn enorm trots op ons bijzonder wonder. Er zijn er 700-1000 wereldwijd die hetzelfde hebben als wat zij heeft. Wij zeggen altijd, we've got one at a MILLION!!! Wij kwamen er niet tijdens de geboorte achter, maar pas veel later. Desalniettemin is zij het mooiste wat ons is overkomen, en had ik het precies hetzelfde gevierd als dat we gedaan hebben toen ze 'gezond' geboren is. Het is zwaar, en het is echt wel moeilijk. Maar ik leer veel andere ouders kennen en iedereen is anders in deze situatie! Bij sommige is het glas altijd halfleeg...., bij ons is die altijd halfvol!! Misschien hebben ze tijd nodig om het een plekje te geven, en komt de vreugde later. Wie weet, tuurlijk zijn hun ook blij met hun wonder, maar het is moeilijk als je toekomst er anders uit komt te zien als dat je voorspeld had. Geef ze de tijd. En ik vind niet dat je over ze roddelt hoor, je vraagt je meer af wat andere in deze situatie zouden doen. Groetjes
Njah, je weet natuurlijk niet of dat de reden is he.. Hier ook geen slingers of kaartjes. En dat ligt niet aan mijn liefde voor mijn kind, maar ik doe daar gewoon niet aan.
Hebben ze om die reden geen kaartje en slingers gedaan? Of gewoon omdat ze daar niet aan doen? Ik heb het zelf gelukkig niet meegemaakt.. Maar wel vanaf het begin van de zwangerschap rekening mee gehouden dat het niet altijd vanzelfsprekend is dat je kind gezond is. Als hem iets mankeerd had, dan hadden we evengoed versierd en kaartjes gestuurd, want het is toch je baby en dat mag vind ik gevierd worden, hoe hij of zij ook is. Maar dat ligt natuurlijk voor iedereen anders.
Hmmdenk bij al hun andere kinderen hebben ze het wel gedaan dus alleen bij dit kindje niet ik denk dat je pas weet wat je doet als je in zo'n situatie komt een dr hoopt natuurlijk niemand te komen maar het lijkt mij erg verdrietig voor het kind als je ooit de vraag krijgt waarom wil slingers bij Mn broers en zussen maar niet bij mij? Ik denk dat ik om die reden het dus Wel zal doen ookal zou het niet voelen alseen vrolijke tijd eer slingers bij passen dan nog zou ik het kindje gelijk behandelen als de andere kindjes
Wij hebben na de geboorte van onze dochter pas na 2 weken kaartjes verstuurd. Het huis was nog versierd van de babyshower die ik enkele dagen ervoor had gehad. Maar gezien ze 3 maanden in het ziekenhuis moest blijven had ik het anders ook niet op kunnen brengen om het te versieren denk ik.
Wat wij trouwens wel gedaan hebben is alle kaarten die we ontvingen aan de muur geplakt, we hadden 2 wanden vol met kaarten na 3 maanden. Dat vond ik wel heel mooi.
Er zijn er genoeg die geen kaartjes sturen. mijn man vond het ook allemaal onnodig, maar ik wilde het heel graag, ik ben nederlands en mijn man komt uit algerije en daar is het heel normaal om geen kaartjes te sturen, dus ik vind er niks vreemds aan Je weet natuurlijk ook niet hoe hun er financiel bij zitten, ik bedoel een kindje krijgen kost een hoop geld en kaartjes zijn ook niet goedkoop een kindje met een afwijking zal denk ik ook veel meer kosten met zich mee brengen, misschien besteden hun het liever daar aan!