Tekenbeet bij dochter van 2

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by p1974, Jun 23, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. p1974

p1974 Lid

Dec 28, 2007
    95
    0
    0
    Hoi,

Vanavond na het douchen van mijn dochter van 2 zag ik achterop haar beentje een rood klein vlekje met daarin een piepklein zwart stipje, ik moest goed kijken om de pootjes te zien.

Wie heeft er ervaring met een tekenbeet en wat kan ik nu het beste doen? (Hij is er natuurlijk al uit, gelukkig helemaal)

Alvast bedankt liefs p.

2. Nettie

Nettie Fanatiek lid

Jun 14, 2007
    4,016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    heb geen ervaring ermee maar zou toch voor alles zekerheid even bellen met de ha of het goed is dat je het beest er helemaal uit hebt gehaald en of je er nog meer mee moet doen, voor je eigen gemoedsrust. Maar zo zou ik het doen, omdat ik nogal een onzeker persoon ben.....weet niet of jij dat ook bent maar dan weet je zeker dta je alles eraan hebt gedaan en kun je jezelf nooit verwijten maken als er iets mis gegaan is......

Doe wat je hart je ingeeft dat is het verstandigst denk ik. Succes! Hoop dat je wat hebt aan mijn antwoord.

groetjes Nettie

3. liena

liena Fanatiek lid

Feb 21, 2008
    1,900
    0
    0
    Leidster kinderopvang
    Noord Holland
    Hallo,
    Ik zou idd ook ff de dokter bellen en vertellen dat ze gebeten is.
    Ik ben vorig jaar ook gebeten en de dokter zei tegen me dat ik goed op moest letten op evt griepverschijnselen en het ontstaan van een rode plek op de plaats van de beet. En ff onthouden waar ze gebeten is omdat die rode plek soms ook een poosje later pas ontstaat. Ik heb er overigens helemaal geen last van gehad hoor, maar kan me wel voorstellen dat je ff schrikt.........

Groetjes Liena

4. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

Jan 9, 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Wat een rotbeestjes ook he...
    Je moet even opschrijven op welke datum ze gebeten is en waar de beet precies zat. De plek goed in de gaten houden, als er een kring omheen komt, moet je de dokter waarschuwen.

5. Niet meer actief

ik zou met de kleine meid naar de ha gaan meid, ik weet niet of je weet hoelang de teek er heeft gezeten of in ieder geval wanneer ze deze heeft "opgelopen" maar des te langer de teek er heeft gezeten des te groter het risico dat ze besmet raakt met de bacterie die de ziekte van lyme veroorzaakt.

waarschijnlijk zal de ha de kleine op de ziekte willen controleren dmv bloedonderzoek, ik zou er in ieder geval wel mee naar de ha gaan.

succes in ieder geval, en wat er al gezegd is, in ieder geval heel goed opletten.

groetjes kaatje.

6. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

Jan 9, 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Ze kunnen pas 2 maanden na eventuele besmetting zien of er idd sprake is van ziekte van Lyme.

7. p1974

p1974 Lid

Dec 28, 2007
    95
    0
    0
    bedankt voor jullie antwoorden.

De teek was nog een nimfje, piepklein dus ong 1 a 2 mm. Ik weet zeker dat ie er uit is gekomen want het beestje liep zo de wasbak in. Het plekje is nu vrijwel verdwenen, maar ik heb idd de datum genoteerd en hou het goed in de gaten. Idd bloedonderzoek kan pas later.

Bedankt voor jullie reacties

8. Niet meer actief

ok dat wist ik dus niet (heb er gelukkig nog nooit mee te maken gehad moet ik zeggen) weet enkel dat mijn ha voor 2 wkn terug diverse bloedonderzoeken heeft laten doen waaronder op de ziekte van lyme vandaar.

hoe dan ook goed in de gaten houden dan maar meid.

succes
    groetjes kaatje

9. diana26

diana26 Fanatiek lid

Nov 6, 2007
    1,149
    0
    0
    gelderland
    iid geen reden tot paniek(zegt een tekenkundige haha) ik heb al wel 30 teken gehad, maakt echt niet uit,of ik op de paden kom en mezelf inpak of wat dan ook, ik krijg ze gewoon, en manlief die kan in het hoge gras gaan liggen tot die een ons weegt,hij krijg ze niet.Mijn dochter van bijna 4 heeft ook al 5 teken gehad, laaste keer had ze er 3 tegelijk.Ik heb (afkloppen) er verder nooit meer last van gehad.Na een dokter gaan is onnodig.Ook hoeft er bij een evt besmetting geen cirkel perse op te treden, gewoon even onthouden dat ze dat gehad heeft en mocht ze anders dan anders worden,ziekjes bv of hangerig en meer moe, dan weer even naar de huisarts.

Share This Page