Dit is ook een soort van provoceren, alleen is het toedienen van de melk in veel kleinere stapjes. Waarom hebben ze eigenlijk niet gewoon een bloedtest gedaan bij je zoontje?
@ Butterfly: Das provoceren hoe jij t omschrijft. Mijn dochter heeft een dubbelblinde provocatie test gehad in t ziekenhuis en dat ging zo: 1 ml voeding, 20 min wachten, 10 ml voeding, 20 min wachten, 20 ml voeding etc. totdat ze in totaal 300 ml op had. Van te voren, tijdens en na de test werd ze helemaal nagekeken door zowel de verpleegkundige als de KA (uitslag vorming/krampen/gedrag/hartslag etc). Ook werd er voor de zekerheid een 'crash-car' klaargezet met alles meteen al op haar gewicht en lengte voor t geval van zo'n shock. Dit is iig de manier van provoceren zoals het hier in de Kinderkliniek wordt uitgevoerd. 2 keer dus, waarvan 1 keer voeding met koemelkeitwitten erin en de andere keer niet. Je weet alleen niet (en t ziekenhuis ook niet, de dietist alleen) wanneer je kindje de koemelkeiwit-variant krijgt.
In de KinderKliniek in Almere, dat is een nieuw onderdeel van t Flevoziekenhuis. Ik ben er prima geholpen (nou ja Jaeda dan ). Ze was 3 weken oud toen waren we bij t CB met klachten, meteen die middag gebeld, die maandag direct plek en meteen toen een Phmetrie meting voor 24 uur, en direct aan de Neocate. De dag erna, de meetsonde verwijderd, en direct uitslag van de meting incl medicatie...
oke, tot op heden hebben ze bij ons nog niet geprovoceerd en denk ook niet dat ze er al overheen is maar volgens mij is het wel iets minder. We lopen trouwens bij een allergiepoli. Ze heeft met 4 maanden een anafylactische shock gehad op 100 ml nutrilon (gaf bv maar die liep terug). Binnen een kwartier was ze zo opgezwollen dat ik mijn eigen kind niet meer terugkende en rochelde ze ontzettend dus ontzettend eng. Denk dat ze nog wel even wachten met het provoceren, ze drinkt nu sojamelk en dat gaat goed dus dat scheelt. Was wel benieuwd hoe het bij jullie gegaan was. We krijgen er straks een kleintje bij en ga sowieso op dieet om bv te geven maar wil wel snel weten of hij het ook heeft.
Oh jeetje zeg wat een schok zal dat zijn geweest.... Als het provoceren onder begeleiding van een kinderarts gaat dan gaat t hier in de kinderkliniek iig op deze manier. Zodat ze niet meteen zoveel binnen krijgen. Snap helemaal dat je t met je 2e op komst direct wilt aanpakken. Hebben wij toen ook gedaan. Eerst borstvoeding (helaas mislukt) en toen direct aan de HypoAllergene voeding, en toen door naar het ziekenhuis aan de Neocate. Nu blijkt dat Jaeda geen koemelkallergie heeft maar Reflux krijgt ze andere voeding nl Enfamil AR (dat is AR voeding zonder johannesbroodpitmeel, want daar kan ze niet tegen. Ze had ondanks de Neocate alsnog veel buikkrampen, maar dat kwam dus wg van de johannesbroodpitmeel). Succes iig en hoop dat je zoontje niet hetzelfde heeft/ontwikkelt als zijn grote zus!
@Antje: Bo heeft idd ook veel schilfers op zijn hoofdhuidje en zag dat het nu ook op zijn elleboogjes zit... buikkrampjes heeft hij gelukkig niet. Hij heeft nu wel ook verhoging dus in combinatie met de diaree zou het ook een virusje kunnen zijn, maar ja die huidplekken vind ik dan zo vreemd .. dinsdag naar de huisarts voor mezelf dus neem hem denk maar weer mee even kijken wat ze zegt..