Echo 5 weken zwangerschap

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Wivine89, 26 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    Goedemiddag dames,

Omdat ik niet precies weet hoelang ik zwanger ben, had ik vandaag een echo. Ten eerste was de echoscopiste erg 'kill'. Aangezien het gaat om een ongeplande (maar welkome) zwangerschap hield ik mijn cyclus niet bij.. Geen idee dus wanneer hoe of wat. Hier reageerde ze nogal verbaasd op..
    Vervolgens een echo gedaan, eerst via de buik, geen goed beeld te krijgen. Vervolgens een inwendige echo. Hierop was wel een vruchtzakje te zien in de baarmoeder, maar nog geen vruchtje, hebben meerdere dit gehad? Nu ligt mijn baarmoeder wel naar achteren gekanteld, kan dit meespelen? Ze gaf namelijk totaal geen fijne uitleg.

Tenslotte begon ze een heel spookverhaal over miskramen, ik ga volgende week naar mexico op vakantie en volgens haar is de kans 50% dat het mis kan gaan, dus dat ik maar een goed ziekenhuis bij mijn verblijfplaats moest zoeken?!?!

Nu ben ik totaal niet gerust op dit alles en ben ik eigenlijk opzoek naar wat positieve verhalen:)

xx Wivine

2. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik kan je niet helpen, maar wel sterkte toewensen. Wat een rare bedoening zeg. Daar word je niet echt zekerder van.

3. HeyHey

HeyHey Lid

5 nov 2013
    78
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat raar en naar zeg, vijf weken is erg kort dus ik heb geen idee wat je al kan zien. Kun je niet volgende week nog een Kerr terug? Wij hebben met zes weken ooit echo gehad en daarop was al kloppend hartje te zien. Dus mss dat je dan een beter beeld krijgt?
    Sterkte!

4. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Bij 5 weken zie je enkel nog een speldenknop en verdikt slijmvlies. Meer kan je er niet uithalen. Gewoon na je vakantie nog een keer terug en dan zie je waarschijnlijk een knipperlichtje.

Het komt voor de rest zoals het komt... en het ziekenhuis verhaal snap ik niet. Als er echt iets mis is dan ben je even flink ongesteld en anders kan dat ook heus nog wel na je vakantie. Ik zou me even geen zorgen maken.

5. Kristelo

Kristelo Actief lid

15 mei 2013
    308
    1
    16
    NULL
    Helaas heb ik geen goed verhaal voor je.. Ik had met 6 weken een lege vruchtzak.. En enkele dagen later is de bloeding ook begonnen..

Dit keer op 6 weken al een kloppend hartje te zien..

Dus ik zou het niet weten..

Mijn zus had een lege vruchtzak op 7 weken, en ze hadden een curretage gepland, en bij de controle zagen ze een goed vruchtje met kloppend hartje!!

Dus er zijn goede en slechte verhalen...

Volgens mij heb je gewoon een echte ***gyn :D

Mijne was heel vriendelijk met mijn leeg vruchtzakje en gaf me moed dat het nog allemaal goed zou kunnen komen, helaas hebben zijn woorden niet gebaat..

Maar ik hoop voor jou dat alles goed komt! 5 weken is ook nog erg mini he :) op mijn 6 weken echo was de baby amper 0,4 mm... :) kan dus zijn dat jouwe ook nog erg mini is he :)

6. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    Bedankt voor jullie reacties! Ik dacht zelf ook iets verder te zijn (6-7 weken).
    Had er ook echt wel iets van verwacht! Dinsdag mag ik weer terug, maar een echo krijg ik pas na de vakantie! Hopen op het beste !

X

7. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hoi,

Ik heb achteraf ook met ongeveer vijf weken een echo gehad vanwege bloedverlies.
    Hier was ook alleen een vruchtzakje op te zien.
    We gingen ook op vakantie en gezien de echo EN het bloedverlies moesten we er rekening mee houden dat er een kans bestond dat het mis kon gaan.
    Meer om ons er in het geval van op voor te bereiden en dat we wisten waar we naar toe konden en meer niet. Ze zeiden ook dat het goed kon gaan omdat het er voor een iets kortere zwangerschap goed uit zeg.

Na de vakantie een nieuwe echo waar het hartje mooi klopte en inderdaad een week minder ver dan gedacht werd.

Ik begrijp het uitzoeken van een ziekenhuis wel, alleen als voorzorg zodat je die stress er niet bij hebt mocht het zo zijn maar ik zou er niet vanuit gaan. Wel hadden ze je dat anders mogen zeggen enuitleggen.

Ik zou zeggen zorg voor de info, stopt die onder in je koffer. En ga er vanuit dat het niet nodig is en lekker genieten van je vakantie.

Makkelijker gezegt dan gedaan, maar meer kun je helaas niet.

Sterkte.

Groetjes,
    Krissa

8. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Hier wel een goed verhaal voor je. Ivm onduidelijkheid over m'n cyclus kon de vk zich niet voorstellen dat mijn berekening klopte, zij dacht dat ik 2 weken langer zwanger zou zijn. Dus een vroege echo laten maken. Daaruit bleek dat ik wel gelijk had en 4 weken en 5 dagen zwanger was. Er was alleen een vruchtzakje te zien. Mijn echoscopiste was ook de hele tijd opmerkingen aan het maken als "het kan ook niet zijn, of een vochtblaasje" enz. Ik had daar best een rot gevoel over. Gisteren zijn we teruggegaan en hebben we een prachtig kloppend hartje gezien, met een kindje dat nog steeds gelijk loopt met mijn berekeningen.

Dus het hoeft niets te zeggen dat je een leeg vruchtzakje zag, dat was hier dus ook :) 5 weken is gewoon erg vroeg! Niets aantrekken van het commentaar wat je kreeg. Geniet van je vakantie in Mexico!

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Bij 5wk zie je ook vrij weinig dus niet schrikken.
    Dat de kans 50% is dat het mis gaat is geloof ik wel waar...bij een kloppend hartje wordt die kans steeds kleiner en kleiner.

Succes en sterkte met wachten.

10. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hier ook een goed verhaal! Ik kreeg mijn eerste echo bij Dinand met 9 weken (dacht ik). Echter leek het maar een zwangerschap van 5 weken en 4 dagen te zijn. Helemaal in de rats natuurlijk, en moest 4 weken wachten op mijn nieuwe echo.

Na 4 weken weer een echo gehad, en toen was hij mooi gegroeid en werd ik weer een week vooruit gezet. Op het termijn van 5 weken is er nog vrijwel niets te meten. Behalve dat ze kunnen zien dat er een zwangerschapsring zit en een vruchtzakje.

Hier een foto van destijds! Bij mij zag je dus ook alleen het vruchtzakje, was nog geen vruchtje te zien!

Bijgevoegde bestanden:

11. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    Bedankt voor jullie reacties!!

Knap er wel een beetje van op. Moet zeggen dat de 'klachten' van gespannen borsten en moe wel aanblijven, goed teken denk ik dan maar!

X

12. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    Bij mij was dat al slecht te zien omdat het ergens achter lag... Maar thanks voor de foto, kan ik daarop letten dinsdag:)

Deel Deze Pagina