Opeens koorts!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Skye, 27 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skye

Skye Niet meer actief

Mijn meisje voelde vanmorgen wel erg warm aan. Ik gelijk maar even tempen en ja hoor......39.6 graden! Nou is ze gewoon helemaal haarzelf, totaal niet hangerig ofzo, maar toch heeft ze koorts. Beetje vaag, maar kan dit gewoon koorts zijn zonder dat het wat betekend, ze is namelijk totaal niet ziek! Wel een zetpil gegeven om het toch wat te onderdrukken. Gister nog niks aan de hand namelijk!!

2. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Had Ilana eergisteren ook ineens.
    Het weer is hier wel drastich aan het veranderen (ineens 22 graden), dus ik vermoed dat ik haar te warm gekleed had voor buiten, dat ze is gaan zweten en toen ik dan maar haar jasje uit deed buiten in de tuin het temperatuursverschil ineens te groot was.
    Ze heeft 2 dagen op en neer koorts gehad, af en toe een zetpil. Nu is ze weer in orde.
    Gewoon opletten of ze verder zichzelf blijft en voldoende drinkt.

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Kinderen kunnen vaker plotseling koorts hebben.

Zolang ze gewoon zichzelf zijn zou ik geen paracetamol geven, het lichaam is aan het vechten tegen iets, en daar is de koorts voor.

4. Skye

Skye Niet meer actief

Tja, maar de dokter gaf mij het advies om gewoon zetpillen te geven als ze koorts of verhoging hebben! Omdat kinderen vaak beroerd worden van die koortsschommelingen! Als je die de kop in kan drukken met een zetpil, dan is dat natuurlijk mooi!

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Als je koorts onderdrukt metzetpillen, kunnen ze een koortstuip krijgen.
    Omdat je met de zetpil het omlaag houd, en als hij uitgewerkt is ineens omhoog kan schieten.

Zolang je kindje geen last heeft niks geven, teminste is mijn mening hoor.
    Kindjes kunnen meer hebben als je denkt

6. 2lingmam

2lingmam Lid

5 okt 2009
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    klopt helemmal!

7. Skye

Skye Niet meer actief

Ja, maar een dokter zou het denk ik wel weten toch?? Die raadde mij dit aan! Dus vandaar! Maar ik stop haar ook niet helemaal vol met zetpillen! Vaak even om het ergste te onderdrukken en daarna moet ze het zelf doen!

8. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    hier ook wel eens opeens koorts, het kan zijn van tanden/kiezen? of misschien de vijfde of zesde ziekte? een van die 2 is geloof ik ook met eerst koorts en dan paar dagen later bultjes.

Zetpil kun je doen, mijn huisarts zegt weer dat het koortsstuipverhaal onzin is. (ja, ik weet het dat een aantal van jullie het daar weer niet mee eens zullen zijn...maar ik herhaal mijn huisarts om aan te geven hoe de meningen verdeeld zijn). Ik geef alleen een zetpil als ze zich echt zichtbaar beroerd voelt, koorts of geen koorts.

Succes Skye met je dochtertje!

9. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik mocht juist geen zetpil geven bij koorts (tenzij ze echt niet lekker zijn). Dan duurt het alleen maar langer voor het weg is. Die koorts is toch vaak wel ergens goed voor.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ben zelf doktersassistente en zou geen zetpil geven wanneer je kindje enkel koorts heeft en verder geen klachten. Koort krijg je met een reden, wanneer ze geen pijn heeft is dit verder niet erg of iets. Misschien krijgt ze een tandje?

11. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0

meestal krijgen kindjes wel koorts en ook minder eetlust als ze tandjes krijgen..

mijn kindje had 1 week of 2 gelden paar dagen een verhoging en niet zo erge trek in eten.. en nu komen er weer 2 tandjes door..

heb geen zetpil ofzo gegeven, want ze was verder niet ziek

12. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Djayson had begin van de week ook ineens koorts..
    Aangezien meneer met hoektanden bezig is, dacht ik dat dat het was..
    Heb hem alleen voor het slapen een zetpil gegeven s avonds, verder niet..
    Nu sinds eergister/gister vlekjes/bultjes op zijn romp, volgens de HA de 6e ziekte.. Die gaat gepaard met voorafgaant koorts..

13. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Hier begon het gisteren, 's morgens uit bed 39,1 en later 39,6.
    Ze was wel erg hangerig en zag witjes en heb voor de nacht een zetpil gegeven.
    Vanmorgen 38,4, dus ik dacht dat het dalende was. Maar vanmiddag uit haar middagslaapje weer ineens 40,0. Heb toen wel een zetpil gegeven, aangezien ze zich dan misschien wat beter gaat voelen met gevolg dat ze dan iig goed gaat drinken.

14. Skye

Skye Niet meer actief

Gisteravond weer 39.7 koorts! Toen een zetpil gegeven en ze heeft daar wel heel goed op geslapen. Vanmorgen werd ze pas om half 10 wakker en was de temp. 36.7! Dus helemaal weer normaal! Is ook weer helemaal de oude! Gelukkig maar!!

Deel Deze Pagina