Kindje met AIDS... (+poll)

Discussie in 'De lounge' gestart door minni, 27 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat zou jij doen als er een kind met AIDS op het KDV van jouw kind(eren) zit?

1. Niks.

2. Eigen kind(eren) van het KDV halen.

3. Zorgen dat het zieke kind van het KDV af gaat.

4. Zoeken naar info over AIDS, zodat ik weet welk risico mijn kind(eren) lopen.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik werk als groepsleidster in de kinderopvang en de grote regelmaat waarmee kinderen bloeden is te onveilig om een kindje met aids te plaatsen vindt ik.

Laatst nog een kind een hele zware bloedneus, en de andere kinderen zaten ook onder want ze waren aan het stoeien.

ik werk dan op een naschoolse opvang dus wat oudere kinderen van 4-13 jaar maar evengoed zou ik mijn eigen kinderen er vanaf halen.

Klinkt misschien kort door de bocht, maar bij kinderen weet je het nooit,.

zou ik bijvoorbeeld een collega hebben met aids zou ik daar minder problemen mee hebben, ik bedoel aanraken en met elkaar praten is niet besmettelijk, kinderen zijn gewoon onberekenbaar.

2. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik zou eerst info in winnen. Dan weet ik waar ik over praat. Aan de hand van die info zou ik wel iets/of niets doen.

3. Niet meer actief

ik heb gekozen voor mijn eigen kind er af te halen, jammer voor al die mensen die zeggen, er kan niets gebeuren, en het is zo zielig voor dat kind, jammer dan maar de veiligheid van mijn kind gaat boven alles.

4. lykel

lykel Actief lid

26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    hier ben ik het helemaal mee eens

5. Linneke

Linneke Actief lid

28 dec 2006
    352
    0
    0
    Friesland
    Wat erg dat mensen eigenlijk zo weinig weten van HIV en aids!
    Als een kind met HIv besmet is en het bloed, dan zou haar bloed IN het toevallige open wondje van een ander kind moeten komen!
    Dus het bloed moet met lekaar vermengen en IN het lichaam van het gezonde kind komen, zoals bloedtransfusie e.d.
    Zonder transfusie lijkt het mi héél moeilijk om 2 kinderen tegelijk te laten bloeden en dan ook nog het bloed van het hiv kindje IN het open wondje van een ander gezond kindje krijgen!

Dus ik zou NIKS doen, of misschien wel voorlichting gaan geven op deze creche, als mn kin daar op zou zitten. En idd, als zij straks naar school gaat, wat dan? Je kind van school halen?
    Iedereen heeft recht op zijn mening, hoor! Maar iemand schreef over bloedneuzen.. nou, als ik het weer ga uitleggen val ik in herhaling, maar jullie snappen het nu wel.. Kinderen krijgen het dus meestal ook alleen maar door hun moeder. En als moeder tijdens zwangerschap bep. medicijnen krijgt heeft ze zelf een heel grote kans dat het babytje géén HIV krijgt!

Ik hoop dat jullie je mening bijstellen, nu jullie weten dat het niet zomaar van bloed op bloed over gebracht word.. dus als beide bloed.. oh daar ga ik weer.. sorry maar wil zo graag dat jullie het begrijpen!

Wat sneu voor dit kindje zeg! En als hier al zoveel onwetend heid is.... Wordt tijd voor meer informatie..
    Ik ken iemand met HIV en zij heeft een gezond dochtertje gekregen!

Lin

6. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Heel goed gezegd!

@Linneke: sorry, maar ik moest ook wel even lachen om je berichtje. Máár het is wel heel erg waar wat je zegt en ik geloof ook wel dat je duidelijk bent. :D

7. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Dit klopt echt niet. Ik ben even gaan neuzen en heb dit van de Red Ribbonsite gehaald (je weet wel...van dat rode lintje):

Hoe kun je besmet worden met HIV?
    Een HIV-besmetting kan je op vier manieren oplopen:

via bloed-bloed contact
    Wanneer je eigen bloed in contact komt met bloed dat HIV besmet is, loop je het risico ook besmet te raken. Dit kan gebeuren bij een ongeluk of bloedtransfusie. in Nederland wordt al het donorbloed goed gecontroleerd.

Echt...hoe erg ik het ook voor dat kindje vind..en dat meen ik oprecht....ik stel mijn mening niet bij.

8. Linneke

Linneke Actief lid

28 dec 2006
    352
    0
    0
    Friesland
    Ik schreef ook NIET ZOMAAR, dus het kan wel van bloed op bloed, maar dat is heel moeilijk. Bijv. bij een ongeluk, als iemand heel veel bloed verliest en dan moet die ander het toevallig al in een open wondje krijgen..

Maar je bent gelukkig vrij om je eigen mening te hebben, hoor! Maar vind het zo sneu voor dat kindje. Kan me niet voorstellen hoe dat kindje het over zou moeten brengen.. Dan zou er al iets heel erg met veel bloed moeten gebeuren, maard at houden die leidsters dan wel extra goed in de gaten!

Anyway ik zou mn kids er gewoon mee om laten gaan. Dus als jij zo'n kindje in de buurt had liet je je kind er ook niet mee spelen? Wel heftig he? Ik snap heel goed dat je geen risico wilt.. maar t zal je eigen kind maar zijn.. pff moeilijk hoor!

LIn

9. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ja, ik vind het ook een hele goede poll dit en zoals ik al eerder aangaf...je kan het van zoveel verschillende kanten bekijken en voor iedere kant is wat te zeggen...dus kies ik voor mijn eigen kant. Maar wel met tegenstrijdige gevoelens, dat wel...

10. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Iedereen heeft het erover "wat als er een kind" zou zijn op de creche/school maar wat is het als het je eigen kind is en niemand wil spelen met jouw kind en dat terwijl jij weet dat het risico minimaal is

11. Niet meer actief

Dan nog vind ik dat een moeder moet doen wat zij veilig vind voor haar kind!

12. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Mijn eerste reaktie toen ik de vraag las was: mijn kind eraf halen.

Stom eigenlijk.. want dat is en reaktie vanuit angst.
    Ik weet dat het niet zo 1-2-3 over te dragen is.. Heb er zelf mijn scriptie overgedaan.. ik zou dus na reeel na te hebben gedacht toch meer info inwinnen en dan een keuze maken.

13. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Hele goede vraag.

Deel Deze Pagina