Hallo, Ik ben 23 mei bevallen van ons 3e kindje en na een heerlijke 15maand borstvoedings periode met dochter gaan we er nu weer voor natuurlijk! Ik weet dat borstvoeding niet te vaak gegeven kan worden en weet van de regeldagen en clusteren maar ons zoontje maakt het me nu wel erg lastig.. Zodra hij wakker is wil hij borst en als hij een uur wakker is betekend dat ook echt drinkt 10 tot 15 minuten lang om het kwartier/half uur? Dit doet hij nu al 2 weken de enige '' regelmaat'' ( niet dat hij dat nu al hoeft te hebben natuurlijk maar we hebben ook nog 2 andere kinderen ) zat in de kraamweek toen kwam hij netjes om de 2 a 3 uur. Soms heb ik het idee dat hij van 07:00-21:30 aan het clusteren is want s'nachts drinkt hij om dezelfde tijden: 22:30 02:30 06:30 en dan wil hij om 07:00 dus weer drinken en ook om 7:30 en ga zo maar door.. dan slaapt hij even 30 minuten en dan is hij weer wakker en alleen te stillen aan de borst. Hij zat op dag 6 al over geboortegewicht en ziet er goed uit ( donderdag naar het CB) en was laatst ook weer goed aangekomen Melk heb ik genoeg soms wel teveel denk ik. Heb een sterkte toeschietrefelex die soms wat pijnlijk is en als ik voed voel ik het meestal ook wel weer toeschieten. Hij slaapt bij ons op de kamer. Graag advies gevraagd want dit is zeker praktisch niet goed vol te houden met de zorg voor onze andere 2 kinderen..
'S nachts ziet er goed uit, maar is hij de hele dag aan het clusterdn? Drinkt hij wel genoeg wanneer hij drinkt? Mijn dochter moest ik in het begin echt wakker houden bij het voeden door bij de slaap te stimuleren en onder de voetjes te kriebelen. Misschien contact opnemen met den lactatiekundige, of je vraag hier in de hoek voor de lk zetten?
Het enige moment dat hij echt lang slaapt is meestal tussen 1 en half 3. Dan breng ik de andere kinderen lopend naar school en valt hij in dat stukje in diepe slaap. kwa drinktechniek doet hij het naar mijn mening goed zie iig aan zijn oortjes en kin dat hij diepe slokken melk binnenkrijgt met nette zuig slik slok bewegingen Hij valt aan het einde van een voeding in een lichte slaap (zie ik aan zijn ogen die heen en weer schieten ben even de naam kwijt hoe dat genoemd werd.. ) Wakker houden probeer ik wel met oa voetjes plagen maar heeft niet elke keer effect en vaak is hij na een voeding waarin hij wakker bleef er na een half uur gewoon weer. Lac ga ik zeker benaderen als dit nog een paar dagen zo blijft want voor mezelf vind ik het niet zo erg maar wel voor mijn andere kinderen, partner en het huishouden..
Is het een idee aan blokvoeden te gaan doen? Dan krijgt hij,omdat hij zo vaak wil drinken, ook de achtermelk goed binnen en wie weet verzadigt dit hem wat meer? Verder denk ik dat het echt een fase is. Sowieso staan jij en de baby nu even op nr 1, over een paar weken zal hij waarschijnlijk veel effectiever gaan drinken en ook meer tijd ertussen laten. Laat je partner de andere twee kinderen zoveel mogelijk opvangen en het huishouden mag wachten, of zoek tijdelijke hulp.