1ste zwangerschap medisch nu dan weer???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door naad24, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naad24

    naad24 Bekend lid

    22 sep 2008
    771
    0
    0
    Hallo allemaal

    Ik zit met een vraagje....bij m'n 1ste zwangerschap ben ik met 32 weken overgenomen door de gyn omdat ik een hogere bloeddruk kreeg.
    Nu ben ik weer zwanger en nou vraag ik me af of ik nu weer bij een gyn kan of moet ik een vk bellen?
     
  2. saartje1982

    saartje1982 Fanatiek lid

    2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Volgens mij moet je gewoon de vk bellen. Zij houdt dan je bloeddruk in de gaten en als deze weer te hoog wordt wordt je doorgestuurd naar de gyn.
     
  3. topper12

    topper12 Niet meer actief

    Sowieso eerst de vk bellen, want je hebt tegenwoordig een verwijzing nodig voor de gynaecoloog (ivm zorgverzekering) Althans dat is mij verteld. Was eerste zwagerschap vanaf begin medisch, maar nu ook eerst bij vk gemeld en daarna pas doorverwezen.
     
  4. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Nee, als je om deze reden medisch was, zit je in principe gewoon weer bij de VK. Tenzij je bloeddruk weer de pan uitrijst, maar dan verwijst zij je door.
    Zonder verwijzing kun je niet bij de gyn terecht namelijk.

    Gefeliciteerd trouwens :)
     
  5. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.446
    3.704
    113
    Ik liep bij de eerste ook bij de gyn na verloop van tijd omdat ik een hoge bloeddruk had, maar nu gewoon bij de vk. Je hebt namelijk maar een iets hogere kans dat het nu weer gebeurd.
     
  6. MamavanEL

    MamavanEL Niet meer actief

    In jouw geval gewoon de vk.
    In mijn geval moet ik bij een eventuele 2e gelijk naar de gyn en heb ik geen verwijzing nodig. (keizersnede en Asherman)
    Als je bloeddruk weer stijgt word je doorverwezen naar de gyn.
     
  7. BAS1759

    BAS1759 Fanatiek lid

    23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Ik denk dat het ook aan het beleid va het zh ligt.
    Ik heb namelijk telkens als boodschap meegekregen na de eerste. Als je zwanger bent bel maar gewoon naar het zh. Maar ik denk dat het meer met de voorgeschiedenis heeft te maken en dat mijn eerste idd een kleintje was en ik vanaf begin af aan hoge bloeddruk had.
    Maargoed ik ben wel telkens onde begeleiding van gyn geweest.
    ze hebben me ook de keus niet eens gegeven om over te stappen na vk.
    Xxx joyce
     
  8. Lexxie

    Lexxie Fanatiek lid

    16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn eerste zwangerschap was ook medisch ivm hoge bloeddruk.
    Toen ik weer zwanger raakte mijn eerste afspraak bij de vk gehad. Omdat ik meteen weer een hoge bloeddruk had, ook weer meteen doorgestuurd, maar ip begin je gewoon bij de vk.
     

Deel Deze Pagina