Veel tijd tussen ei en menstruatie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Max78, 7 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Max78

    Max78 Bekend lid

    16 apr 2010
    577
    0
    0
    Ik heb een vraag over mijn cyclus, de laatste tijd zit er soms ineens heel lang tussen mijn eisprong en het moment dat ik ongesteld word. Normaal is dat bij mij een dag of 12, dat weet ik vrij nauwkeurig want ik gebruik ovulatietesten.

    Vandaag zit ik op dag 40 in mijn cyclus, dat heb ik echt nog nooit gehad. Ik had 14 februari een positieve ovulatietest en verloor 24 en 26 februari een paar druppels bloed. Ik ben niet zwanger, heb deze vrijdag nog een test gedaan. Dit heb ik de afgelopen maanden dus al eerder gehad, maar nog niet zo extreem als nu.

    Mijn vraag is, wat zou er kunnen zijn? En kan ik er zelf iets aan doen? De huisarts dacht (alweer even geleden) aan stress over het zwanger worden. Maar ik heb er niet echt stress van. Ik vind het wel jammer natuurlijk dat het niet gelukt is, maar echt stress nee. Daar ligt het gewoon niet aan. Ik heb wel het gevoel dat het neit vanzelf minder wordt...
     
  2. Ineke

    Ineke Verloskundige

    15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Max78.

    Het bloedverlies wat je gehad hebt, kan je menstruatie zijn geweest.
    Er zijn veel factoren die invloed kunnen hebben op je menstruele cyclus.
    Je kunt aan de meeste factoren helemaal niks doen, want je lichaam regelt dit.

    Dus wacht rustig af. En duurt het te lang ga dan nogmaals langs bij de huisarts.

    Groetjes Ineke.
     

Deel Deze Pagina