Hoi allemaal, Sorry dat ik jullie hiermee verveel, maar ik moet het even kwijt. Ik ben net terug van de verloskundige, ik ben nu 28 weken en 4 dagen zwanger. En ik heb toch zo'n hekel aan dat ene mens wat er zit. Gelukkig krijg ik elke controle een andere vk, maar toch... Dit mens laat me niet uitpraten als ik zeg wat er dwars zit (beetje rugpijn, vooral als ik uit bed kom en 's avonds vooral, steken in m'n lies). Doet alles af als; ja dat hoort er nu eenmaal bij. Dat snap ik wel, maar vraag dan niet hoe het gaat! Ze geeft me het gevoel dat ik aan het zeuren ben... Ook bleef ze hameren dat ik nog een keer een dag curve moet doen voor de glucose, ik heb 3 weken geleden ook zo'n dag curve gedaan en daar kwam uit dat ik na het ontbijt een iets verhoogd glucose gehalte had. Ik mocht max 7 hebben en ik had 7,1. Een andere vk had gezegd dat dit niet iets is om je zorgen over te maken, omdat de nuchtere waarde wel goed was (5,8) en na de lunch was hij 5,5. Maar nou staat zij half te hyperventileren bij de uitslag en doet alsof de wereld vergaat als ik niet snel nog een keer bloed ga prikken, waar ik dus van schrik. Dan meet ze m'n bloeddruk (na haar paniekaanval, deze is dan iets te hoog (140/80 terwijl ik normaal 110/70 heb) en zegt dat het allemaal niet goed is. Hier word ik best wel onzeker van, want bij de andere verloskundigen heb ik dit nooit... Ligt dit nou echt alleen aan dat enge mens?? Voor de volgende afspraak heb ik aangegeven dat ik haar niet meer hoef te hebben, maar voel me nu behoorlijk sipjes... Ben ik er dan zo slecht aan toe zoals ze zegt? Ik moest het even kwijt...
Ach, herkenbaar. Ik denk dat het vooral helpt als je dit met haar bespreekt. Ze doet ook maar hoe zij altijd doet, en misschien pakt dat bij jou niet goed uit, maar bij anderen wel. Als je wilt dat er iets verandert, gewoon zeggen dat je jeuk van haar krijgt. Vindt ze vast niet leuk om te horen, maar het helpt vaak wel. Ik heb ook zo'n type op de praktijk rondlopen dat ik niet bijzonder zag zitten. Ze heeft de hele tijd zo'n bezorgde blik waardoor ik denk: ben ik nou zo'n rouwdouwer die zich liever niet te vroeg zorgen maakt? Maar pas hebben we een keer samen hard gelachen om een domme uitspraak van mij - dat klaarde de lucht. Ga zo weer naar haar toe en nu vind ik het wel okee.
Misschien moet ik dat maar doen ja als ik haar weer eens kreeg. Ik weet nog dat ik haar in het begin bij m'n intake ook had, mijn moeder was er toen bij omdat manlief niet kon, en m'n moeder had ook gelijk een hekel aan haar en haar manier van doen...
nee hoor, je kunt gewoon beter met de een dan met de ander. en al je gevoelens en zorgen worden versterkt door de hormonen. je hebt er goed aan gedaan om t vermelden dat je liever niet meer bij haar komt. maar hoe gaat dat met de bevalling en zij heeft dan dienst? misschien is dat een gesprek handig, of een opmerkng als ze weer vraagt hoe t gaat: wilt u het echt weten, of is dit een beleefdheidsvraag?
heb trouwens ook een best stugge gyn, niet het type van een bemoedigend klopje of een lief gebaar. maar door een grapje is de lucht ook hier geklaart, en kan ik super met dr overweg.
Jeetje wat ben ik blij met mijn vk's!! Kan me voorstellen dat je bloeddruk omhoog schiet als je bij haar op de stoel zit!!! Ik zou ook duidelijk aangeven dat je je niet prettig voelt bij haar..maarja,is ook moeilijk.
Die andere 4 zijn heus wel leuk en gezellig maar zij... Iets met bloed en nagels... Normaal ben ik ook niet zo op m'n mondje gevallen, zeg meestal wel waar het op staat, alleen bij dit mens krijg je daar ook niet echt de kans voor, en was een beetje flabbergasted door haar reactie. Hoe het straks bij de bevalling gaat en zij is toevallig de dienstdoende vk, ik hou m'n hart vast... Ik wil in het ziekenhuis bevallen, heb ik haar dan nodig daar?
Ik ben vorige x ook in het ziekenhuis bevallen en dat deed mijn vk gewoon...dus Ja,denk het wel...helaas.
Zelf heb ik ook één verloskundige die ik een stuk minder vind dan de rest, eentje van de oude stempel, terwijl de andere meiden veel liefelijker overkomen. In dat geval begrijp ik je volkomen en ik begrijp dat je het vervelend vindt en dat ze zeurderig overkomt, maar aan de andere kant kun je beter iemand hebben die je glucosewaarde helemaal wilt uitzoeken, om eventuele problemen te voorkomen. Bij mijn moeder was dit nl niet het geval, ze waren erg makkelijk over haar waardes en heeft uiteindelijk een doodgeboren kindje gekregen door de diabetes.
Ja daar heb je ook weer gelijk in natuurlijk. Vandaag weer de dag curve, en had dezelfde vrouw die me vorige keer 3x lek prikte. Ze vond het wel gezellig om me weer te zien, maar ze zei dat een tiende punt verschil voor je glucose waarde niets uitmaakt... Ach, ik heb weer wat te doen vandaag, nog 2x!
Ik zou het dan misschien de volgende controle wel met de ander bespreken over hoe je dit aan kan pakken. Je weet vooraf natuurlijk nooit wie er aan je bed staat bij de bevalling. Maar iemand waarmee je niet door 1 deur kan lijkt me niet echt bevorderlijk. Misschien is het verstandig om het vooraf een keer met dat 'kreng' te bespreken.