Komend weekend en met oud&nieuw word ik verwacht op een verjaardag en een feestje. Normaal gaan man en ik om en om naar zulke dingen (mensen wonen bij ons in de straat, dus dan kan onze dochter gewoon in haar bed blijven slapen) Maar ja nu ben ik natuurlijk zwanger en echt iedereen behalve mijn man en ik roken en drinken stevig door. Normaal vind ik roken niet zo'n probleem behalve dat ik het vind stinken, maar nu ik zwanger ben wil ik eigenlijk niet naar zulke gelegenheden toe. Wat is wijsheid? Aangezien ik moet komen werd er vanmiddag nog gezegd.
Je moet niets hoor Is jouw keuze niet die van hun. Ik ga ook niet naar mijn opa al 9 maanden omdat hij heel erg rookt en ik altijd helemaal de rook proef en ernaar ruik als ik uit dat huis kom.. Vind dat niet helemaal prettig idee !! Ben nog wel bij hem geweest in de zomer en buiten gezeten met hem, maar thats it.. Voel me er rot over, maar doe t gewoon niet voor het kindje.. Ik krijg het zelf al benauwd, dan zal dat kindje het vast ook wel benauwd hebben denk ik dan.. Heel veel zullen denk ik zeggen aghhh 1x.. maar, je moet doen wat goed voelt. Als je zelf al denkt : liever niet.. dan zou ik lekker niet gaan!
Ik snap je wel. Ik sta ook liever niet bij rokers in de buurt, laat staan bij een feestje. De meeste mensen roken dan buiten maar snap dat als ze binnen roken je dit niet prettig vindt. Van de andere kant is het inderdaad wel maar 1 avondje... je zou ook aan die mensen kunnen vragen of ze ergens anders willen gaan staan roken... in de keuken bij de afzuigkap ofzoiets. Als ze perse willen dat je komt kun je dat toch aangeven. Ik zou gewoon zeggen dat je twijfelt om te komen omdat t niet gezond voor je kindje is in die rooklucht.. Maar als jij je er niet prettig bij voelt zou ik gewoon niet gaan.
Al op het moment dat ze zeggen dat ik 'moet' komen zal ik nooit gaan. Maar goed, dat is mijn eigenwijsheid Als jij je er niet prettig bij voelt dan zou ik gewoon niet gaan.
Mijn schoonouders hebben ook stoomboot als huis 😒 Echt niet normaal en dan de kachel standje nucleaire.. Maar ga er op zijn tijd ff een keer heen en blijf een half uurtje tot uur en daarna ga ik naar huis en gelijk kleren uit en douchen 😂 Vind dat aan dit soort situaties te zwaar wordt getild (MIJN MENING) Je rookt zelf gelukkig niet, en tot hoever je mee rookt zijn nog steeds meningen zwaar over verdeeld maar denk niet dat je kindje daar wat aan over houdt. Heb wel gezegd als de kleine er is en het dan nog zo gaat ik dan dus niet meer kom. Want dan ademt hij het echt zelf in dat vind ik weer anders. Dus of zeggen ga niet of gwn "even" gaan en ook eerlijk zeggen dat je niet goed tegen de lucht kan want idd het stinkt normaal al maar als je zwanger bent mijn hemel wat een lucht. Ik ben zelf een ex roker vanaf me 13e en dit jaar gestopt 02 april vlak voor ik zwanger werdt dus vandaar dat ik er wat luchtiger over denk denk ik
Ik houd sowieso niet van verplichtingen, dus als mensen gaan roepen dat ik moet komen krijg ik sowieso de kriebels. Denk op zich niet dat hij er echt wat aan over zal houden, maar ik zou sowieso wel een paar uur in die rook moeten zitten en lijkt mij niet echt een strak plan. Ben trouwens ook nog goed verkouden dus daarom zie ik het ook nog niet echt zitten.
Nee ik krijg echt elk jaar migraine puur door de verplichtingen die mensen je opleggen bah!! Maar wordt nu ingeleid met de kerst dus waarschijnlijk een kerstkindje hier dus dat is al 1 waarmee ik niet wordt geleefd 😏 Maar goed je moet idd niet paar uur erin gaan zitten want dan ben jij hondsberoerd maar als je het leuk vindt kan je uurtje gaan bijv en anders idd gwn zeggen ik zie het wel en dan de dag zelf gewoon netjes zeggen voel me zo niet lekker en moe.
Dit. Ik heb een beetje in hetzelfde schuitje gezeten. Zat ook met dit dilemna. Uiteindelijk werd het feestje afgezegd omdat de 2 die het organiseren zelf ineens niet konden..
Ik zou niet gaan. Normaal heb ik al geen zin in een rokende omgeving, laatstaan in de zwangerschap. Niemand zal het gek vinden als je niet komt wanneer je zwanger bent. Ideaal