Berg

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jee, 18 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jee

Jee Bekend lid

17 aug 2006
    666
    0
    0
    Hallo allemaal!

Ons dochtertje heeft al een paar weken last van berg.Ze had met haar geboorte flink wat haar,maar merk dat dat nu uitvalt door die berg.Heb een aantal dagen van Zwitsel die anti-bergpads gebruikt en dat werkte wel,maar nu is het alweer zo droog en schilferig op dr hoofdje.Ook is haar lijfje er droog.Gebruik al Balneum en smeer haar elke keer in met babyolie.Nog mensen goede tips?

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik kam haar haar altijd goed uit (ook een flinke bos) en haal zo ook de berg er uit. ik gebruik een kametje en haal deze schuin over haar hoofdje heen. ze vind het erg fijn en denk dan ook dat de berg jeukt ofzo. nu heeft ze er heel af en toe last van en maak haar hoofdje dan nat met lotion en kam het weer weg en dat werkt erg goed

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi,

Mijn zoontje heeft ook last van droge huid. Ik gebruik nu zemelenbad van het kruitvat in het badje. Werkt erg goed, zijn huid blijft nu mooi soepel. Als zijn huid te droog wordt, smeer ik er een bodyzalf van weleda op die werkt ook erg goed. Ruikt wel een beetje apart, maar goed... als het werkt :)

Voor de berg op het hoofd weet ik het ook zo niet, dat heeft Thijmen ook maar wat te doen? Ik lees mee voor de tips :)

Groetjes Rosa

4. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Julian had ook berg laatst en toen heb ik z'n hoofd ingesmeerd met babyolie en een tijdje taten intrekken en toen met een kaart de berg van z'n hoofd afgeschraapt. daarna z'n haar met shampoo gewassen om de olie eruit te krijgen en de schilfers. tot nu toe heeft hij het niet meer gehad.

5. Jee

Jee Bekend lid

17 aug 2006
    666
    0
    0
    Bedankt voor jullie tips!Ik ga ermee aan de slag en hoop dat 't probleempje snel is opgelost!Fijn weekend!

6. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    babuoili van zwitsel heb ik gedaan insmeren en de volgende dag er af wassen :)

7. Jee

Jee Bekend lid

17 aug 2006
    666
    0
    0
    Ha Anja,grappig dat onze meiden dezelfde naam hebben,ondanks dat ze verschillend geschreven zijn!

8. Lin79

Lin79 Actief lid

25 aug 2006
    125
    0
    0
    Ik kreeg ook de tip om haar haartjes met babyolie in te smeren en dan de volgende dag wassen. Ben er net mee begonnen en hoop dat het werkt. Ze was trouwens ook met een flinke bos geboren en toevallig zijn ze even oud.

groetjes Lin79

9. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

wij hebben Dano's hoofdje met vaseline ingesmeerd vlak voor elk slaapje. na een paar dagen was de berg weg. overigens komt
    het uitvallen van haartjes niet door de berg, want dat is heel normaal op die leeftijd

10. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Ik smeer voordat demi naar bed gaat haar hoofdje ook altijd in met olie van de zwitsal. Als ze dan wakker word kan ik het er zo afborstelen. Of idd met een kaartje of pasje. (wel voorzichtig)

11. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Arthur heeft ook last van berg. Toen hij dit net had ben ik op gegeven moment met bergpads van Zwitsal begonnen. Leek eerst wel te helpen, maar later werd het ineens alleen maar erger. Heb hier uiteindelijk de zwitsal producten de deur uitgedaan; hij lijkt er juist heftiger op te reageren.
    Nu heb ik bij apotheek Zarqa haarlotion en shampoo gehaald en is nu al een stuk minder. Idd...olie erin smeren en paar uur laten in werken. Daarna met kartonnetje kun je de berg er zoveel mogelijk afschrapen. Met shampoo haartjes wassen en daarna doe ik er de haarlotion in....ik vind het geweldig spul.
    Maar goed...denk dat het ook beetje zoeken is welk merk er voor je kindje werkt. Maar principe olie/vaseline ...laten inwerken....met kartonnetje berg eraf halen en haartjes wassen met milde shampoo (en daarna evt lotion) werkt hopelijk wel.
    Oja...ik gebruikte verder al de producten van Weleda...olie, billencreme, bodymilk e.d....is idd even wennen aan het luchtje (ik vind het nu wel lekker).
    En...niet elke dag in bad..droogt de huid alleen maar uit. Arthur gaat om de dag of na 3 dagen in bad/onder douche. Tussendoor is het een wasje...gezichtje, handjes en billen.

Eva.

Deel Deze Pagina