Hallo Jada, Gefeliciteerd met de geboorte van je neefje! Ik zou even goed informeren of hij na de operatie goed vacuum an zuigen. Dat is namelijk belangrijk voor de flessen. Zolang er een open verbinding is tussen mond en neus lukt dit niet en kan hij dus het beste met de habermanspeen drinken. De spenen kunnen sneller kapot gaan dan de standaad spenen. 2 spenen per maand is dan misschien een optie. Soms doe ik er ook wel langer mee hoor. Wat goedkoper is, om een setje te kopen. Je krijgt dan een flesje met 2 spenen voor 24,50. Bij mijn apotheek zelfs voor 19,50. Een losse speen kost namelijk 13,50 per stuk. En een extra flesje is ook geen overbodige luxe.... Spreekt je broer nederlands? Er is namelijk een erg goed boek over schisis. Ik vond het erg fijn om te lezen. Het is volgens mij niet zo in de boekhandel te koop, maar misschien kunnen zij het bestellen. Of anders zelf via de mail schisis@znb.nl. Het boek kost 10 euro excl verzendkosten. Het boek laat ouders en kinderen met een schisis aan het woord over hun ervaringen. Erg positief boek! Succes!
Illy, bedankt voor je lieve reactie. Ik zal gaan informeren hoe het zit met zijn zuigkracht. Mijn zwager is vandaag naar het ziekenhuis gegaan en heeft een ding (het is mij ook niet helemaal duidelijk hoe) meegekregen zodat mijn babyneefje borstvoeding kan drinken. Moet in zijn mond en het lukte wel. Helaas spreken mijn zwager en schoonzus geen Nederlands (ze zijn hier zelfs nog nooit geweest). Mijn man is Syrisch vandaar, en het gaat dus om het kindje van zijn broer. Bedankt voor je tips voor de spenen, ik zal groot gaan inslaan
Hoi Jada, misschien hebben ze in Syrië wel zogenaamde lammerspenen. Dat zijn langere spenen die van boven ook wat slapper zijn. Vooral kindjes met een lip/kaakspleet hebben daar voordeel van omdat de speen verder in de mond ligt en het omsluiten met de lippen iets minder belangrijk is. Maar de eerder genoemde habermann heeft weer als voordeel dat je kunt helpen door erin te knijpen, dat vermoeid de kleine ook niet zo.