Ritme baby 12 weken; borstvoeding-slapen- spelen-borstvoeding?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by bunchy, Nov 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    Madammeke wil alleen met heel goed gevuld Margje gaan slapen. Anderhalf uur na de voeding lukt het haar niet om in slaap te krijgen..
    Ik lees overal over ritme voeding spelen slapen voeding.

Maar waarom niet voeden slapen spelen voeden? Wat is hier op tegen? Toch ook logischer eigenlijk om met een lekker gevuld maagje te gaan slapen?

2. Aeve

Aeve Actief lid

Oct 30, 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    Yep er is niets op tegen. Hier precies hetzelfde vanaf het begin.
    Gebruik het voeden alleen niet om je kind in slaap te laten vallen. Dat wordt een gewoonte en is lastig weer af te komen.

3. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    Misschien dan een kwartiertje spelen na borstvoeding??
    Ik leg haar wel altijd wakker in bedje. Soms gast ze dan nig een half uurtje kletsen..

Het punt is als ik haar een uur na voeding in bed leg ze niet gaat slapen... Maar krijst tot ik haar oppak en dan wil ze de borst en dan slapen..

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier ook altijd gevoed voor een dutje, nu nog. En ja, dat is een gewoonte geworden, maar voeden na het slapen wordt net zo goed een gewoonte. Hier geen klachten :p

5. Aeve

Aeve Actief lid

Oct 30, 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    Met het verschil dat je kind altijd jou nodig heeft om in slaap te vallen. En dat kan wel eens lastig zijn als ze wat ouder worden.

Als je gewoon zorgt dat ze niet tijdens het voeden aan de borst in slaap valt is het allemaal prima.

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Oh, ze valt ook na een flesje in slaap hoor, ongeacht wie die geeft.

7. Aeve

Aeve Actief lid

Oct 30, 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    'na' of 'tijdens' is een groot verschil!

8. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nov 12, 2008
    874
    0
    0
    Daar is niks op tegen hoor, hier ook een die alleen 'volledig afgevuld' gaat slapen en hongerig wakker wordt dus idd voeden, spelen/wakker, voeden, slapen. Lang leve op verzoek voeden. De boekjesritmes zijn mooi verzonnen maar werken echt niet voor alle kinderen. Leg dan ook geen ritme op maar volg je kind: kijk naar waar je kind het lekker op doet, dat is dan het goede ritme ook al zeggen de boekjes iets anders :)
    Hij valt vaak aan de borst in slaap maar je kunt hem ook prima moe maar wakker wegleggen......zolang er maar genoeg eten in zit anders blijft hij emmeren ;)

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Precies, en hier is het hetzelfde. Bovendien ontwikkelen zich pas patronen met 4 a 5 maanden (is mijn ervaring) en je kindje gaat die nog heeel vaak omgooien.

Dochter wil ook geheel voldaan gaan slapen, ze valt weleens in de borst in slaap, maar wordt weer wakker zodra ik haar overleg. Dan wil ze haar speentje (dat is wel echt een gewoonte geworden) en slaapt ze in.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,348
    36,205
    113
    Niets ergs aan, juist heerlijk toch. En ik laat hem ook rustig in slaap vallen aan de borst hoor. Heb gemekrt bij de andere twee dat dat hier geen problemen oplevert met later zelf in slaap vallen.

11. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Het probleem is zo geoot als je het zelf maakt... :)

Ik zou zeggen: volg lekker je kindje en doe wat werkt. Hier wordt ook lekker geslapen na een flesje hoor!

12. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Hier overdag nog zoekende naar een slaapritme, maar 's avonds lekker op bed aan de borst in slaap vallen. Merk zelf dat, nu hij ouder wordt, hij wakker is als ik hem op bed leg. Dan wil hij wel zijn speentje, anders wordt er niet geslapen. ;):D

Share This Page