koorts tijdens gebruik antibiotica

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Imke24, 31 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imke24

Imke24 Actief lid

31 jan 2011
    350
    1
    16
    Limburg
    Onze dochter van 19 maanden is sins afgelopen maandag ziek. Woensdag zijn we smorgens met haar bij de huisarts geweest en ze heeft toen ivm vocht in de oren en ontstoken amandelen een antibiotica kuur gekregen. Donderdag merkte we al een duidelijk verschil en was ze ook weer koorts vrij. Sinds gister heeft ze weer koorts.. Gister middag weer boven de 39 vanmorgen 38.4... Ondanks dat we nu al bezig zijn met de 4e dag antibiotica..
    Ik vraag me af of een kind tijdens het gebruik van ab uberhaupt weer koorts zou mogen krijgen... Iemand raad??

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter heeft één keer koorts gehouden tijdens ab-kuur maar toen had ze ook de griep en dat is een virus..
    Normaal moet de koorts na 3 doseringen zakken onder de 38.5 is altijd tegen ons gezegd en na 48 uur moeten ze in principe koortsvrij zijn.

Bij twijfel gewoon bellen!

3. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Onze dochter kreeg koorts op de eerste dag na een kuur van een week. Heb toen de HAP gebeld wat te doen. Zij vonden het ook erg vreemd en adviseerden om bij de huisarts langs te gaan. Die kon niet echt een aanwijsbare reden vinden. Paar dagen later vond ik die zelf, ze had de waterpokken.

Maar...gewoon even bellen dus. Beter 10 keer voor niets dan 1 keer niet gebeld toch?

4. LauraS1983

LauraS1983 Actief lid

24 dec 2008
    269
    5
    18
    apothekersassistente
    ach wat sneu!
    het kan wel, maar zou gewoon voor de zekerheid ff bellen...

beterschap!

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Kan inderdaad ook een virus zijn en dan helpt antibiotica niet!
    Dus dan is het niet vreemd dat de koorts terugkomt...
    Als je twijfelt moet je even de HAP bellen.

Deel Deze Pagina