Wie past er op kind ls bevalling begonnen is.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Yasmeen24, 5 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasmeen24

Yasmeen24 Lid

3 aug 2012
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag me af wie ik moet vragen om op mijn zoontje te passen als mijn bevalling begonnen is. Mijn moeder woont 20 km hier vandaan en mijn schoonfamilie hier in de buurt maar als ik mijn sm zou vragen dan weet ik zeker dat ze ook graag mee wil naar het zk om bij de bevalling te zijn en dit wil ik absoluut niet ivm drama eerste bevalling wl ik de familie pas inlichten als ik bevallen ben.

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Heb je eventueel een goede vriendin in de buurt wonen? Of eventueel de buurvrouw maar ook dat ligt aan het contact natuurlijk. Hier gaat ze naar mijn ouders of ze komen hier maar die wonen hier 10 min vandaan dus goed te doen.

3. Yasmeen24

Yasmeen24 Lid

3 aug 2012
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik zit te denken om gelijk mijn moeder te gaan bellen als ik weeën voel.

4. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    bij ons wordt het mijn moeder. daar voelt denny zich het meest thuis en mijn schoonmoeder zit in chemo en bestralingstraject, dus dat is sowieso zeker geen optie.

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    20km is toch niet ver??
    Zo snel zal de bevalling niet gaan. (hihihi)

Ik weet nog níet wat ik ga doen.
    Smoeder woont 2min van ons vandaan en mijn moeder 15min.
    Maar als zoonlief op school zit dan is dat geregeld.
    Als het het S'nachts gebeurt dan laat ik hem slapen Maar dan zorg ik dat Smoeder wel hier is voor zoonlief mocht hij wakker worden of als ik plots naar het ziekenhuis moet.
    En daarbij heb ik zoonlief het liefst zo snel mogenlijk na de bevalling bij ons,ik zou het geweldig vinden als hij de navelstreng door zou knippen met papa.

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mijn oudste lag in zijn bed. Hij zou eigenlijk naar de buurvrouw gaan maar voordat mijn man hem weg kon brengen was zijn broertje er al!

7. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Demi gaat naar onze buren als het is begonnen, daar hebben we heel goed contact mee.

8. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Dan mag je direct na de bevalling wel bellen....volgens mij knippen ze vrijwel direct na de bevalling de navelstreng door...

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier gaat ze naar de gastouder, want dat is de dichtstbijzijnde vertrouwde persoon in onze omgeving :)
    Schoonouders wonen 40 km verderop en ik zou er weinig trek in hebben dat er iemand in ons huis zit te wachten met Thirza, tot wij een keer weer thuis zijn. Bij de gastouder heeft ze hun 2 kids om lekker mee te spelen en daar is ze gewoon het meest vertrouwd.

20 km is niet zo ver, en ik zou denken dat je zelfs, als de bevalling zich normaal aandient, de tijd zou hebben om je zoontje daarheen te brengen en zelf weer terug te gaan. Of je moeder komt naar jullie toe. In de meeste gevallen heb je genoeg tijd om die op tijd in te lichten en te laten komen. Mocht het wel haastwerk worden, kun je in het alleruiterste geval altijd zoonlief nog meenemen naar het ziekenhuis en hem daar op laten halen door je moeder.
    Hoef je smoeder helemaal niet in te lichten :)

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat gebeurt direct na de bevalling hoor, (hier voordat de placenta geboren werd), dus denk dat dat niet helemaal realistisch is.... ;)
    Bovendien -even heel direct hoor- lijkt me dat het leuk is dat jij dat zo graag wilt, maar denk je dat dat voor een kind nou zo handig is om te gaan doen? In al die bloederige massa zo'n vlezig ding doorknippen? Denk dat dat voor een kind eerder erg beangstigend is, dan leuk..... ;)
    Ik zou even het belang van je zoon voor laten gaan en die erbij halen zodra jullie beiden gewassen zijn en het voor hem echt leuk is om gewoon te kijken en in alle rust te knuffelen met jou en de baby.

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik denk dat kinderen dat best aankunnen. Als jij er zelf heel normaal over doet nemen ze het voor gewoon aan en vinden ze het niet vies of raar.

12. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    hier komt mijn moeder als de bevalling begint

13. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Hier gaat ze naar m'n ouders. Als ik geen tweeling kreeg en dus gewoon thuis zou kunnen bevallen dan zou ik overwegen om haar 's nachts gewoon lekker te laten liggen (met m'n ouders stand by voor als we toch naar het zh moesten oid). Ik weet alleen niet hoe goed het voor mijn gemoedsrust zou zijn: het idee dat ze wakker kan worden terwijl ik lig te persen/uit te scheuren weet ik veel wat. Nu is ze bij alle controles geweest en ze verblikt of verbloost er niet van als er bloed geprikt moet worden of ctg of wat dan ook, zolang ik zelf idd maar gewoon rustig doe of het er allemaal bijhoort (al vroeg ze laatst na een inwendige echo wel waarom dat 'daar' moest, uitgelegd en het was goed) Maar als ik lig te bevallen heb ik die rust vrees ik niet, dus overdag zou ik haar niet in huis willen hebben.
    Mijn ouders komen allebei uit een heel groot gezin en als er weer es een broertje of zusje zich aandiende dan werden de andere kinderen ook het huis uit gebonjourd naar oma of tante of spelen bij een vriendje/vriendinnetje oid.

14. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Mijn ouders halen onze dochter op als het begint, moeten sowieso naar het ziekenhuis namelijk.

15. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    20 km lijkt mij toch niet te ver. Bovendien de kans dat je zodra je weeën krijgt ook direct je kind eruit perst is niet erg groot. Als jij de voorkeur aan je moeder geeft boven je sm dan moet je dat zeker doen. Je moet met een goed gevoel aan de bevalling beginnen.

Heb je geen goed contact met je buren zodat zij de 1e opvang zouden kunnen doen totdat je moeder er is. Grote kans dat het 's nachts gebeurt en dan hoeven ze alleen even op te passen.

Ik heb de mazzal dat mijn ouders en schoonouders op 5 min afstand wonen. Van mij zouden ze beiden op mijn zoon mogen passen, maar we hebben voor mijn schoonouders gekozen omdat mijn schoonmoeder als enige niet werkt. Dat is qua flexibiliteit wat makkelijker.

Succes met je keuze

16. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Ik vind 20km ook niet zo ver.

Mijn schoonouders komen de oudste halen als de bevalling begint. Ze wonen hier 60km vandaan.

Ik zit nog wel te denken hoe we het moeten oplossen als we echt acuut naar het ziekenhuis moeten. Maar desnoods moet hij dan maar mee.

17. 0o0sabbie0o0

26 sep 2008
    95
    1
    8
    kassiere/medewerker binnenbeplanting/decoratie (tu
    Den Helder
    Hier gaat hij naar mijn ouders die wonen 10 km verderop, hier is het dan wel makkelijk aangezien ik ingeleid wordt en heb afgesproken dat hij de dag voor de inleiding daar al naar toe gaat zodat wij smorgens rustig aan kunnen doen, en mocht ze zich toch eerder aandienen komt mijn vader hem halen.

18. sweetydaantjuh

sweetydaantjuh Actief lid

2 jan 2012
    175
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Volgende week word ik ergens ingeleid..mijn vriend heeft vanaf de 20e vakantie..maar volgende week dus al in het ziekenhuis, dus dan logeert mijn kleintje bij zn tante ;)

En als de bevalling echt begonnen is, dan blijft hij gewoon daar, ;)

19. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben onze oudste gewoon in z'n eigen bed laten liggen. De eerste keer had ik een ongecompliceerde thuisbevalling gehad, dus dat het de tweede keer ook goed zou gaan was best groot.

's Middags begonnen de weeën. Zoonlief is door een vriendin opgehaald van het kdv, daarna kwam m'n vriend thuis. Samen gegeten, oudste naar bed gebracht, rustig de weeën opgevangen, vk erbij laten komen. Net na middernacht is de jongste geboren. Oudste heeft overal doorheen geslapen en kon 's morgens kennis komen maken met zijn zusje.

Als we plotseling naar het zkh hadden gemoeten, dan zouden we oudste bij de buren hebben gebracht (of als het 's avonds of 's nachts was, de buurvrouw bij ons thuis hebben laten wachten) tot mijn schoonouders er zouden zijn. Die wonen op 60 km afstand, ongeveer 40 min rijden.
    (als buren onverhoopt ook niet beschikbaar zouden zijn, zouden we onze oudste desnoods mee hebben genomen naar het zkh. Dan zou m'n vriend met hem in de wachtkamer hebben gewacht op zijn ouders.)
    En als het overdag zou zijn geweest, zouden we ook m'n schoonouders hebben laten komen voor onze oudste.

Als jouw moeder 20 km weg woont en niet hoeft te komen lopen, kun je haar gerust bellen zodra je denkt dat het echt begonnen is.
    Navelstreng door laten knippen door je oudste zou ik alleen overwegen als je die ook bij de bevalling laat zijn. Het is daar echt een onderdeel van, in mijn beleving. Niet iets wat pas wordt gedaan als je er weer een beetje fris en fruitig bij ligt.

20. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet niet hoe je eerste bevalling is verlopen, maar hier zou 20km te ver zijn als het begint. Hier komen de schoonouders meteen als het begint om de kinderen te halen. Maar ja ik beval nu eenmaal erg snel, vorige bevalling was ik inclusief persen maar een halfuurtje bezig (was trouwens de 2de, eerste was ik alles bij elkaar 3 uurtjes bezig), de vk was ook maar net op tijd.

Deel Deze Pagina